Letadlové a pyramidové podnikání Jiří Bednář, SVŠES
Letadlové a pyramidové podnikání 1) Struktura 2)Právní aspekty 3)Otázky k zamyšlení
Struktura tohoto podnikání Nejvyšší zisk jde nejvýše umístěným účastníkům Úkol získat co nejvíce hlav sliby vysokých zisků Další spolupráce je podmíněna zakoupením produktu nebo služby Nutnost okamžitě podepsat Další sliby Zatajování Dlouhé přesvědčovací semináře „ Brainwashing“ „Haló Efekt“
Letadlové a pyramidové podnikání 1)Struktura 2)Právní aspekty 3)Otázky k zamyšlení
Právní aspekty Nekalá soutěž Veřejný příslib Klamavá reklama Parazitování Klamavé označení zboží a služeb Zvažme, zda-li je možno tyto aspekty přisoudit určitému podniku:
Letadlové a pyramidové podnikání 1)Struktura 2)Právní aspekty 3)Otázky k zamyšlení
Otázky, k zamyšlení Do jaké míry jsme ochotni podobnému podniku důvěřovat? V jakém časovém horizontu operují tyto společnosti? Co můžeme čekat od účastníků těchto her, či podniků, pro které se stávající zaměstnání nebo vzdělávací instituce stane polem pro získávání co nejvíce nových hlav? Je tento styl podnikání eticky korektní? Dokáže každý odolat momentálnímu rozpoložení a nátlaku z opačné strany? Je stávající legislativní úprava dostačující?
Děkuji za pozornost