Definování cíle a hypotézy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

Zpracovávání BP a DP Odborná praxe pro bakalářské studium
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Co má obsahovat prezentace
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
PSY 475 V ĚDECKÁ KOMUNIKACE P ŘEDNÁŠKA : O DBORNÁ P UBLIKACE Hana Macháčková Lenka Dědková Věra Kontríková Jan Šerek.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Hypotézy ve výzkumu.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. PhD.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Případová studie Seminář 2014.
Studie dopadů ukončení těžby lomu ČSA zpracovaná pro HSRM v roce 2015.
Struktura bakalářské práce
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Postavení pedagogiky mezi vědami
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Téma Hypotézy ve výzkumu
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ Definování cíle a hypotézy. P ROCES PSANÍ DP Vlastní profesionální a osobní znalosti a dovednosti Odborné znalosti: - Teorie - Modely.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Personální plán pro podnikatelský plán
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Měření v sociálních vědách „Měřit všechno, co je měřitelné, a snažit se učitnit měřitelným vše, co dosud měřitelné není“. (Galileo Galilei)
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Úvod práce, závěr práce Odkazy v textu.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Regionální politika EU v období
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Vymezení pojmového aparátu Jana Soukopová
Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Strukturace učiva Příprava učitelova.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Transkript prezentace:

Definování cíle a hypotézy DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ Definování cíle a hypotézy

DP versus BP náročnější cíl práce, dílčí cíle hypotéza, pracovní hypotéza Teoreticko-metodologická část obsahuje základní zhodnocení teoretických poznatků, které se vztahují ke zpracovávanému problému – co studuji, musím vsadit do obecného stavu poznání Literární rešerše a samostatné zhodnocení Případová studie – metody, ověření teoretické části Vlastní argumentace vycházející z faktů Větší rozsah prostudované literatury, vč. cizojazyčné

Proces psaní DP Výběr tématu práce Vlastní profesionální a osobní znalosti a dovednosti Odborné znalosti: - Vazby a závislosti - Koncepty - Modely - Teorie Výběr tématu práce Definování problému, řešené problematiky práce Zasazení tématu do teoretického rámce, teorie či koncepce Definování cíle práce Hypotéza práce Strategie řešení práce (metodika) Sběr dat (studium literatury, empirické šetření) Analýza a interpretace výsledků

Úvod práce Jaké si klademe otázky a jak je formulujeme Logika výkladu – představení hlavních otázek a způsobů jejich řešení Ze kterých autorů vycházíme – náš teoretický a metodologický cíle Jaké jsou naše předpoklady a cíle

Úvod PROČ JAK CO Definovat problém Shrnout dosavadní výstupy a znalosti řešení daného problému Definování cíle a hypotézy Struktura řešení problému Metodika

Definování cíle práce Výchozí bod práce, výchozí otázka práce Spojovací článek, „společná nit“ práce Východisko pro strukturaci práce Vyjadřuje co chceme analyzovat, hodnotit, komparovat NIKOLIV : seznámení, osvětlení, přehled, pochopení Pro definování cíle je nutné znát PROČ dané téma zpracovávám a ČEHO chci dosáhnout

Nedostatečné poznatky Definování cíle práce Nedostatečné poznatky Aktuální znalost Zkoumané poznání Problém, který řeším

Definování cíle práce: kritéria cíle Jednoduchý a jasný, srozumitelný, jasné vyjádření toho co chceme Ne příliš široký, jen jedno téma! Nehodnotit, nemoralizovat Pozor na vlastní dohady, předvídání Ne popis – ne na zaměření deskripce Cíl musí být specifický – vymezí nám hranice práce Je zaměřen na poznání procesů a vzájemných vazeb Indikátory, kritéria řešení ! – jak budeme věci hodnotit NAPŘ: Jaký je dopad pozitivního hodnocení zaměstnanců na zvyšování celkové efektivity úřadu?

JAK BY CÍL NEMĚL BÝT DEFINOVÁN: Jaký je dopad současných proměn v organizaci veřejného prostoru na život obyvatel? Do jaké míry šéfové velkých evropských firem spolupracují při získávání veřejných zakázek? Jak se rozvíjí obchodní vztahy mezi EU a USA ? Je způsob fiskálního uspořádání v ČR sociálně spravedlivý ? Jaké změny ovlivní strukturu vzdělávání v příštích dvaceti letech? Jsou mladí absolventi škol více ovlivněni nezaměstnaností než dospělá generace?

Definování hypotézy Hypo: podle, níže, pod These: návrh k posouzení, prostudování Hypóthesis: předpoklad, domněnka, navržená teorie Jedná se o podmíněný výrok (předběžnou domněnku) o vztahu mezi jevy nebo jejich určitými stránkami Na základě sledování, zkušeností, dedukce nebo výzkumu tvrdíme, že něco platí v určitém případě hypotéza je výrok strukturálně založený na předpokladu budoucího ověření Např.: Každá ekonomická krize přináší významné zvyšování počtu sebevražd. Stupeň byrokratizace v organizaci je tím vyšší čím je daná organizace větší. V nejbohatších skupinách společnosti jsou rozvody daleko častější než u nejchudších skupin společnosti.

Definování hypotézy Uvést způsob ověření hypotézy vztahy mezi proměnnými Nezávislá proměnná ---- závislá proměnná Např. Růst počtu zájmových skupin ----- zvýšené výdaje veřejných rozpočtů Ekonomická závislost jednoho státu na druhém ---- harmonizace obchodních politik Zvyšování VČ aktivit pro mládež ---- snižování sociálně patologických jevů Přenesení kompetencí na kraje ---- lepší dostupnost služeb Zavedení placeného parkovného ---- migrace obyvatel

FUNKCE HYPOTÉZY objasnění jevů daného oboru/problému – ukazuje na vzájemné vztahy mezi zkoumanými otázkami, mezi teoriemi apod. Naznačuje možné směry zkoumání a řešení cíle práce východisko dedukce nových poznatků – pomáhá v orientaci při výběru dat a ukazatelů, které budeme zpracovávat může být stavebním prvkem budoucí teorie, možným zákonem