Moderní Grafické karty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HW – Kabely a konektory Název školy
Advertisements

* Nejdůležitějším krokem při výběru počítače je uvědomit si, za jakým účelem nám bude sloužit. * Stolní nebo přenosný? * Jaký výkon budu potřebovat? *
Prezentace maturitní práce z předmětu ICT
Tato prezentace byla vytvořena
Hardware- počítačové komponenty
Identifikátor materiálu: EU
Mikroprocesory Intel Obr. 1.
HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
Hardware Název materiálu: VY_INOVACE_723_hardware
PCI Express pro grafické karty. Jde o propustnost současné čipsety mají šířku pásma ca 5,96 GB/s AGP 8x dosahuje 1,99 GB/s PCIe x16 má dosahovat až 8.
Martin Holý.  Druhá světová válka  První generace (1945 – 1951)  Elektronky, relé = drahé, pomalé  Druhá generace ( )  Tranzistory = zmenšování.
ZÁKLADNÍ DESKA.
Sběrnice.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Ř ADIČ ELEKTROLUMINISCENČNÍHO DISPLEJE, VEKTOROVÉHO DISPLEJE, SHADERY.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Technické prostředky informačních systémů 4. Týden – Sběrnice.
Call of Duty: Black Ops je akční počítačová hra z pohledu první osoby.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
S BĚRNICE PRO GRAF. KARTY Funkce graf. karet Rendering.
Sběrnice I. Sběrnice v počítačích. Sběrnice I. Sběrnice v počítačích.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
GRAFICKÉ KARTY Úvodem:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A13 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Ing. Hana Šmídová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_HARDWARE_S1.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Hardware – základní deska Autor:
Výrok "Sedíme tady a snažíme se dát na hromadu několik PC a zapálit je. A ty zatracené věci ne a ne hořet. To je jediná věc, která se IBM skutečně povedla.
Nejvýkonnější Nejprodávanější Nejpokrokovější
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jiří Šperl. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z.
Zdroj Parametry – napájení všech komponent PC
Neuronové sítě na grafických akcelerátorech Ondřej Zicha, Jiří Formánek.
G R A F I C K É K A R T Y.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Co budeme dělat dnes? Motherboard, základní deska, main board...
Identifikátor materiálu: EU
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – rozšiřující karty Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Datum vytvoření:1. 11.
Základní deska. základní deska / motherboard / mainboard Základem pro celý počítač Nalezneme ve všech typech: stolních, noteboocích, palmtopech Do základní.
ASUS MAXIMUS V EXTREME Autor: Petr Schönfeld. Popis základní desky  Deska se může chlubit krom prvotřídního zpracování a fázového napájení (CPU+iGPU+RAM)
OBRÁZKY Popis karty Grafická karta se stará o grafický výstup na monitor, TV obrazovku či jinou zobrazovací jednotku. V případě, že grafická karta obsahuje.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Počítačová sestava – Základní hardware I.
PCI Express PCI Express, PCIe ale také 3GIO (3rd Generation I/O) Interní lokální sběrnice založena na standardu starší PCI, komunikující na vetší přenosové.
Výpočetní Cluster “Mazlik” Nové Hrady FROV JU Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Bc. Martin Šafánek.
PROCESORY.
SKLADBA PC 7 OP VK VYT 2.7 Grafická karta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Josef Vlach. Dostupné z Metodického portálu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Hardware osobních počítačů
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
 EUROCASE MiddleTower 550 černo-stříbrná Fortron 450W  Parametry a specifikace:  Formát desky: ATX (30,5 x 24,5cm), Micro ATX Rozšiřující sloty: 4x.
POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 9. Shadery Z „Shading“ = „stínování“ Logika vykreslování Vertex data >> obraz Implementováno na GPU PHA cvičení 9 2.
Přídavné karty Grafické karty Zvukové karty Síťové karty Modemy.
Počítače XII - GPU Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
GPGPU Výpočty pomocí grafických procesorů Zpracoval Martin Přeták.
Co je co? Hardware = =fyzické vybavení pc.Je vše na co si můžeme sáhnout, vše co je vidět a co je ve skříni pc. Software = = programové vybavení pc. Je.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Hardware - komponenty (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_INF_01.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Grafická karta je součást počítače, která se stará o grafický výstup na monitor, TV obrazovku či jinou zobrazovací jednotku. je součást počítače, která.
NOTEBOOK někdy také laptop, Anglicky na klíně (počítač, s kterým lze pracovat na klíně)) je označení pro přenosný počítač. Notebooky používáme na stejné.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafická karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/05 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_06_GRAFICKA_KARTA.
Základní deska. Základní deska (anglicky mainboard či motherboard) představuje základní hardware většiny počítačů. Hlavním účelem základní desky je.
Základní desky Marek Kougl 1.L.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Grafická karta
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
DirectX Jan Kotrouš PGC3.
Transkript prezentace:

Moderní Grafické karty

Obecné informace V současnosti převážně sběrnice PCIe 16x. Nahrazeno nedostačujícím AGP Důraz kladen na rychlou 3D akceleraci, respektive na takt jádra, pamětí, jejich velikost a šířku paměťové sběrnice DVI(-I), HDTV výstupy samozřejmostí SLI a CrossFire

Využití Digitalizace, analogové i digitální (HDMI) TV výstupy a vstupy Fyzická akcelerace v hrách, rendrování profesionální grafiky a videa 3D akcelerace využita nyní i v OS (→), samozřejmě pak i ve hrách

Využití

Parametry Rychlost vývoje a výkon stoupá astronomickou rychlostí Nejdůležitější parametry současnosti: Takt jádra a pamětí Šířka paměťové sběrnice Velikost , typ a časování pamětí Počet vertex a shader jednotek (dále více) Potencionál k přetaktování Počet bodů v benchmarcích ( ) Hlučnost chladiče karty

Parametry Přehled (průměrných) parametru současných karet: Takty jádra: 370 – 650MHz (90-110nm) Paměti: 400 – 1800MHz (DDR3 a DDR4); 1,0 – 1,4ns časování Prostupnost až 45-86GB/s; šířka paměť. Sběrnice 64-384b Velikost v rozmezí 128-1024MB

Parametry Moderní grafické karty potřebují účinné chlazené a veliký přísun elektrické energie. Řešeno měděnými chladiči s heatpipe, respektive přídavným napájením karet (4 nebo 6 pinové konektory)

Moderní technologie …umožňují dokonalejší vykreslování a realističtější obraz Anti-aliasing slouží k vyhlazování hran Úroveň: 2x – 16x; technologie: CSAA, RG MSAA, TrAA… Anizotropní filtrování

DirectX 10 …programátorská knihovna obsahující nástroje pro tvorbu počítačových her a dalších multimediálních aplikací → od MS Přímá podpora (hardwarová) zatím pouze u GeForce 8xxx! Využívá Windows Vista

DirectX 9

DirectX 10

DirectX 10

Shader 3.0/4.0 Shadery – sada několika programů, využívaných grafickou kartou k renderování efektů Tři typy: vertex, pixel a geometry Shared 4.0 – podporován prozatím jen v GeForce 8xxx

SLI a CrossFire Aneb více grafických karet v režimu (Quad) SLI nebo CrossFire Navýšení není nikdy dvojnásobné! Nutná přímá podpora základní desky → dva nebo čtyři PCIe sloty

Nejvýkonnější grafiky nVidia má podstatný náskok nad ATI (AMD) díky přímé podpoře DirectX10 ATI vyvíjí Radeon X2900 XTX → problémy, zatím nesplňuje očekávání

Nejvýkonnější grafiky …pro sběrnici AGP V současnosti se nové modely v podstatě nevyrábí Nejvýkonnější Redeon X1950 Pro Cena okolo 6000,-Kč

Srovnávání S porovnávání výkonu se nejčastěji používají programy z rodiny 3DMark0x

Poznámky GF8800 – unifikované vertex a pixes shadery Vertex shader Program, který se provede na každý vrchol (vertex) vstupní geometrie. Nejčastěji provádí transformaci (násobí vrchol World, View a Projection maticemi) a výsledkem je pozice na obrazovce (screen space). Může ale také provádět různé pohyby s vrcholy, např. pro hladinu vody. Vždy ale do programu vstoupí jeden vrchol, je upraven a zase vystoupí, nelze tedy vrcholy přidávat či odebírat. Pixel shader Jakmile jsou vrcholy transformovány, získáme místa na obrazovce, na které je nutno nanést texturu. Tento program se provede na každý pixel na obrazovce, proto jsou tyto operace náročné na hardware a pixel shadery často jednodušší a maximálně optimalizované. Anizotropie je vlastnost, kterou se označuje závislost určité veličiny na volbě směru. Používá se obvykle jako přídavné jméno anizotropní. Opakem anizotropie je izotropie. GPU na 8800 vic trandaku jak na Core2 Quad. Shadery na 8800 na 1,36GHz Geometry shader Umožňuje přidávat a odebírat vrcholy a tím upravovat geometrii. Využití např. pro vytvoření ostnů na modelu dinosaura nebo zarůstání plotu trávou v reálném čase. Tyto shadery zatím běží pouze na DirectX 10 pod Windows Vista v REF, v současnosti podporují DirectX 10 pouze grafické karty NVidia GeForce řady 8. Citováno z „http://cs.wikipedia.org/wiki/Shadery“