Slovesná tvorba v době baroka 6. Divadlo svět J. S. Bach: Matoušovy pašije, Ježíš Nazaretský
Barokní dramatická tvorba Barokní divadlo tak zasáhlo všechny vrstvy společnosti. Náměty čerpali anonymní tvůrci lidového divadla v 17. století z knížek lidového čtení.
Barokní dramatická tvorba Neobyčejný rozvoj zaznamenala divadelní tvorba v dvorském prostředí, které si mohlo dovolit skvěle vybavené scény, bohaté na dekorace i kostýmy.
Barokní dramatická tvorba V baroku vzniká typ tzv. kukátkového divadla, který převzal klasicismus i všechny pozdější divadelní školy. Barokní divadlo na zámku v Českém Krumlově
Španělské divadlo 17. století Barokní tendence jsou patrné i v pozdních dramatech některých autorů „zlatého věku“, například v duchovních hrách Narození Kristovo od Lope de Vegy (na obrázku). Lope de Vega
Španělské divadlo 17. století Zbožné náměty mají zcela nezastupitelné místo především v pozdních filozofických komediích a v tradičních duchovních hrách (tzv. autos sacramentales) největšího dramatika španělského baroka Pedra Calderóna de la Barca ( ).
Anglická barokní dramatika Vedle dramat Johna Webstera (asi asi 1625) šokovaly diváky i hry Thomase Middletona (1580 až 1627) a Thomase Heywooda (asi ). Titulní list hry Žena zabitá laskavostí (1603) od Thomase Heywooda (asi 1573 –1641) Thomas Middleton
Další představitelé barokního divadla Vlám Joost van den Vondel ( ) se proslavil veršovanou tragédií Lucifer (1654)
Další představitelé barokního divadla Andreas Gryphius (na obrázku) vytvořil na motivy Shakespearova Snu noci svatojánské komedii Absurda Comika aneb Pan Peter Squentz (1658). Ilustrace k vydání hry z 18. století