kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA.
Advertisements

Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Opakování III Otázky jsou vybrány z DUM č
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
BennyGoodmanBennyGoodman. Rodné jménoBenjamin David Goodman PřezdívkaKrál swingu Narození 30. května, 1909 Chicago, Illinois, USA Úmrtí 13. června, 1986.
Vývoj populární hudby v letech
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Nela Chalupová.
Funk Denisa Zouharová.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_778_VÝVOJ_JAZZU TÉMA: Tradiční jazz ČÍSLO.
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
Moderní populární hudba
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
SWING (od 20. let 20. století).
Co je to akord? Hudební výchova
Hudba 20. století 1. polovina 20. století.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
lidová píseň Hudební výchova
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 30. a 40. léta 20. století TEST.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_04_SVO_Swing.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/08 Název materiálu: 40.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/06 Název materiálu: 30.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Jazz či počeštěle džez (z angličtiny), je původně americký hudební styl, který vznikl na začátku 20. století mezi afroamerickou komunitou na jihu Spojených.
Počátky moderní populární hudby Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Swing ČÍSLO.
Swing Rebeka vitová.
JAZZ A SWING V ČESKÉ HUDBĚ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_15_HIP_HOP_RAP Dějiny hudby
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Moderní jazz Jana Beděrová.
Bukovinová Barbora Kvarta
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Funk Vítek Veverka Kvarta.
The Beatles AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
NONART JAZZ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NONART 1. polovina 20.století
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Jazz AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_02_HV8_Skála
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Hudební výchova kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu Autor: Mgr. Michal Mynář

éra swingu – velké orchestry jazz se nezadržitelně stává vyhledávanou hudební novinkou – šíří se také na gramofonových deskách a jeho popularita roste velké orchestry (big bandy) mají ve svém čele vždy vynikajícího muzikanta, který jim vtiskne osobitý ráz svěží a temperamentní taneční hudba, kterou hrály big bandy, se nazývala swing a díky rozhlasu a gramofonu ovládla celý zábavný průmysl v této době se proslavily big bandy Duke Elingtona, Glenna Millera, Counta Basieho a Benny Goodmana Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

složení big bandu big band byl složen ze sekce saxofonů popř. klarinetů sekce pozounů sekce trumpet rytmické sekce (klavír, kontrabas, kytara, bicí) sekce dechových nástrojů byly početné a hrály často trojhlasně až čtyřhlasně – dosahovaly plného zvuku a často i zajímavých zvukových efektů ukázka Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

reakce hudebníků na big bandy mnohé hudebníky učesaný zvuk big bandů neuspokojoval a reagovali na to různě někteří se vraceli ke kořenům jazzu, k hudbě z New Orleansu – vznikají tzv. dixielandy, které hrají nebo napodobují původní neworleanský jazz jiní hudebníci v reakci na velké big bandy vytvářejí malá hudební seskupení, kde mají více prostoru pro improvizaci – to vede k další etapě jazzu k „bebopu“ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

big bandy stále udávaly tón po big bandech byla však stálá poptávka a to se příznivě projevilo i na kvalitě orchestrů, která byla opravdu veliká Big band Duke Ellingtona – Také the A Train ukázka Big band Glenna Millera – Chatanooga Choo Choo Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

jazz po 2. sv. válce ještě ve 40. a 50. letech se swing držel jako hlavní proud zábavné hudby v 50. letech přichází nová vlna – rock and roll, která postupně odsouvá swing na druhou kolej hlavního proudu zábavné hudby se ujímá rocková hudba jazz si však dodnes udržuje mezi posluchači řadu příznivců Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Použité zdroje ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 8. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2003, 199 s. ISBN 80-86385-21-3 Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů