Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Energie mechanická Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

Přeměny energií Při volném pádu se gravitační potenciální energie mění na kinetickou energii tělesa. Při všech mechanických dějích se mění kinetická energie.
FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Teplo jako fyzikální veličina
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
5. Práce, energie, výkon.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Práce a energie
Mechanická práce a energie
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Teplo jako fyzikální veličina
potřebné ke změně teploty nebo přeměně skupenství látky
Schémat. značky Poznej fyzika Fyzik.
Teplo Ing. Radek Pavela.
zpracovaný v rámci projektu
Tepelné jevy.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Práce Miroslava Maňásková. Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
3. Mechanická energie a práce
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Mechanická práce, výkon a energie
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_11-01 Mechanika II. Mechanická práce.
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Měrná tepelná kapacita
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Teplo ZŠ Velké Březno.
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_02_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Výkon Anotace:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Hydrostatický tlak – výpočet (soustava SI) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_45_Hraj
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
TEPLO.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_41_AZ- kvíz
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Jednotka síly. Gravitační síla. Vypracoval: Lukáš Karlík
Práce ve fyzikálním slova smyslu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Výkon: výpočty příkladů z praxe
zpracovaný v rámci projektu
Fyzika 7.ročník ZŠ Pohybová a polohová energie tělesa Creation IP&RK.
Třída 3.A 15. hodina.
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Transkript prezentace:

1 000 2 000 3 000 4 000 5 000 Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika Vzorce 1 000 2 000 3 000 4 000 5 000

Jaká je značka a jednotka práce? W joule Správná odpověď: Práce, výkon - 1 000

Jaká je značka a jednotka výkonu? P watt Správná odpověď: Práce, výkon - 2 000

Jestliže působí sílou F po dráze s. Kdy těleso koná práci? Správná odpověď: Jestliže působí sílou F po dráze s. Práce, výkon - 3 000

Jestliže působí sílou 1N po dráze 1m. Kdy vykonáme práci 1J? Správná odpověď: Jestliže působí sílou 1N po dráze 1m. Práce, výkon - 4 000

2 stroje konají stejnou práci. Který z nich má větší výkon? Správná odpověď: Ten, který práci vykoná za menší čas (kratší dobu). Práce, výkon - 5 000

Jakou jednotku má energie? joule Správná odpověď: Energie - 1 000

Vyjmenuj alespoň 3 druhy energie. Správná odpověď: polohová, pohybová, vnitřní, … Energie - 2 000

Na čem závisí velikost polohové energie? Správná odpověď: na hmotnosti tělesa a výšce Energie - 3 000

Může se Ep přeměnit na Ek? Uveď příklad. Správná odpověď: Ano, míč v klidu (v nějaké výšce) je uveden do pohybu (padá) Energie - 4 000

200kg výtah vyjede z přízemí do 3. patra. Výška 1 patra je 3m. Jak se změní Ep a o kolik J? Správná odpověď: Zvětší se, o 18 000J (18 kJ) Energie - 5 000

Jakou značku a jednotku má teplo? Q joul Správná odpověď: Teplo - 1 000

Na čem závisí velikost tepla? Správná odpověď: na hmotnosti, změně (rozdílu) teploty a druhu látky Teplo - 2 000

Jak se nazývá teplo, které se spotřebuje na tání látky? Správná odpověď: měrné skupenské teplo tání Teplo - 3 000

Vypočítej teplo, které přijalo 5kg vody ohřáté o 10°C. 210 kJ Správná odpověď: Teplo - 4 000

Vysvětli měrnou tepelnou kapacitu látky? Správná odpověď: množství tepla, která přijme 1kg látky, aby se ohřál o 1°C Teplo - 5 000

Řekni vzorec pro výpočet tepla. Správná odpověď:   Vzorce - 1 000

Řekni vzorec pro výpočet práce. Správná odpověď:   Vzorce - 2 000

Řekni vzorec pro výpočet výkonu. Správná odpověď:   Vzorce - 3 000

Řekni vzorec pro výpočet skupenského tepla tání. Správná odpověď:   Vzorce - 4 000

Řekni vzorec pro výpočet účinnosti v %. Správná odpověď:   Vzorce - 5 000

Navrhl desítkovou teplotní stupnici. Správná odpověď: Anders Celsius Poznej fyzika - 1 000

Objevil vztah mezi teplem a mechanickou prací. Správná odpověď: James Prescott Joule Poznej fyzika - 2 000

Zdokonalil parní stroj. Správná odpověď: James Watt Poznej fyzika - 3 000

Sestavil pohybové zákony. Správná odpověď: Isaac Newton Poznej fyzika - 4 000

Je autorem díla Pojednání o tlaku vzduchu. Správná odpověď: Blaise Pascal Poznej fyzika - 5 000