1 Problémy s aplikací zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci z pohledu ČIŽP Ing. Antonín Kroupa Česká inspekce životního prostředí – ředitelství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dokumentace k zajištění BOZP
Advertisements

Informace z CENIA J. Valta
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Integrovaný registr znečištění Ing. Jiří Jungmann Výzkumný ústav maltovin Praha s. r. o.
Integrovaný registr znečišťování Platná právní úprava Ing. Bc. Jan Maršák, Ph.D. Odbor integrované prevence a IRZ Ministerstvo životního prostředí.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Můžou nás vybagrovat? Lukáš Matějka Arnika – Centrum pro podporu občanů StreetRadio, Praha října 2011.
PIAQ Lenka Němcová. Schůzka přípravného týmu – únor 2011 Schiedam 6 účastníků (NL, IT a CZ) Diskutována zpráva z 1. workshopu v Praze Diskuse týkající.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky EIA Cesta k environmentálnímu stavitelství (průběh)
Státní energetická inspekce Vliv novely energetického zákona na činnost Státní energetické inspekce Ing. Petr Holoubek Žofín
Zkušenosti z aplikace zákona o integrované prevenci z pohledu provozovatele a zpracovatele Jiří Krejča DEZA, a.s. Valašské Meziříčí 24. února 2004.
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING VIII. Informace pro podporu rozhodování.
Agentura Integrované Prevence (IPPC) založena v dubnu začleněním do ČEÚ (§5) Cíl: odborná podpora státní správy, průmyslu a veřejnosti při implementaci.
Zkušenosti z aplikace zákona o integrované prevenci z pohledu agentury CENIA.
Zkušenosti AIP s aplikací systému IPPC Ing. Monika Přibylová Agentura integrované prevence, ČEÚ Internet:
Správní řízení při ukládání pokut za porušení zákonů Ing. Jan Kovář Státní energetická inspekce.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
AEM, Praha Ing. Ladislav Špaček, CSc.1 IPPC Role Ministerstva průmyslu a obchodu. Systém výměny informací o nejlepších dostupných technikách.
Integrovaná prevence a omezování znečištění (IPPC) v České republice
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
1 Zkušenosti Agentury integrované prevence za rok 2003 ČEÚ – AIP Kodaňská 10 Praha
Právo životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Pohled MŽP na novely energetických zákonů Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo životního prostředí Vršovická Praha 10 Tel..:
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Osnova k právní úpravě odpadového hospodářství
Zkušenosti s procesem integrovaného povolování Petr Honskus, Vladimíra Henelová - ENVIROS, s.r.o.
Mgr. Magdaléna Peterková
Nástroje ochrany životního prostředí
Výzkumné projekty MŽP v oblasti odpadového hospodářství
Současnost a vize Integrovaného registru znečišťování životního prostředí Úsek informační podpory, oddělení IRZ/CO.
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Integrovaná prevence. Integrovaná prevence – prameny, cíle a předmět Prameny právní úpravy: –Směrnice Rady 96/61/EC o integrované prevenci a omezování.
Jana Dudová Integrovaná prevence a omezování znečisťování (IPPC)
Dokumentace k zajištění BOZP
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
Správní řád -vybrané instituty
Účast veřejnosti ve správních řízeních a v dalších procesech ve veřejné správě.
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
NOVINKY V ZÁKONĚ O PŘESTUPCÍCH Změny k
Správní řízení Vendula Povolná Ekologický právní servis Září 2007.
Zákon č. 76/2002 Sb. ze dne 5. února 2002 o integrované prevenci a omezování znečištění, o integrovaném registru znečišťování a o změně některých zákonů.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 IRZ Mr. Nepimach ČEU.
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Ústí nad Labem 4/2009 Ing. Jaromír Vachta
Zákon č. 76/2002 Sb. ze dne 5. února 2002 o integrované prevenci a omezování znečištění, o integrovaném registru znečišťování a o změně některých zákonů.
Směrnice o IPPC Úvod do filosofie
Česká inspekce životního prostředí
Industry and Air Expert Team
Inspekční a prosazovací přístup
Informace z CENIA Jiří Valta ČIŽP.
Integrovaná prevence a omezování znečisťování (IPPC)
Data z kontrolní činnosti ČIŽP
Odbor životního prostředí MHMP
Posuzování vlivů na ŽP Jana Dudová.
INTEGROVANÉ POVOLOVÁNÍ SMĚRNICE IPPC: NEJLEPŠÍ POSTUPY
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
FILOSOFIE A PROCES INTEGROVANÉHO POVOLOVÁNÍ SMĚRNICE IPPC
BAT - BREF Jejich rozsah
Integrovaná prevence a omezování znečisťování (IPPC)
Praktické zkušenosti z kontrol provozovatelů významných zdrojů znečišťování ovzduší Ing. Radomír Štěrba ENVIRO 2016, Ostravice.
Metodický dokument ke zprávám o plnění závazných podmínek provozu Ing
Předcházení vzniku odpadů a nejlepší dostupné techniky
Legislativní otázky (část 2) Mgr. Hana Nenutilová Ing. Jan Slavík, Ph
Inspekční činnost ČIŽP v rámci integrované prevence
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Příprava BREF NAKLÁDÁNÍ S TĚŽEBNÍMI ODPADY – aktuální informace
Transkript prezentace:

1 Problémy s aplikací zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci z pohledu ČIŽP Ing. Antonín Kroupa Česká inspekce životního prostředí – ředitelství

2 A. Činnost OI v r v rámci IPPC  ČIŽP má 10 OI – PH, ČB, PL, UL, HK, HB, BR, OL, OV, LB a Ř  Vyčleněno 21 inspektorů IPPC + složky dle potřeby (OO, OV, OH, OP, OL): 1. Počet prověrek, revizí a kontrol  Kontroly zařízení s již vydaným IP dle zákona č. 76/2002 Sb. (dále zákona) – 4

3 A. Činnost OI v r v rámci IPPC  Kontroly, zda provozovatel zařízení podal žádost o IP dle § 43 zákona  Ostatní prověrky, revize a kontroly – 307  Z toho podle zákona 353/1999 Sb., o prevenci havárií – 17  Celkem – 475 prověrek, revizí a kontrol

4 A. Činnost OI v r v rámci IPPC 2. Vydaná stanoviska a vyjádření  Žádosti o integrované povolení – 236  SFŽP – 5  EIA (spolupráce) – 499  Ústní jednání k vydání IP a ostatní stanoviska a vyjádření - 170

5 A. Činnost OI v r v rámci IPPC 3. Zahájení správního řízení o uložení pokuty – 7 4. Pokuty  Všechna rozhodnutí o pokutě vydaná ve sledovaném období – 5  Všechna rozhodnutí, která nabyla ve sled. období právní moci - 4

6 A. Činnost OI v r v rámci IPPC  Rozhod. o pokutě v právní moci vydaná ve sled.období – 4  Zastavení nebo přerušení řízení o uložení pokuty - 2  V celkové částce – ,- Kč 5. Opatření k nápravě - 0

7 A. Činnost OI v r v rámci IPPC 6. Zastavení provozu zařízení nebo jeho části – 0 7. Počet řešených stížností – 1 8. Počet evidovaných havárií (agenda IPPC) – 0 9. Počet podaných trestních oznámení (agenda IPPC) - 0

8 B. Úloha ČIŽP v rámci IPPC v r ČIŽP není ze zákona - §7, účastníkem řízení o vydání IP, pouze dotčeným orgánem z hlediska zákona o ovzduší  Vyjádření tedy k OO  Vyjádření k OV a OH – AIP a KÚ (převážně) vítají a nemají problémy s vypořádáním připomínek

9 B. Úloha ČIŽP v rámci IPPC v r ČIŽP – kontrolní orgán výkonu státní správy § 28 a § 34 zákona  Kontrola plnění povinností dle zákona a IP  Místní šetření, zda zař. není dle § 16 odst. 2 zákona provozováno bez platného IP  Omezování nebo zastavování provozu

10 B. Úloha ČIŽP v rámci IPPC v r  Oznamování závadného stavu KÚ, nemůže-li sama uložit za příslušný delikt pokutu  Pokuty  Hodnotí aplikace BAT

11 B. Úloha ČIŽP v rámci IPPC v r Dle složkové legislativy  Stanoviska k provozním řádům  Kategorizace zařízení dle přílohy č. 1 zákona, vymezení zdroje, agregace zař.  Žádosti na MŽP o výklady a stanoviska

12 C. Problematika aplikace zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci 1. Implementace směrnice č. 96/61/EC o IPPC  Integrovaný přístup  Čistší produkce - používání látek méně nebezpečných životnímu prostředí a zdraví člověka, prevence u zdroje  BREF, BAT – nelepší dostupné techniky

13 C. Problematika aplikace zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci  Standardy – kvalita ŽP (§ 2 písm. g, zákona)  Energetická náročnost  Benchmarking – porovnání parametrů technologií (měrné emise, měrné energie)  Ekolabeling – šetrné výrobky

14 C. Problematika aplikace zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci  EMS, EMAS – env. systémy řízení  Udržitelný rozvoj – soulad ekonomických, sociálních a environmentálních aspektů 2. Novela zákona – návrhy ČIŽP  Bezodkladně  Zakotvit povinnost předjednání

15 C. Problematika aplikace zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci  Vymezit pojem zařízení, související zařízení, podstatná změna zařízení  Vyřešit dotčenost ČIŽP  Umožnit další legální přerušení řízení  Zkonkretizovat dále přílohu č. 1 zákona  Vyřešit problém při změně provozních řádů

16 C. Problematika aplikace zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci 3. K další legislativě k IPPC  Vytvořit zjednodušené a více vzorů žádosti o IP např. novelou NV č. 554/2002 Sb.