Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Advertisements

ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Počítačová grafika Základní pojmy.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
Grafika a digitální fotografie
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Počítačová grafika.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Počítačová grafika a prezentace
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Počítačová grafika.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní pojmy Grafiky
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Počítačová grafika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Grafika - základy Co se všechno naučíme???
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web16 Označení materiálu web16_barvy.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Základní pojmy z počítačové grafiky
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

Vzdělávací obor: Aplikovaná informatika Třída: 7. D Vyučující: Mgr. Zbyněk Šostý Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Rastrová grafika„ „ Rastrová grafika„ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor digitální fotopřístroj

Zdroje informací Počítačová grafika pro úplné začátečníky. Pavel Roubal. Computer Press Počítačová grafika pro úplné začátečníky. Pavel Roubal. Computer Press 2003.

Rastrová grafika Kolik místa zabírají digitální fotografie?

Obrázek v rastrové grafice je uložený bod po bodu. Obrázek v rastrové grafice je uložený bod po bodu. O každém bodu víme informaci o jeho barvě, jasu a kontrastu. O každém bodu víme informaci o jeho barvě, jasu a kontrastu. Ze všech bodů vzniká celkový obraz ( např. fotografie). Ze všech bodů vzniká celkový obraz ( např. fotografie).

a co dál ? Každý bod obrázku může nabývat jednu z barev barevné palety. Každý bod obrázku může nabývat jednu z barev barevné palety. RGB ( red – green – blue, červená- zelená – modrá). Paleta RGB obsahuje 16,7 mil. barev. RGB ( red – green – blue, červená- zelená – modrá). Paleta RGB obsahuje 16,7 mil. barev. Mícháním barev v RGB vzniká téměř libovolná barva. Mícháním barev v RGB vzniká téměř libovolná barva.

Jak to vše souvisí ? Chcete vypočítat, kolik obrázků se vám vejde např. na paměťovou kartu o velikosti 128 MB ?

Příklad : a) rozměr fotografie je např x 1200 pixelů( bodů) = pixelů, tzn. přibližně 2 milióny pixelů b) pro každý pixel (bod) je uložena informace o poměru třech základních barev „RGB“, musíme tuto hodnotu vynásobit třemi, tzn. 2 milióny pixelů x 3 = 6 miliónů bytů /bajtů/ bytů = 6 MB

Kolik takových snímků uložíme na paměťovou kartu ? Paměťová karta má např. velikost 128 MB. Jeden snímek zabírá velikost v plné kvalitě 6 MB. Výpočet : 128 : 6 = 21,….. tzn, že na danou kartu uložíme 21 snímků.

Je to hodně nebo málo ? Měli bychom vědět, k čemu nám fotografie budou sloužit. Měli bychom vědět, k čemu nám fotografie budou sloužit. Budeme fotografie tisknout ? Pokud ano, pak v jaké velikosti ? Budeme fotografie tisknout ? Pokud ano, pak v jaké velikosti ? Budeme fotografie používat jen na naše www stránky ? Budeme fotografie používat jen na naše www stránky ?

Proč se vejde na paměťovou kartu více fotografií než jsme vypočítali ?

Komprese snímků K ukládání fotografií na paměťovou kartu lze u přístroje nastavit kompresi, tzn. snížení datového objemu souboru. Pokud víme, že fotografie budou sloužit jen pro prezentace na našich www, lze nastavit přístroj na velký počet snímků, avšak v menší kvalitě, která pro naše www bude plně postačující.

Úkoly Zjisti na digitálním fotopřístroji, jaké stupně komprese vám nabízí. Jak jsou označeny stupně komprese ve vašem přístroji ? Jaké nastavení komprese využíváte nejčastěji ?

Poznámky k prezentaci Celá problematika digitální fotografie byla probírána ve třídě s rozšířenou výukou matematiky a přírodních věd. Celá problematika digitální fotografie byla probírána ve třídě s rozšířenou výukou matematiky a přírodních věd. Prezentace však umožňuje vyučujícímu vhodně volit rozsah učiva. Prezentace však umožňuje vyučujícímu vhodně volit rozsah učiva. Učivo je vhodné i jako náplň 2 vyučovacích hodin. Učivo je vhodné i jako náplň 2 vyučovacích hodin. Odkazy na Internet ( apod.) Odkazy na Internet ( apod.)