Management systému řízení kvality

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROF SVAR s.r.o. Tento dokument je v tištěné podobě neřízený, pokud není podepsán ředitelem společnosti !!! Příručka integrovaného systému managementu,
Advertisements

Řízení jakosti, standardy
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb
Presentation Title.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
2 Termíny a definice Systémy řízení jakosti
6 Nejčastější neshody při uplatňování ISO 9001
Změny požadavků podle nové normy
Benchmarking nepřetržitý a systematický proces porovnávání a měření produktů, procesů a metod vlastní organizace s těmi, kdo byli uznáni jako vhodní pro.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Management kontinuity činností organizace
Systémy managementu jakosti
1.Management? 2.Management jakosti?
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Zásady řešení informační bezpečnosti
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
BMT Medical Technology s.r.o. Ing. Lenka Žďárská
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
Podklady ke školení Ing. Jiří Seger Ing. Alena Švarcová
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Systémy řízení jakosti
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Komplexní produktivní údržba (TPM)
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Systém řízení kvality.
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
CS ES SS GS Cíle společnosti KOITO CZECH pro rok Navýšení ziskovosti, Nové zakázky Nové zakázky & Splnění střednědobého obchodního plánu zavedením.
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Systém managementu jakosti
Systém managementu jakosti 3
Procesní řízení (management)
Systém managementu 4.
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

Management systému řízení kvality ČVUT v Praze, Fakulta stavební, katedra Ekonomiky a řízení ve stavebnictví Management systému řízení kvality Dle standardu ISO 9001: 2008 ZS 2010/2011 K-126 MJK Vilém Berka, B477

Management kvality historie 40. léta Japonsko, W. Edwards Deming Rozvoj poválečného průmyslu v Japonsku Přednášky – semináře o kvalitě Demingova prestižní cena pro organizace Standardizace výrobních činností Principy TQM, QS, ISO Rozšíření s nárůstem v automobilovém a potravinářském průmyslu Evropa 70. 80. léta Pojišťovnictví, řízení rizika, lodní průmysl, Norsko, Británie ČR – klasifikace, třídění, pojem „Jakost“

Terminologie Kvalita - Schopnost souboru inherentních znaků plnit požadavky Zákazník - organizace nebo osoba, která přijímá produkt Organizace - skupina pracovníků a vybavení s uspořádáním odpovědností, pravomocí a vzájemných vztahů Dodavatel - organizace nebo osoba, která poskytuje produkt Proces - soustava vzájemně souvisejících a působících činností, které přeměňují vstupy na výstupy Produkt - výsledek procesu Neshoda - Nesplnění požadavku (Pozn. Požadavek nemusí být jednoznačně specifikován, ale může vyplývat z účelu použití. ) Postup - Specifikovaný způsob provádění činnosti nebo procesu pozn.1 - postupy mohou, nebo nemusí být dokumentovány pozn.2 - Je-li postup dokumentován používá se často termín “písemný postup”, nebo “dokumentovaný postup”

ISO 9000 model systému managementu kvality založeného na procesu Neustálé zlepšování systému managementu kvality   Zákazníci (a jiné zaintereso-vané strany) Spokojenost   Zákazníci (a jiné zaintere-sované strany) Požadavky Odpovědnost vedení Management zdrojů Měření, analýza a zlepšování Realizace produktu Produkt

Management kvality normy ISO řady 9000, vydání 2000 ISO 9000 Systémy managementu kvality – zásady a slovník sloučení IS0 8402 a IS0 9000-1 ISO 9001 Systémy managementu kvality – požadavky sloučení ISO 9001 + ISO 9002 + ISO 9003 ISO 9004 Systémy managementu kvality – Směrnice pro zlepšování výkonnosti obsahuje revidovanou IS0 9004-1

Hlavní zásady řízení kvality Orientace na zákazníka Angažovanost vedení Zapojení pracovníků Procesní přístup Neustálé zlepšování

Orientace na zákazníka Organizace je závislá na zákazníkovi Pochopení současných i budoucích očekávání zákazníka (produkt, dodávání, cena, spolehlivost, dostupnost, servis, atd) Splnění a překročení očekávání zákazníka Vyvážený přístup k zákazníkům, ale i jiným zainteresovaným stranám (vlastníci, akcionáři, zaměstnanci, dodavatelé, region i společnost jako celek) sdělování potřeb a očekávání zákazníků v organizaci měření spojenosti zákazníků a vyvozování důsledků s těchto měření, řízení vztahů se zákazníky

Angažovanost vedení Vedení zajišťuje jednotu, účel a směr organizace Mělo by zajistit a udržovat takové interní prostředí, kde se lidé mohou plně zapojit do plnění a dosahování cílů organizace

Procesní přístup Žádaný výsledek není dosahován efektivněji než, když související zdroje a činnosti jsou řízeny jako proces

Procesní přístup zahrnuje definování procesů identifikace a měření vstupů a výstupů z procesů identifikace externích i interních dodavatelů a zákazníků, definování rozhraní procesů s funkcemi organizace a optimalizace jejich průběhu vyhodnocení možných rizik, vlivů a souvislostí procesů s ohledem na zákazníky, dodavatele a partnery zúčastněné na procesech, stanovení jasných odpovědností a pravomocí pro řízení procesů a zvažování jednotlivých kroků, toků, řídících ukazovatelů, vybavení, potřeb výcviku, informací, materiálů a dalších zdrojů potřebných k dosažení požadovaných výsledků.

Typy procesů řídící a kontrolní – strategické plánování, politika, cíle, delegace odpovědnosti, interní dokumentace, interní audity, přezkoumání hlavní – výroba, návrh a vývoj pomocné (podpůrné) – marketing, nákup, prodej, účetnictví a fakturace, školení, monitorování a měření, sklady, balení, expedice, doprava, údržba vedlejší – energetika, vodní a odpadové hospodářství

Neustálé zlepšování Neustálé zlepšování celkové činnosti organizace by mělo být jejím trvalým cílem.

Dosahování neustálého zlepšování neustálé zlepšování výrobků, procesů a systému je cílem každého zaměstnance, využívání periodického přezkoumávání a srovnávání plnění podle stanovených kritérií úspěšnosti k identifikování oblastí pro potencionální zlepšení, neustálé zlepšování efektivnosti a účinnosti všech procesů, rozvíjení aktivit s preventivním účinkem, plánovaný výcvik všech zaměstnanců organizace a jejich seznamování s metodami a nástroji neustálého zlepšování, řízení změn