Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Advertisements

Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Ing. Lucie Kratochvílová
Státní rozpočet II. Petr Machala.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Modelování rodinného rozpočtu
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Rozpočet domácnosti VY_32_INOVACE_ 19 Mzda, pracovní podmínky.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Anotace Materiál slouží jako zadání úkolu pro skupinovou práci a následně jako pomůcka ke kontrole výsledků práce skupiny.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
 Název školy: Základní škola Název Název školy: ZŠ speciální Litvínov, Šafaříkova 991, okres Most Autor: Mgr. Helena Trnková Název materiálu: VY_32_INOVACE_59_Hospodaření.
Státní rozpočet a daně Občanský výchova 9. ročník.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 2 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Rozpočet rodiny, státu Výchova k občanství 7. ročník.
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
hospodaření domácnosti.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DUM - Digitální Učební Materiál
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Anotace Vysvětlit, jak správně hospodařit s penězi. Popsat, co je rozpočet a objasnit žákům, jak sestavit svůj měsíční rozpočet a rozpočet rodiny. Objasnit.
Transkript prezentace:

Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor vzdělávání: H/01 mechanik opravář motorových vozidel, Obor vzdělávání: H/01 mechanik opravář motorových vozidel, (ŠVP: automechanik), H/01 zedník, (ŠVP: zedník) – 2. ročník Tematická oblast: Člověk jako občan Tematická oblast: Člověk jako občan Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_18 Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_18 Autor: Mgr. Jana Králová Autor: Mgr. Jana Králová Datum tvorby: září 2013 Datum tvorby: září 2013 Anotace: Rodinné hospodaření – rodinný rozpočet, příjmy a výdaje rodiny. Anotace: Rodinné hospodaření – rodinný rozpočet, příjmy a výdaje rodiny.

ČLOVĚK JAKO OBČAN RODINNÉ HOSPODAŘENÍ

Rodinný rozpočet:  základem dobrého hospodaření je správně sestavený rodinný rozpočet  rodinný rozpočet zajišťuje potřeby rodiny jako celku, ale i potřeby každého jejího člena  oba manželé by měli mít přehled o skutečných příjmech a výdajích rodiny  rodinný rozpočet se obvykle sestavuje na měsíc, případně i na rok

Příjmy rodiny: Mezi příjmy rodiny patří všechny peníze, které členové rodiny dostanou:  platy  důchody  sociální dávky  výnosy z vkladů  finanční přilepšení od babičky či dědečka

Výdaje rodiny: Mezi výdaje rodiny patří všechna vydání na provoz domácnosti:  i i i inkaso (poplatky za nájem, vodu, elektřinu, plyn, televizi, rozhlas, odvoz odpadků)  v v v výdaje za stravu, oblečení, dopravu, vzdělání, spoření, pojištění, cestování, kulturu

- Aby rodinný rozpočet dobře fungoval, měly by být jeho příjmy a výdaje v rovnováze. - Pokud jsou výdaje vyšší než příjmy, vzniká problém. Rodina si musí půjčovat, protože chybějí peníze. Za této situace se může rodina na čas ocitnout ve finanční tísni.

Kontrolní otázky: 1. C o je základem dobrého hospodaření? 2. Č í potřeby zajišťuje rodinný rozpočet? 3. N a jak dlouho se obvykle sestavuje rodinný rozpočet? 4. C o patří mezi příjmy rodiny? 5. C o patří mezi výdaje rodiny? 6. C o zahrnuje inkaso? 7. P říjmy a výdaje by měly být v

Použité zdroje: KOVAŘÍKOVÁ, Hana. Občanská výchova I / pro odborná učiliště. Praha: Septima, s. ISBN Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování, jak při seznamování se s novým tématem, tak při jeho procvičování nebo opakování. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář. Použité zdroje: KOVAŘÍKOVÁ, Hana. Občanská výchova I / pro odborná učiliště. Praha: Septima, s. ISBN Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování, jak při seznamování se s novým tématem, tak při jeho procvičování nebo opakování. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář.