Majkl maká, Štetke školí. Takže … Knight a Temple (1986) - nebráněná hnízda jsou častěji zničená Tryjanowski et al. (2000) - 46 % ztrát způsobeno.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„Jak bych vyučovala o krkavcovitých pěvcích.“
Advertisements

Testování parametrických hypotéz
Ročníková práce Přírodopis
Kód VM: VY_52_INOVACE_3BUD68 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Marcela Budinská Datum: Únor.
Sokol stěhovavý Marie Preslová.
Jestřáb lesní Accipiter gentilis
Zoner Callisto.
Koreferát: LISp-Miner a (lékařské) ontologie Vojtěch Svátek.
PTÁCI Hana Dundrová Pro 5. třídu ZŠ.
Autor:Karolína Knížová Třída: 7.A
Krkavcovití Kmen: Strunatci Třída: Ptáci Podtřída: Letci Řád: Pěvci
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3316_PR7 Dravci a sovy
Jakub Nejedlý, Marek Štrach 7.B
Projekt,,Sedmero krkavců,,
Obratlovci travních společenstev
NAŠI KRKAVCOVITÍ PTÁCI
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích.
Význam barvy v reakci ptačího predátora na aposematickou kořist Alena Cibulková školitel: Petr Veselý.
Strnad, Němec, Holečková, Reznerová, Falkenauerová, Součková, Poláková, Fuchs.
Bitmapová a Vektorová grafika
Vliv vzoru na reakci ptačího predátora na nechráněnou aposematickou kořist Školitel: Mgr. Petr Veselý.
Ptáci 3 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
školitel: RNDr. Roman Fuchs, CSc.
Potápky.
Přírodopis pro 7. ročník Trénink ptáků.
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Zdroj obrazového materiálu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jak ptáci kategorizují reálné a abstraktní objekty? David Nácar Rešeršní bakalářská práce Vedoucí práce: Roman Fuchs.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích
Řád: Dravci znaky: predátoři – loví kořist udržují přírodní rovnováhu
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Antipredační chování ťuhýka obecného (Lanius collurio) Anna Falkenauerová Školitel: RNDr. Roman Fuchs, CsC.
Mašek P., Tvardíková K., Bažant M., Fuchs R.
Jak bych vyučovala o krkavcovitých ptácích.
Jak jsem pozorovala krkavcovité ve svém okolí
Ptáci Řád: dravci (Falconiformes).
Tetřev Hlušec Radmila Sikytová. Vzhled Hmotnost:1-1,5kg Rozměry:až 60cm Patří k největším kurovitým ptákům u nás.JE TO OHROŽENÝ DRUH,JE OTO HRABAVÝ DRUH,KTERÝ.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Krkavcovití ptáci v Praze a jejím okolí
Majkl maká, Štetke školí. Takže … Knight a Temple (1986) - nebráněná hnízda jsou častěji zničená Tryjanowski et al. (2000) - 46 % ztrát způsobeno predací.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Lenka Radošová OTEVŘI SI RÁNO RANÍČKO OKNO.
Ptáci zástupci 2 Dravci, sovy vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
TESTY א 2 (CHÍ-kvadrát) TEST DOBRÉ SHODY TEST DOBRÉ SHODY TEST NEZÁVISLOSTI TEST NEZÁVISLOSTI Testy pro kategoriální veličiny Testy pro kategoriální veličiny.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Stručný přehled modelových rozložení I.
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Zvířata v lese – draví ptáci VY_32_INOVACE_15_draví_ptáci
Ptáci okraje lesa, křovin a otevřené krajiny
Řád: Dravci a sovy.
VY_32_INOVACE_19_28_Genetika
Ptáci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Ptáci Poznávačka 7.ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
PTÁCI – LETCI (DRAVCI) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Randáková. Dostupné z Metodického portálu
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Přehled ptáků Dravci, sovy.
Řád: Pěvci znaky: v krku – hlasové ústrojí→zpěv
Transkript prezentace:

Majkl maká, Štetke školí

Takže … Knight a Temple (1986) - nebráněná hnízda jsou častěji zničená Tryjanowski et al. (2000) - 46 % ztrát způsobeno predací

Intenzivní útoky na málo nebezpečného ořešníka Chybná nebo nepřesná identifikace? Východiska

Shettleworth (1998) navrhla tři modely 1. identifikace klíčových znaků zahnutý zobák ➔ dravec 2. porovnání s exempláři porovnávání pozorovaného objektu s již známými 3. porovnávání s prototypy kategorie organismů mají své obecné reprezentanty Východiska

- normálně zbarvená poštolka (Falco tinnunculus) - poštolka zbavená barevných znaků na těle - poštolka s barevným vzorem Aviceda leuphotes všechny vzory ve dvou variantách - s typickými znaky predátorů (původní poštolčí zobák a pařáty) - bez typických znaků predátorů (zobák a běháky holuba) Cíle práce

1. Rozpoznávání podle klíčových znaků – útoky i na nebarevnou a přebarvenou poštolku, pokud budou mít typické dravčí znaky. 2. Rozpoznávání porovnáním s exempláři – nebudou útočit na nebarevnou a přebarvenou poštolku – takové „druhy“ neznají. 3. Rozpoznávání podle prototypu – budou útočit v podstatě na vše, jelikož ve všech atrapách rozeznají tělo poštolky. Hypotézy

Interpretace výsledků Reakce na známé  exempláře, prototyp, znaky Reakce i na podobné  prototyp, znaky Reakce i na nepodobné  znaky Reakce na známé bez znaků  exempláře?, prototyp?, jiné znaky? Reakce na podobné bez znaků  prototyp?, jiné znaky? Reakce na nepodobné bez znaků  ?, jiné znaky?

Dřevěné skládačky v laboratoři (sýkory) Zmenšování vrány a zvětšování sojky Další cíle

1. Asi 30 m od hnízda se nainstaluje videokamera na stativ. 2. Těsně k hnízdu se umístí atrapa predátora. 3. Reakce ťuhýků se natáčí 20 minut na video. 4. Ťuhýci hodinu odpočívají a pak dostanou další atrapu. Metodika

Výsledky – Lenka Bendová