GEOMETRICKÁ POSLOUPNOST Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trojúhelník – I.část Mgr. Dalibor Kudela
Advertisements

Kruh a jeho částí Mgr. Dalibor Kudela
VARIACE Mgr. Hana Križanová
Rovnoběžník a lichoběžník
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY PŘEVODY MEZI SOUSTAVAMI
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA BOOLEOVA algebra
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
BINOMICKÁ VĚTA Mgr. Hana Križanová
KOMBINACE Mgr. Hana Križanová
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
Nepravidelné mnohoúhelníky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Dvojkový doplněk, BCD kód
Délka kružnice a kruhového oblouku
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
ČÍSELNÉ SOUSTAVY DESÍTKOVÁ, DVOJKOVÁ
PERMUTACE Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_742.
Geometrická posloupnost
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Geometrická posloupnost (3.část)
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST, SOUČET PRVNÍCH N ČLENŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA Aritmetické operace
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA De Morganův teorém
Minimalizace metodou Quine-McCluskey
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_756.
POSLOUPNOSTI Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce.
DETEKCE HRANY OBDÉLNÍKOVÉHO IMPULSU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_755.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Aritmetická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-12  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Technické kreslení Pravoúhlé promítání
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA asynchronní čítače
Technické kreslení Měřítka zobrazení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_751.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_749.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
ZÁKLADNÍ PROGRAMOVÁNÍ LINIOVÝCH SCHÉMAT POMOCÍ PLC
Číselné posloupnosti.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Geometrická posloupnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_744.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST, DEFINICE, VYJÁDŘENÍ N-TÉHO ČLENU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie.
Výpis z pravdivostní tabulky a následná minimalizace
Výuková sada – Matematika, DUM č.01
Geometrická posloupnost (1.část)
ZAPOJENÍ LOGICKÝCH FUNKCÍ POMOCÍ OBVODŮ NOT, OR, AND, NOR, NAND
Aritmetická posloupnost (3.část)
ZÁKLADNÍ LOGICKÉ FUNKCE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_752.
Geometrická posloupnost (2.část)
KARNAUGHOVY MAPY MINIMALIZACE FUNKCE
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA KARNAUGHOVY MAPY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Aritmetická posloupnost
Matematický žebřík – posloupnosti a řady Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost
VY_32_INOVACE_94.
Transkript prezentace:

GEOMETRICKÁ POSLOUPNOST Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce EU peníze středním školám - OP VK 1.5. Výuková sada – MATEMATIKA, DUM č. 20

Posloupnost se nazývá geometrická, právě tehdy když existuje takové reálné číslo qϵR-{0}, že pro každé přirozené číslo n je: a n+1 = a n ·q q = q-kvocient (podíl) a n – n-tý člen posloupnosti a 1 – první člen posloupnosti

a n+1 = a n ·q a 2 = a 1 ·q a 3 = a 2 ·q = a 1 ·q·q = a 1 ·q 2 a 4 = a 3 ·q = a 1 ·q 3 a 5 = a 4 ·q = a 1 ·q 4 …... a n = a 1 ·q (n-1) a 10 = a 1 ·q (10-1) a r = a s ·q (r-s) a 8 = a 5 ·q (8-5)

Zapište prvních pět členů geometrické posloupnosti: 1)a 1 = 3; q = 0,5 a 2 = 3·0,5 = 1,5 a 3 = 1,5·0,5 = 0,75 a 4 = 0,75·0,5 = 0,375 a 5 = 0,375·0,5 = 0,1875 2)a 1 = −4; q = 3 −4; −12; −36; −108; −324

3)a 1 = 2,5; q = −2 2,5; −5; 10; −20; 40 4)a 1 = −5,8; q = 1 −5,8; −5,8; −5,8; −5,8; −5,8 5) a 1 = −3,2; q = −1 −3,2; 3,2; −3,2; 3,2; −3,2

Vypočtěte a 1 ; q v geometrické posloupnosti:

Vzorec pro součet s n prvních n členů geometrické posloupnosti, a 1 + a 2 + a 3 +…+ a n :

Jaký je součet prvních deseti členů geometrické posloupnosti: 1)a 1 = 7; q = –2

2)a 1 = 2; a 2 = 6

3)a 1 = −3; a 5 = −243

Samostatná práce: Jaký je součet prvních pěti členů geometrické posloupnosti: Řešení: Samostatná práce: Jaký je součet prvních pěti členů geometrické posloupnosti: Řešení:

Věk čtyř sourozenců a jejich otce tvoří geometrickou posloupnost. Nejstaršímu je 24 let a nejmladšímu jsou 3 roky. Kolik let je otci a ostatním sourozencům? Otci je 48 let a dalším sourozencům 6 a 12 let.