KOMUNIKACE SE SENIORY Olga Bürgerová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Aktivizační programy pro seniory
Schopnost zvířat léčit
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název SŠ: SŠŽ Sokolov Číslo projektu: CZ.107/1.500/ Název projektu:
Senior jako klient sociálních služeb- způsob práce se seniory
Čím se lišíme od zvířat a v čem jsme stejný
Umění prezentace.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Narušená komunikační schopnost PaedDr
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Psychohygiena seniora
KOMUNIKACE SE SENIORY Olga Bürgerová.
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
Komunikace s dětským pacientem
KOMUNIKACE S NEVIDOMÝM
Efektivní učení.
Alzheimerova choroba Lukášek Závodný 2.HB.
Ošetřovatelská péče o nemocného po transplantaci kostní dřeně
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 9 Ruce jako šperk Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 8) Možnosti využití.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Prezentační dovednosti
KOMUNIKACE S POZŮSTALÝMI
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Reminiscenční terapie
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Diskové pole RAID Disková pole (RAID - Redudant Array of Inexpensive Disks) se používají v souvislosti se zabezpečením dat. Princip RAID pole spočívá.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Alternativní a augmentativní komunikace
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Zm ě ny postoj ů frekventant ů kurz ů k osobám se specifickými pot ř ebami Petra Bendová Olomouc 15. kv ě tna 2008.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ.
APPN, o.s. Agentura pro neslyšící. - Posílit integraci neslyšících do světa slyšících - Zlepšit dostupnost a kvalitu sociálních služeb pro neslyšící a.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.18 Téma: Excel Číslo projektu:
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová.
Potřeba spánku a odpočinku
VY_32_INOVACE_08/3/1 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Komunikace Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
e-Komunikace nevidomých občanů s veřejnou správou
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 6. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
centrální porucha zpracování řečového signálu
Národní centrum bezpečnějšího internetu NÁRODNÍ CENTRUM BEZPEČNĚJŠÍHO INTERNETU Prvního pluku 12a Prague 8 Czech Republic Tel.:
REMINISCENCE v Domově pro seniory Reynkova Havlíčkův Brod Bc. Martina Moravcová, DiS.
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.11_Hlasitost_zvuku_hluk_a_ochrana_před_ním.
SNN v ČR Centrum denních služeb pro sluchově postižené, Brno AKCE 2015.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluTeorie.
Ústní a písemné prezentace
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_259_ČJ7
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Reminiscenční terapie
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Jak se efektivně učit 2017.
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Jazykové hádanky Jazyk a řeč.
APPN, o.s. Agentura pro neslyšící
„Naslouchat hlasům paměti“
Specifické metody SP LS 16
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

KOMUNIKACE SE SENIORY Olga Bürgerová

Cíle: Pochopit problematiku těchto nemocných Vhodně komunikovat

Vymezení pojmu senior

Specifika komunikace se seniory Pomalejší reakce Poruchy paměti – neschopnost vybavit si rychle čísla, situace, jména Opakování sděleného Problémy se sluchem – námaha Mluví často a rádi o svých potížích – upoutání pozornosti Problém činí komunikace ve skupině - pasivita

Zásady: Respektovat identitu – používat jméno, titul Vyhýbat se infantilizaci Důsledně chránit jejich totožnost Chránit před časovým stresem Informace zopakovat 3x, napsat Taktně odhalit komunikační bariéry Udržovat oční kontakt, artikulovat, být v zorném poli pacienta Nezvyšovat hlas – odstraňte hluk a šum z okolí

Pokr. Komunikovat přes staropaměť, používat pomůcky Přesvědčit se , zda nemocný vnímá, napojit se

Aktivní posilování paměti Informace – potrava pro mozek Trénování paměti – hledání synonym, antonym,literární dílo s názvem zvířete,zadívejte se na obrázek 3 minuty napište ,co nejvíce předmětů, kolik zvířat, ovoce, květin si vybavíte během 1 minuty, kolik slov se podaří najít ve slově LOKOMOTIVA,DVOJICE Z HISTORIE

POKR ROZVÍJET ZAPOČATÝ PŘÍBĚH ZPĚV