Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek) ESF MU J.Skorkovský KAMI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Analýza zdrojů a schopností organizace
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Iniciace (zahájení projektu) Projektový management.
Systém managementu jakosti QMS
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Koncepce marketingového řízení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Analýza vlastního podniku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Finanční analýza.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Město Vídeň: Moderní přístup k řízení města Petr Zavoral ředitel SAS Institute ČR, s.r.o.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Manažerské implikace modelu Balanced Scorecard Managerial implications of the Balanced Scorecard Model Josef F. Palán.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
BSC - Metoda Balanced Scorecard
SPACE ANALÝZA.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
8. Marketing.
Hodnocení firem, aneb co je to úspěšná firma. Obsah Metoda Balanced Scorecard Metoda EFQM (Evropský model podnkatelské úspěšnosti)
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Digitální učební materiál
Zavádění informačních systémů
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Procesní řízení (management)
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Název společnosti Obchodní plán.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Transkript prezentace:

Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek) ESF MU J.Skorkovský KAMI

Cíle a měřítka BSC  Cíle a měřítka BSC – zbavit se strnulého modelu finančního účetnictví a přitom zachovat tradiční finanční měřítka Tato měřítka vypovídají o minulých finančních transakcích. V průmyslové éře nebyly investice do dlouhodobých schopností a CRM kritickými faktory úspěchu Co je kritické ? Aby investice do zákazníků, dodavatelů, zaměstnanců, procesů a technologií a inovací přinesly HODNOTU

Cíle BSC Cíle BSC vycházejí ze 4 perspektiv  Finanční  Zákaznické  Interních procesů  Učení a růstu O co jde ? Měřítka hybných sil budoucí výkonnosti

Cíle BSC-finanční  Finanční (vnější měřítko)  Abychom měli finanční úspěch, jak bychom měli vystupovat před akcionáři ?

Cíle BSC-zákaznické  Zákaznické (vnější měřítko)  Abychom naplnili naši vizi, jak bychom měli vystupovat před zákazníky ?

Cíle BSC-interní podnikové procesy  Interní podnikové procesy (vnitřní měřítko)  Abychom uspokojily zákazníky a akcionáře, v jakých procesech musíme být nejlepší ?

Cíle BSC – perspektiva učení se a růstu  Učení a růst (vnitřní měřítko)  Abychom naplnili naši vizi, jak si udržíme schopnost měnit se a zlepšovat ?

Rámec pro převedení strategie do operačních úkonů Vize a strategie Cíle, měřítka záměry, iniciativy. Jak vystupovat před zákazníky Cíle, měřítka záměry, iniciativy Zákazníci Procesy Učení-růst - schopnost se lepšit Finance Cíle, měřítka záměry, iniciativy. Jak vystupovat před akcionáři? Cíle, měřítka záměry, iniciativy

BSC-taktický systém měřítek  BSC se používá k realizaci kritických manažerských procesů  vyjasnění a předvedení vize a strategie do cílů  komunikace a propojení strategických plánů  plánování strategických iniciativ  zdokonalení zpětné vazby a procesu učení se  Když to nemůžete měřit, pak to nemůžete řídit !!!

Finanční perspektiva : cyklus cash-to-cash Nákup surovin(zboží) od dodavatelů Prodej výrobku Platba dodavateliPříjem hotovosti Počet dnů ve skladu Splatnost pohledávek Cyklus cash-to-cash Splatnost závazků

Cash-to-Cash I Pracovní kapitál (pohledávky, zásoby a závazky), jsou důležitou součástí kapitálového majetku. jedním z měřítek efektivnosti řízení kapitálu je cyklus Cash-to-Cash (hodnota prodaného zboží v zásobách a doby splatnosti pohledávek minus doba splatnosti závazků. Kapitál je vázán v zásobách od okamžiku nákupu do okamžiku prodeje. Délka splatnosti pohledávek měří dobu potřebnou k přeměně plateb dodavatelům za vstupy do okamžiku plateb od zákazníků. Cash-to-Cash představuje dobu potřebnou k přeměně plateb dodavatelům na platby od zákazníků. Když podnik rychle inkasuje a s dodavateli má výhodné termíny, je schopen kapitál v každém cyklu získávat a ne spotřebovávat. Cíl : zkracovat co nejvíce Cash- to-Cash

Cash-to-Cash II Nákup surovin nebo zboží od dodavatelů Prodej výrobku Platba dodavateli Příjem hotovosti od zákazníka Počet dnů na skladě Splatnost závazků Splatnost pohledávek Cyklus Cash-to-Cash

Zákaznická perspektiva I  Definice zákaznických a tržních segmentů  Příklady : zákaznické segmenty na pumpách  Piráti silnic: 16 %- (vyšší příjem, střední věk, levný benzín, kreditní karty, občerstvení, nápoje, hodně km ročně)  Oddaní: 16 % - žena a muži, vyšší příjmy, loajální ke značce, nelepší benzín a platí hotově

Zákaznická perspektiva II  Definice zákaznických a tržních segmentů  Generace F3: 27 %- (Fuel, Food and Fast) pod 25 let a rychle  Peciválové : 21 % - ženy v domácnosti, je jim jedno kde a co  Šetřílkové : 20 % - žádná loajalita, přiškrcený rozpočet

Zákaznická perspektiva III  podíl na trhu  udržování zákazníků  získávání nových zákazníků  spokojenost zákazníků  ziskovost zákazníků  vlastnosti výrobku a služby  image a pověst

Zisková přirážka Hodnotová výhoda zákazníka Hodnotová měřítka Atributy výrobkuImage Vztahy se zákazníky cena Módnost Jakost Jméno značkyDostupnost Zkušenost z nákupu Strategická měřítka Průměrná cena Míra reklamaci

Hodnotová výhoda zákazníka Spokojenost zákazníka Podíl na trhu Spokojenost dealera ČasKvalitaCena

Hodnotový řetězec interních podnikových procesů  inovační proces  provozní proces  poprodejní servis

Obecný model hodnotového řetězce Zjištění potřeb zákazníka Inovační proces Určení trhu Vytvoření nabídky výrobku/služeb Provozní proces Dodání výrobku/služeb Vytvoření nabídky výrobku/služeb POPRODEJNÍ SERVIS Poskytnutí servisu Uspokojení potřeb zákazníka

Měření doby zvratu (Business Evaluation Time)  Náklady čas Průzkum Vývoj Výroba-prodej Doba uvedení na trh T2M Bod zvratu po uvedení Investice BET Zisk Prodeje

Perspektiva učení a růstu  Klíčové měřítka  spokojenost zaměstnanců  udržení zaměstnanců  produktivita zaměstnanců

Propojení kritérií (vztahy příčin a důsledků) Zvýšení produktivity zaměstnanců Segmentace Opakovaný prodej Vývoj Důvěra zákazníků Spokojenost zákazníků Rychlá odezva Zlepšení návratnosti

Stanovení cíle a cesty k jeho dosažení Pomáhá dodavatel s formulací cíle? ANO.. „pomáhá“ Balanced Scorecards: systematický řetěz na sebe navazujících ukazatelů a cílů v perspektivách: Finanční Zákaznické Interních procesů Inovací a růstu Jednostránková strategie (JSS) shoda procesů a cílů

Tabulka jako podklad pro konstrukci grafu

Výsledný graf po aplikaci JSS

Literatura  Robert Kaplan, David Norton : Balanced Scorecard – strategický systém měření výkonnosti podniku