Vzdělávání, školení a duchovní formování kaplanů Rev. George Cobb Vedoucí kaplanského týmu Mount Vernon Hospital North West London, UK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vznik Regionálního centra celoživotního technického vzdělávání při VŠB – TUO Česká republika, VŠB-Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního.
Advertisements

Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
Bc. Halina Doležalová o.s. Hospic pro Liberecký kraj.
EDINBURGH NAPIER UNIVERSITY
Nizozemí Marie Opatrná Onkologická klinika VFN a 1.LF UK.
SEKCE KRIZOVÉ ASISTENCE SPOLEČNOSTI LÉKAŘSKÉ ETIKY ČLS JEP MUDr. Eva Kalvínská.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
Projekt MODEL = Mobility Opportunities for DisablEd Learners Příležitosti mobilit pro handicapované.
Ondřej Sláma, MOU Brno Subkatedra paliativní medicíny IPVZ Praha
ECPCP- European Confederation of Primary Care Paediatricians Organizace, která vznikla zánikem organizace SEPA- Societé européenne de pédiatrie ambulatiore.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Duchovní péče ve zdravotnictví
Integrovaná duchovní péče ve zdravotnických službách Rev. George Cobb Vedoucí kaplanského týmu Nemocnice Mount Vernon North West London, UK.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zákonné podmínky pro výkon povolání nelékařů
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
Ústav pedagogických věd
Péče o umírajícího dle vzoru LCP - zahraniční zkušenosti Anita Reda, Blanka Highfiel, Velká Británie.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
IVIG 2005, Systém informačního vzdělávání na UNC-CH Hana Landová ÚISK FF UK & SIC ČZU v Praze.
Koncepce ošetřovatelství
Komunitní role knihoven. Komunití role knihoven je důležitá součást systému knihoven Koncepce rozvoje knihoven Priorita C -9, 10.
Fakulta zdravotnických studií
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Statistický přehled zdravotnických oborů na SOŠ - školní rok 2010/11.
Klinická pastorační péče a její poskytovatel
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Historie zdravotnického školství po 2.světové válce
Nelékařské zdravotnické profese v ČR. Nelékařské profese MŮJ PROFIL zahájeno studium na SZŠ, 1. vstup do nemocnice maturita, nástup na resuscitační.
Halina Doležalová.  Vznik na jaře 2008, 64 členů  Převážná většina zdravotníků- zdravotních sester  Cíl: vzbudit veřejnou diskuzi o potřebě hospice.
Zpráva ze setkání hlavních sester států EU Lucembursko, Mgr. Veronika Di Cara.
Nová role sestry - sestra kontroly infekcí Bc. Kapounová Gabriela Nemocnice Na Homolce.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Kontinuální péče o matku a novorozence porodní asistentkou ve světle biostatistických studií Markéta Pavlíková biostatistička seminář "Domácí porody- krok.
Vzdělávání sester Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK Mgr. Pavla Kordulová.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Akční plán podpory zdraví Nemocnice Pelhřimov, p.o. Pavlína Fridrichovská, DiS. Podzimní škola WHO – HPH, 12. – , MZČR Praha.
Podmínky získávání a uznávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání Základní legislativa: Zákon č. 96/2004 Sb. Vyhláška č. 394/2004 Sb. o podmínkách.
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
SYSTÉM psychosociální intervenční služby „SPIS“ k zajištění úkolů ochrany obyvatelstva a krizové připravenosti zdravotnictví v České republice. Porada.
Primární pediatrie-Evropa a ČR MUDr. Gabriela Kubátová OSPDL ČLS JEP Praha červen 2015.
Komplexní péče o pacienty na 1. interní klinice VFN a 1.LF UK v Praze Mgr. Markéta Čermáková nemocniční kaplanka.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Mezinárodní den sester květen 2009
Fakulta zdravotnických studií
Fakulta zdravotnických studií
Ošetřovatelství v primární péči
Co se stane s mou vírou, až už si nebudu nic pamatovat
Právní aspekty výkonu Fyzioterapie
Nové obzory v eHealth a telemedicíně zkušenosti z cesty po USA 27. 8
Studijní program Ošetřovatelství
Možnosti spolupráce škol a firem
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Právo, Účetnictví, Webový design a grafika, Ekonomika a mezinárodní obchod, PÍSEMNÁ A ELEKTR. KOMUNIKACE, Reklamní a marketingová komunikace, Právo Evropské.
KKOV M/01 Maturitní obor 4-letý – denní forma
Vzorový projekt pro ZŠ.
TÉMA: KAPLANI, DIAKONIE, EVANGELICKÉ ŠKOLSTVÍ
pro celoživotní vzdělávání. Podrobný návod ke studiu.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

Vzdělávání, školení a duchovní formování kaplanů Rev. George Cobb Vedoucí kaplanského týmu Mount Vernon Hospital North West London, UK

Předpoklady Minimálně vysokoškolské vzdělání v příbuzném oboru 3 roky praxe po ordinaci Schválen svým společenstvím víry Ochoten dále studovat (postgraduální studium)

Duchovní formování Duchovní formování kaplanů by se mělo odehrávat primárně uvnitř jejich společenství víry předtím než jsou vybráni za kaplany Formování by mělo být dále rozvinuto celoživotním vzděláváním a doškolovacími kurzy v jejich zdravotnickém prostředí

Kategorie kaplanů Praktikant/asistent kaplana Týmový kaplan Specializovaný kaplan (duševní zdraví, paliativní péče) Vedoucí kaplanského týmu/vedoucí kaplan

Kaplani ve Velké Británii 3500 placených kaplanů 400 kaplanů na plný úvazek 3100 kaplanů na částečný úvazek 10,500 dobrovolníků v kaplanství

Témata pro kaplany ke studiu a k výuce Etika zdravotní péče Hlavní světová náboženství Kompetence v duchovní a náboženské péči Zhodnocení duchovní péče Duchovní péče o umírající Péče při bolestné ztrátě

Internetové stránky o kaplanství College of Health Care Chaplains (CHCC) – Association of Hospice & Palliative Care Chaplains (AHPCC) Chaplaincy Academic & Accreditation Board (CAAB) – – brzy se stane UK Board for Healthcare Chaplains (UKBHC)

Internetové stránky o kaplanství … Hospital Chaplaincies Council of the Church of England (HCC) – chaplaincy-spiritualcare.org.ukwww.nhs- chaplaincy-spiritualcare.org.uk Multi-Faith Group for Healthcare Chaplaincy (MFGHC) –