Srovnání možností matematického vyjádření části celku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Převody jednotek Jednotky hmotnosti Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Lomené algebraické výrazy
Převody jednotek Jednotky délky Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil Datum
Zlomky a desetinná čísla.
Zlomky a desetinná čísla.
1.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Zlomky Smíšená čísla.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZLOMKY - ÚVOD.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Desetinná čísla – dělení
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Racionální čísla.
10.
Výukový materiál pro 6.ročník
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselné soustavy.  Obecně lze libovolné celé kladné číslo zapsat polynomem a n  z n + a n-1  z n-1 + … + a 0  z 0, kde z je libovolné přirozené číslo.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr v základním tvaru.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Zlomky Čísla smíšená..
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Složitější složené zlomky
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
IV. Násobení lomených výrazů
Výukový materiál pro 7.ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
ZLOMKY Pojem zlomků.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Digitalizace výuky Příjemce
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Zlomky Dělení zlomků..
Zlomky a desetinná čísla.
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Zlomky (4) Smíšená čísla
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
Poměr v základním tvaru.
Zlomky Čísla smíšená..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

Srovnání možností matematického vyjádření části celku

Rozdělíme-li jeden celek na dvě stejné části, dostaneme dvě poloviny. Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. Jeden celek, jedna jednina, 100 %. Rozdělíme-li jeden celek na dvě stejné části, dostaneme dvě poloviny.

… a tři její možné matematické zápisy. Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. … a tři její možné matematické zápisy. Půlka, polovina ...

… Desetinným číslem … Zlomkem … Procenty Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. … Desetinným číslem … Zlomkem … Procenty

… Desetinným číslem … Zlomkem … Procenty Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. … Desetinným číslem … Zlomkem … Procenty

… Desetinným číslem … Zlomkem … Procenty Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. … Desetinným číslem … Zlomkem … Procenty

Převod mezi desetinnými čísly a procenty. 1) Z desetinného čísla na procenta. V matematickém vyjádření pomocí procent dochází v číselné hodnotě oproti desetinnému číslu k posunu desetinné čárky o dvě místa doprava. K takovému posunutí dochází při násobení číslem 100.

Převod mezi desetinnými čísly a procenty. 1) Z desetinného čísla na procenta. Chceme-li část celku vyjádřit místo desetinného čísla pomocí počtu procent, vynásobíme desetinné číslo 100 a připíšeme značku procent. Nejjednodušší způsob, jak násobit 100, je posunout desetinnou čárku o dvě místa doprava.

K takovému posunutí dochází při dělení Převod mezi desetinnými čísly a procenty. 2) Z procent na desetinné číslo. , , K takovému posunutí dochází při dělení číslem 100. V matematickém vyjádření pomocí desetinného čísla dochází v číselné hodnotě oproti zápisu pomocí procent k posunu desetinné čárky o dvě místa doleva.

, , Převod mezi desetinnými čísly a procenty. 2Z procent na desetinné číslo. , , Chceme-li část celku vyjádřit místo počtu procent pomocí desetinného čísla, vydělíme desetinné číslo 100 a již nepíšeme značku procent. Nejjednodušší způsob, jak dělit 100, je posunout desetinnou čárku o dvě místa doleva.

Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 1) Ze zlomku na desetinné číslo. Vycházíme při tom ze znalosti, že zlomková čára je jiná možnost zápisu dělení dvou čísel. Nejjednodušší způsob jak převést zlomek na desetinné číslo je vydělit čitatele jmenovatelem.

Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 1) Ze zlomku na desetinné číslo. Chceme-li část celku vyjádřit místo zlomku pomocí desetinného čísla, vydělíme čitatele jmenovatelem.

Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. Čitatele i jmenovatele vynásobíme číslem 10. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 2) Z desetinného čísla na zlomek. Čitatele i jmenovatele vynásobíme číslem 100. Každé číslo se dá zapsat pomocí zlomku tak, že jej „lomíme“ číslem 1. Každý zlomek můžeme rozšířit libovolným číslem různým od nuly, což znamená vynásobit tímto číslem čitatele i jmenovatele. Rozšiřovat budeme tak, abychom se zbavili desetinných čísel, tzn. posunuli desetinnou čárku „na jejich konec“. Na závěr zlomky ještě zkrátíme.

Na závěr zlomky ještě zkrátíme. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 2) Z desetinného čísla na zlomek. :5 :5 :25 :25 Na závěr zlomky ještě zkrátíme.

Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 2.) Z desetinného čísla na zlomek. :5 :5 :25 :25 Chceme-li část celku vyjádřit místo desetinného čísla pomocí zlomku, přepíšeme číslo do tvaru zlomku, ten rozšíříme tak, aby byla v čitateli i jmenovateli celá čísla, a na závěr jej zkrátíme do základního tvaru.

Nakonec vynásobíme 100 a připíšeme značku procent. Převod mezi zlomkem a procenty. 1) Ze zlomku na procenta. Nejjednodušší způsob jak převést zlomek na desetinné číslo je vydělit čitatele jmenovatelem. Vycházíme při tom ze znalosti, že zlomková čára je jiná možnost zápisu dělení dvou čísel. Nakonec vynásobíme 100 a připíšeme značku procent.

Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 1) Ze zlomku na procenta. Chceme-li část celku vyjádřit místo zlomku pomocí procent, vydělíme čitatele jmenovatelem, vynásobíme číslem 100 a připíšeme značku procent.

Potom použijeme postup pro převod desetinného čísla na zlomek. Převod mezi zlomkem a procenty. 1) Z procent na zlomek. :5 :5 :25 Nejdříve převedeme na desetinné číslo tak, že vydělíme hodnotu počtu procent 100. :25 Potom použijeme postup pro převod desetinného čísla na zlomek.

Doplň tabulku Procenta Desetinná čísla Zlomky 1/1 2/1

Tabulka běžně se vyskytujících hodnot Procenta Desetinná čísla Zlomky 1/1 2/1