Organolity nerosty organického původu vznik z: organických kyselin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KŘEMIČITANY A ORGANOLITY
Advertisements

Základní škola, Liberec, Křížanská 80, p. o. Vypracoval:. Mgr
Základní škola Rosice, okres Chrudim
ISOPRENOIDY CH-2 Organická chemie, DUM č. 19 Mgr. Radovan Sloup
Přírodopis drahé kameny
Opec.
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Organolity.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Karboxylové kyseliny Kyslíkaté deriváty uhlovodíků s charakteristickou karboxylovou skupinou – RCOOH pH
CZ.1.07/1.1.10/
Nerosty Markéta Smetanová
Chemické vlastnosti nerostů
Sírany a fosforečnany.
ŠKOLA:Gymnázium Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Mineralogický systém Dusičnany
ORGANICKÉ USAZENÉ HORNINY
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu: VY_32_INOVACE_439.
Oxidy Oxidy jsou sloučeniny prvků s kyslíkem v různém poměru.
Nerosty a horniny M. Horák.
Vypracovala: Mgr. Eva Ratiborská ZŠ Trávník, Přerov.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Vy_32_INOVACE_ZB04_0264TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektuCZ.1.07/ / Číslo projektu:Rozvoj.
Kakaovník Libor Lepík, KMD FreeDeK
KŘEMIČITANY A ORGANOLITY
Mineralogický systém Křemičitany
Salinita půdy = množství rozpustných solí v půdě - nadbytek solí zhoršuje fyzikální, chemické a biologické vlastnosti půdy a snižuje její úrodnost.
Pobaltské státy Z_122_Evropa_Pobaltské státy
Mineralogický systém Halogenidy (halovce)
Chemické vlastnosti nerostů závisí na chemickém složení a krystalové struktuře slouží k určování a technické praxi Odolnost vůči vodě ve vodě rozpustné.
Zdroje energie R O P A VY_32_INOVACE_04 - ROPA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU :Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Mineralogický systém Křemičitany
Minerály organického původu
VYPRACOVALY: LUCIE KUBÍKOVÁ, DENISA PROCHÁZKOVÁ, SEXTA A
12.1 Organické sloučeniny Organické (ústrojné) látky
Světový oceán Mgr. Petr Králík.
Pokuste se vlastními slovy definovat karboxylové kyseliny: Karboxylové kyseliny jsou organickými kyselinami (zároveň kyslíkatými deriváty, které ve.
Fosilní paliva – Ropa.
Otázky na opakování Aromatické uhlovodíky VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání.
Organolity.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
BARVIVA A PIGMENTY Barva je obecný výraz pro rodinu produktů, používaných k ochraně a k barvení objektu nebo povrchu jejich pokrytím pigmentovaným nátěrem.
Pobaltí Pobaltské státy jsou Litva, Lotyšsko a Estonsko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_03 TEMA:
Zpracovala: Mgr. Jana Richterová Přírodopis 9. třída 1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Název sady materiálů: Přírodopis 9 Název materiálu: VY_32_INOVACE_Př_9_1802_Přehled_nerostů_II._ sulfidy_oxidy Autor: RNDr. Josef Snopek Anotace: projekce.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Název sady materiálů: Přírodopis 9
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Mineralogický systém IV. Oxidy
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_P9-008 MINERALOGIE 8 – TEKTITY A ORGANOLITY Název školy
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Porovnej vlastnosti těchto nerostů podle tabulky v učebnici a pokus se zjistit, v čem spočívá rozdílnost jejich fyzikálních vlastností/ soustřeď se na.
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
ALDEHYDY A KETONY chemie 9. ročník. ALDEHYDY A KETONY chemie 9. ročník.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová
Název : VY_32_INOVACE_01_13B_04_Nerosty 2
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
9) Křemičitany, 10) Organolity
Třídění podle chemického složení
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
MINERÁLY ORG. PŮVODU.
Mineralogický systém Oxidy (kysličníky)
Transkript prezentace:

Organolity nerosty organického původu vznik z: organických kyselin uhlovodíků pryskyřic

Jantar t = 2,0 – 2,5; ρ = 1,05 1,09 g.cm3 směs utuhlých pryskyřic třetihorních jehličnanů vznik před 40 – 50 miliony let

Jantar vlastnosti: medově žlutá až oranžová barva amorfní (beztvarý) neštěpný nabíjí se statickou elektřinou často obsahuje zbytky organismů (zejména hmyzu)

Jantar naleziště Ukrajina Švédsko Barma pobřeží Baltského moře ČR – Valchov, Boršov

Jantar využití: šperkařství

Jantarová komnata