Zemní plyn v dopravě Ing. Markéta schauhuberová, Česká plynárenská unie 28.5.2008, Jednání sekce silniční dopravy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spotřební daň na pohonné hmoty - zachovat nebo snížit?
Advertisements

Ekonomické nástroje v kontextu Rio+20
Energetická bezpečnost ČR - představy x mýty x realita; technologický úhel pohledu Blahoslav Němeček místopředseda a ředitel sekce regulace.
stlačený zemní plyn vs. nafta
Zemní plyn jako pohonná hmota
Zemní plyn v dopravě Česká plynárenská unie
Zemní plyn v dopravě Ing. Markéta Schauhuberová, Česká plynárenská unie , Den s Fleetem, Lednice.
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Příprava nové dopravní politiky ČR
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Nový zákon o ochraně ovzduší. Schválen Poslaneckou sněmovnou ČR dne 10. února 2012 Projednán Senátem ČR dne 15. března 2012 a vrácen Poslanecké sněmovně.
možnosti a význam použití
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
CNG SUMMER ECO TOUR 2010 KONCEPT A EVALUACE PROJEKTU.
Užití zemního plynu v dopravě Tisková konference Praha 16. března 2006 Lubomír Kolman, Project Manager RWE Transgas, a.s.
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
Valná hromada Svazu dopravy - Ekologická daňová reforma v ČR Ekologická daňová reforma (EDR) v ČR JUDr. Jan Dusík, MSc. I. náměstek ministra ředitel.
CNG jako lék na znečištěný vzduch Karel Havel, člen dozorčí rady Svazu dopravy, předseda představenstva ČSAD Česká Lípa a.s. CNG jako lék na znečištěný.
Ing. Dan Ťok, prezident ČPU Gas Business Breakfast Praha, 9. prosince 2005 Nová role České plynárenské unie na otevřeném trhu s plynem.
Podpora a stav užití zemního plynu v dopravě Ing. Markéta Schauhuberová, Česká plynárenská unie , hotel Olympik, Den dopravy.
Adsorpční sušení zemního plynu za zvýšeného tlaku
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Zákon o podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů Ladislav Pazdera Ministerstvo průmyslu a obchodu Seminář AEM Praha,
2.Marketingové prostředí
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Státní energetická koncepce a postavení plynárenství v ČR Ing. Tomáš Hüner náměstek ministra © 2006 Ministerstvo průmyslu a obchodu České Republiky Praha,
Opatření na snižování emisí skleníkových plynů a plnění environmentálních cílů státní energetické koncepce Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo.
Dopady obchodování s povolenkami CO 2 na průmyslovou energetiku Ing. Bohuslav Bernátek Jarní konference AEM Poděbrady 22. –
1 Přehled situace, dopad změn pro rok 2009 na odběratele, cenové srovnání dostupných evropských zemí Zdeněk K Á N S K Ý ENA s.r.o. listopad 2008
Skupina RWE v České republice
Daně na energie z pohledu velkého odběratele paliv a elektřiny Ing. Petr Matuszek Seminář AEM/SVSE – Spotřební daně na energie Praha 27. listopadu 2007.
Změna Státní energetické koncepce a priority České republiky k zajištění bezpečnosti zásobování elektřinou Ing. Tomáš H ü n e r náměstek ministra © 2008.
1 Brno, Ing. Petr Fajmon Dopady liberalizace a legislativních změn na JMP,a.s.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Příprava změn zákona č. 458/2000 Sb. v oblasti plynárenství Ing. Jan Zaplatílek Odbor plynárenství a kapalných paliv Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Příprava změn zákona č. 458/2000 Sb. v oblasti plynárenství Ing. Jan Zaplatílek Odbor plynárenství a kapalných paliv Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Příprava II. etapy EDR Praha Mgr. Aleš Kuták, náměstek ministra a ředitel sekce ochrany klimatu a ovzduší.
Silnice nebo železnice
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Den dopravy, Praha hotel Olympik Lubomír Kolman, Project Manager RWE Transgas, a.s.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně – silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
1 Aktualizovaná SEK a prosazení zásad SEK do energetické legislativy ČR Česká energetika v kontextu energetiky Evropské unie Konference AEM – Poděbrady.
České plynárenství po vstupu do EU a před otevřením trhu Ing. Jan ZAPLATÍLEK © 2004 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Česká pošta a využití CNG
Vliv legislativních a koncepčních změn na pozici zemního plynu v PEZ ČR Ing. Josef Kastl generální sekretář, Česká plynárenská unie Praha - Žofín, 22.
Sdružení podnikatelů v teplárenství Odpady 2015 a jak dál? Význam energetického využívání odpadů pro teplárenství Ing. Martin Hájek, Ph.D.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal.
Využití zemního plynu v dopravě Ing. Markéta Schauhuberová, Česká plynárenská unie , Červený kohout 2009, Hluboká nad Vltavou.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 30. listopadu 2015.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY – POHON CNG Z POHLEDU VÝROBCE Josef Jeleček TEDOM.
Fungování energetických trhů v EU a ČR Jak dál po novele zákona o podpoře OZE 31. října 2013 Ing. Jiří Bis.
Žofínské fórum Co ohrožuje energetickou bezpečnost ČR? Priorita – bezpečnost dodávek 18. února 2016.
Centrální zásobování teplem Kulatý stůl Hospodářská komora ČR Ing. Pavel Bartoš viceprezident HK ČR , Praha.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Perspektiva vysokoprocentních biopaliv v ČR Ing. Martin Kubů, 10_2015.
Ing. Eduard Muřický Národní akční plán čisté mobility NAP ČM Ing. Eduard Muřický 18. října 2016 “CNG jako dostupná ekologická alternativa”,
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně: Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Dopravní konference Pardubice Ing. Martin Kolovratník 1)Aktuální novely dopravních zákonů 2)Vznik „Spolku pro výstavbu.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Moderní způsoby užití zemního plynu
Nový zákon o ochraně ovzduší
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
Aktivity RWE pro rozvoj CNG
Vývoj CNG v České republice
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Transkript prezentace:

Zemní plyn v dopravě Ing. Markéta schauhuberová, Česká plynárenská unie , Jednání sekce silniční dopravy

Česká plynárenská unie Prezidium Výkonné pracoviště Energetický komitét ČR A A Shromáždění členů 8 regionálních obchodníků s plynem 8 provozovatelů regionálních distribučních soustav 1 národní obchodník s plynem 1 provozovatel přepravní soustavy 1 provozovatel podzemních zásobníků plynu Média, Styk s veřejností Legislativa Mezinárodní spolupráce Zaměstnavatelský svaz Energetická politika hlavní činnosti ČPU založena v roce 1994 v souvislosti se zahájením privatizace českého plynárenství, sdružení právnických osob s licencí na obchod, přepravu, distribuci nebo uskladňování zemního plynu, POSLÁNÍ: „Soustavné zlepšování podmínek pro podnikání plynárenském oboru v České republice a Evropské unii“.

Česká plynárenská unie V oblasti podpory užití CNG se ČPU zejména zaměřuje na: vytváření vhodných podmínek pro rozvoj; prosazování úprav legislativy; informování odborné i laické veřejnosti v rámci komunikační kampaně; propagaci předností CNG; podporu rozvoje výstavby plnících stanic CNG v ČR. Proč podpora využívání CNG? Celý svět, vč.EU a vč. ČR čelí vážným výzvám:  nedostatek ropy  rostoucí ceny klasických PHM  globální oteplování  znečišťování ovzduší = podpora vhodných alternativních pohonů vozidel splňujících současné ekologické požadavky Celosvětově přijato řešení: Bílá kniha dopravní politiky – náhrada 10% kapalných pohonných hmot zemním plynem do r. 2020

 Palivo preferované EU  Do r z celkové 20% náhrady klasických PHM (10 % CNG, 8 % biopaliva, 2 % H2)  Využití primární suroviny bez potřeby nákladných úprav  Zaručená a stálá kvalita plynu v celé ČR  Uskladněn v plynném skupenství v silnostěnných tlakových nádobách  Oktanové číslo 130 – vysoký výkon motoru  Většina evropských automobilek nabízí vybrané modely s pohonem CNG  Zajištěný vývoj vozů a kvalita provedení  Plné garance servisu a záručních oprav  Nejbezpečnější pohonná hmota  Lehčí než vzduch, volně se rozptyluje  Vysoký tlak bar  Nejlevnější provoz Přínosy užití CNG CNG = nejvýznamnější a dlouhodobě nejperspektivnější alternativa okamžitě využitelná PHM propracovaná technologie k dispozici významné přínosy ve všech sledovaných oblastech plnohodnotná a dostupná náhrada části ropy splňuje nejpřísnější ekologické požadavky

Nástroje podpory využívání CNG v ČR  rok 2005 – základ změny v přístupu ČR Usnesení vlády ČR č. 563 z , úkoly zainteresovaným ministerstvům v oblasti podpory CNG jako alternativního paliva  rok 2006 Dobrovolná dohoda mezi státem a všemi plynárenskými společnostmi k podpoře CNG jako alternativního paliva v dopravě ze  rok 2007 Stabilizace spotřební daně na CNG od do r Národní program snižování emisí (06/2007)  rok 2008 Vládou a PSP ČR schválen návrh novely zákona o silniční dani Od ERÚ - odstranění diskriminačního poplatku v případě překročení denní kapacity na plnicích stanicích patřících dopravním podnikům

Dobrovolná dohoda – plnění ze strany státu v současné době nulová spotřební daň na CNG, od se bude pomalu zvyšovat až na min. hodnotu danou EU. dotace MD z Programu podpora obnovy vozidel městské hromadné dopravy a veřejné linkové autobusové dopravy - až 900 tisíc Kč/nový autobus, - až 900 tisíc Kč/ s pohonem CNG - až 200 tisíc Kč/nízkopodlažní verze – 2011 sazba 0 Kč/t (0 Kč/m 3 ); 2012 – 2014 sazba 500 Kč/t (0,36 Kč/m 3 ); 2015 – 2017 sazba Kč/t (0,7 Kč/m 3 ); 2018 – 2019 sazba Kč/t (1,4 Kč/m 3 ); od 2020 – sazba Kč/t (2,39 Kč/m 3 ), resp. minimální úroveň dle EU.

silniční daň důvod novelizace stávající právní úpravy – realizace úkolů z Usnesení vlády č. 630 z , o Národním programu snižování emisí ČR, s cílem zapracovat do zákona o silniční dani nástroje ke stimulaci podnikatelské sféry k pořizování vozidel s příznivějšími emisními parametry Úprava silniční daně pro podnikatelské subjekty:  dříve sazba silniční daně dle norem EURO, nově od data první registrace vozidla  platba daně i z vozidel do 3,5 t  snížená sazba daně: pro majitele nových vozidel – první 3 roky o 48% nižší, další 3 roky sleva 40%  zvýšená sazba daně: majitelé vozů starších 18 let by měli platit o 25% více Osvobození pro autobusy CNG poskytuje úsporu cca Kč/rok/autobus  Osvobození od platby daně u vozidel CNG :  pro dopravu osob,  pro dopravu nákladů s největší povolenou hmotností méně než 12 tun,  pro čistící vozidla (chceme iniciovat u EK rozšíření platnosti osvobození i pro svozová vozidla, apod.). odstranění diskriminačního poplatku v případě překročení denní kapacity na plnicích stanicích patřících dopravním podnikům od 1.6.(ERÚ) jednosložková cena odstranění diskriminačního poplatku v případě překročení denní kapacity na plnicích stanicích patřících dopravním podnikům od 1.6.(ERÚ)

Souhrn podpor CNG v ČR stabilizace spotřební (resp. ekologické) daně do r Kč/bus od státu Kč/bus od plynárenských společností = plně pokryje rozdíl mezi naftovým a CNG autobusem možnost financování výstavby plnící stanice Usnesení vlády k Národnímu programu snižování emisí – v roce 2014 bude 25% vozidel státní správy obměněno za „čistá vozidla“ osvobození od silniční daně (návrh novely zákona v procesu schvalování ) možnost dotací EU pro jednotlivé regiony (ROP) při obnově vozového parku MHD či linkové dopravy za vozidla ekologická, příp. na výstavbu CNG stanic; možnost rozšířit stávající stanice PHM o stojany CNG, popř.o sdružené stojany.

Shrnutí hlavních výhod pro používání CNG v dopravě Strategické Ekologické Bezpečnostní Ekonomické - palivové nádrže na zemní plyn = silnostěnné tlakové nádoby (benzinové = tenkostěnné) - zásoby zemního plynu oproti ropě dvojnásobné, možnost využití primárního paliva, zemní plyn jako PHM má velikou budoucnost - snížení nákladů na PHM – u nákladních vozidel a autobusů – až o 35%, u osobních aut – až o 45% - snížení nákladů na výměny oleje - srovnatelné náklady na pořízení nového autobusu -CNG motory produkují až o 90% méně škodlivin. - splňuje nejnovější normy EURO

děkuji a těším se na dotazy… ČPU - vaše kontaktní místo pro české plynárenství