27.března 2006e PRAHA – výzvy a příklady řešení Elektronická spisová služba a výměna dokumentů v rámci městských částí regionu Prahy 9 Mgr. Radka Fleischmannová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
DIGITALIZACE DOKUMENTŮ NA PRAŽSKÉ SPRÁVĚ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Housing spisové služby pro městské části, organizace a školy „MĚSTSKÝ ROK INFORMATIKY“ Plzeň – května 2006 Ing. Roman Zemánek – obchodní ředitel.
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Metodické a produktové řešení požadavků zákona 300/2008 Sb.
Spisová služba a její vazba na datové schránky
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Komunikace občana s úřadem Projekt „IS eSMO “ Ing. Dušan Havlík Siemens Business Services spol. s r.o.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Jiří Pospíšil, ministr spravedlnosti tisková konference
Mgr. Radka Fleischmannová
Datové schránky ve velké společnosti SharePoint partenrská konference Microsoft Pavel Salava Mainstream technologies,
Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele Projekt „Malá integrace“
Spisová služba „light“
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Vaše jistota na trhu IT INTEROPERABILITA V PRAXI Josef Sedláček, ICZ a.s. 08/03/2007, Praha.
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Evidence územně správních dokumentů (PDÚ - Proces disponování územím)
Realizační tým ICZ duben 2005
Implementace spisové služby v prostředí městských úřadů
Krajský úřad Libereckého kraje
Příklad ze života: portálová aplikace pro občany Prahy portálová umožňující občanům a organizacím sledovat a kontrolovat vyřizování provedených podání.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Prezentace Hradec Králové Registr živnostenského podnikání.
Seminární práce z předmětu SIPOL
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Základní koncepce a prototyp Ing. Břetislav Moc
INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2008 © Copyright IBM Corporation 2008 Správa obsahu v podání IBM 7. – 8. dubna 2008 ibm.com/cz/public Daniel Beneš.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Spisová a archivní služba (SAS) – pořádek v písemnostech a dokumentech.
EPraha - služby na dosah „ePraha – výzvy a příklady řešení“ MHMP - 27.března 2006 Ing. Roman Zemánek – obchodní ředitel EXPRIT spol. s r.o.
Portál hlavního města Prahy Ivan Seyček Jitka Pankrácová Magistrát hl
Ministerstvo informatiky Cíle a plány 2003 Vladimír Mlynář ISSS
GORDIC spol. s r. o. pobočka Ostrava. Obsah prezentace Varianty řešení -TC Kraje -TC Kraje – hosting dodavatele Maintenance, kompletní aplikační podpora.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
ISSS 2003 ePUSA Elektronický portál územních samospráv – stav projektu Ostrava
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 10.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
ISSS 2003 ePUSA – Elektronický portál územních samospráv – stav projektu ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
2. Životní cyklus a procesy projektu
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Ing. Dana Bérová Ministerstvo informatiky.
Elektronická spisová služba a výměna dokumentů v rámci městských částí regionu Prahy 9 Mgr. Radka Fleischmannová Vedoucí úřadu MČ Praha 9 V Praze dne 25.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Spisová služba e-spis LITE máme řešení pro každého Pavel Machánek, ICZ a.s , Ostrava 1.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Katastr nemovitostí na internetu a reálné možnosti jeho využití fyzickými a právnickými osobami Č e s k ý ú ř a d z e m ě m ě ř i c k ý a k a t a s t r.
Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj e odbor územního plánování a stavebního řádu 20. března 2012 Výzva č. 08 k předkládání žádosti o finanční podporu v rámci.
Obnova infrastruktury SIS II - 2. etapa (záložní centrum) projekt spolufinancovaný z ročního programu 2012 Fond pro vnější hranice (FVH)
Integrační a migrační projekty KIVS. 2 Definice: KIVS v ČR je prostředím pro efektivní, bezpečné, garantované a auditovatelné sdílení dat mezi Informačními.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Michal Kubáň Martin Nečaský Tomáš Pecha 31. března 2017
Zvýšení kapacity, dostupnosti a efektivnosti systému SIS II spolufinancovaný z Ročního programu 2013 Fond pro vnější hranice (FVH)
BEZPEČNOST NA KONTAKTNÍCH MÍSTECH Czech POINT
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
ZÁKLADNÍ REGISTRY – ANEB CO NYNÍ POTŘEBUJEME VĚDĚT
Elektronické skartační řízení z pohledu menších původců
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele
GaP a správa úvazků.
Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Transkript prezentace:

27.března 2006e PRAHA – výzvy a příklady řešení Elektronická spisová služba a výměna dokumentů v rámci městských částí regionu Prahy 9 Mgr. Radka Fleischmannová tajemník ÚMČ Praha 9 (Ing. Josef Sedláček – vedoucí projektu) V Praze dne 27. března 2006 e PRAHA - výzvy a příklady řešení

Témata prezentace Projekty Prahy 9 Projekt elektronické spisové služby v rámci Úřadu městské části Praha 9 a její následný rozvoj Projekt digitalizace archivu Pilotní projekt výměny dokumentů v rámci dalších městských části územního regionu Praha 9

Elektronická spisová služba Důvody vedoucí k implementaci aplikace e - spisu na Úřadu městské části Praha 9 Rozhodnutí managementu radnice Využití technologie tenkého klienta Připojení k magistrátnímu projektu SO-001 a Podpora Informační strategie „Cesta k e Praze“ Průkazná evidence dokumentů Řízení a správa životního cyklu dokumentů Efektivní vyhledávání

Elektronická spisová služba Nasazené moduly aplikace e spis na Úřadu Městské části Praha 9 Spisová služba s integrací na aplikaci stavebního odboru (VITA) Elektronická podatelna Usnesení Úkoly Smlouvy Stížnosti

Elektronická spisová služba Nasazené moduly aplikace e spis na Úřadu Městské části Praha 9

Elektronická spisová služba Implementace spisové služby na úřadu Městské části Praha 9 Zahájení projektu IX/2003 Vzorový implementační projekt a zpracovaná metodika realizace - X/2003 Předimplementační analýza zpracování konfiguračních souborů Vyškolení klíčových uživatelů, správce a organizace pilotního provozu - XI/2003 Vyhodnocení pilotního provozu, finální konfigurace sytému XII/2003 Doškolení zbývajících uživatelů Vypracování platného spisového řádu pro používání spisové služby Vydání směrnice pro rutinní provozu Zahájení ostrého provozu - I/2004

Elektronická spisová služba Procesní a organizační postupy z pohledu Úřadu městské části Praha 9 nutné k úspěšné implementace spisové služby Řízení projektu - oddělení technické stránky (IT) od uživatelské Organizační struktura s popisem funkčních míst a přiřazením rolí v e-spisu Dokumenty - spisový řád, skartační řád, provozní řád podatelny Testování gramotnosti uživatelů pro následná školení e-spisu Vytipování pilotních uživatelů pro pilotní provoz na základě výsledků testů Jmenování metodika e-spis na každém organizačním útvaru pro řešení problémů z hlediska uživatele Technické zázemí podatelny a posílení metodikem Dodržení stanoveného termínu přechodu do rutinního provozu Důsledná kontrola

Elektronická spisová služba Následný rozvoj aplikace e spis na Úřadu Městské části Praha 9 Digitalizace archivu MČP 9 Převod digitálního archivu do DMS Pilotní projekt výměny dokumentů v rámci dalších městských části územního regionu Praha 9, jednotné podání, …..

Digitalizace archivu II. Etapa  Příprava digitalizace papírového archivu stavebního odboru  Zřízení nových podacích míst na radnici v návaznosti na digitalizaci dalších agend a skenování přírůstků I. Etapa  Digitalizace smluv a agend ŽO  Následný import do prostředí eSpis  Zaškolení uživatelů a stanovení metodiky pro skenování přírůstků  Zřízení podacích míst pro podnikatele (skenování podání+čárové kódy přímo Na živnostenském odboru)

Digitalizace archivu Zefektivnění administrativních postupů směrem k občanům zkrácení komunikačního kanálu „občan-odbor podatelna- odbor-občan“pouze na „občan-odbor-občan“

Výměna dokumentů v rámci městských částí MHMP spolu s Úřadem městské části Praha 9, realizují tento projekt na základě plánovaného rozvoje informačního sytému MHMP a jednotlivých MČ, a to i v návaznosti na projekt SO-001- Elektronického předávání písemností městských částí regionu Prahy 9, jenž je zároveň pilotním projektem celopražského projektu „Jedno město – jedna podatelna“ Cílem projektu je připravit a implementovat univerzální řešení:  zajišťující efektivní komunikaci (výměnu dokumentů) mezi úřady  využívající technologickou infrastrukturu vybudovanou MHMP: housing infrastrukturu pro provozování systému spisové služby e-spis veřejný portál MHMP (SUN)

Výměna dokumentů v rámci městských částí Hlavní přínosy řešení:  přijetí podání od občanů či podnikatelských subjektů na kterémkoliv úřadě v regionu bez ohledu, na který úřad jsou určeny  přijetí podání prostřednictvím elektronické podatelny tak, jak ukládá zákon č. 227/2000 Sb. a nařízení vlády č. 495/2004 Sb. a vyhláška č. 496/2004 Sb.  Zjednodušení styku občanů a podnikatelských subjektů při vyřizování jejich záležitostí s MČ. Vyřízení požadavku bude možné provádět přes internet (portál)  Projekt by měl v budoucnu směřovat k integraci úředního procesu, jenž umožní, aby občan/subjekt mohl na jednom místě vyřídit více různých záležitostí a umožnit občanům elektronický přístup k výpisům o stavu a výsledku jejich podání  Rozšířit množství informačních on-line služeb pro občany, právní subjekty a návštěvníky Prahy  Využívání on-line služby elektronické podatelny a sledování stavu podání občanem  Eliminovat předkládání a práci s dokumenty v listinné podobě.

Praha 9 podporuje Informační strategii HMP „Cesta k e-Praze“ Orientace na službu veřejnosti je základem pokud má být naplněn základní princip, že „veřejná správa je tu proto, aby sloužila občanům. K dosažení tohoto cíle je nutná:  Dobrá komunikace uvnitř úřadu  Dobrá komunikace mezi úřady navzájem  Dobrá komunikace s občany  Poskytování služeb v termínech  Vysoká kvalita služeb  Dostupnost služeb on-line Úřad je občany považován za zprostředkovatele přístupu k celé veřejné správě.

Výměna dokumentů v rámci městských částí Městské části v regionu: Praha 9 Praha 18 – Letňany Praha 19 – Kbely Praha 20 – H. Počernice Praha 21 – Újezd nad Lesy Čakovice Vinoř Satalice Dolní Počernice Běchovice Koloděje Klánovice

Výměna dokumentů v rámci městských částí Předmětem řešení je zajištění elektronické výměny dokumentů mezi organizacemi (úřady) provozujícími spisovou službu e-spis v definované lokalitě. Řešení bude vycházet ze záměru, který je založen na předpokladu, že všechny relevantní dokumenty jsou evidovány v systému spisové služby provozované úřadem. V případě, že dokument je potřeba postoupit k vyřízení jinému úřadu, pracovník v systému spisové služby zvolí předání na tzv. „partnerskou organizaci“. Spisová služba provede odeslání záznamu (evidenčních údajů, příp. el. obsahu) transportnímu modulu provozovanému centrálně a současně připraví fyzické vypravení (pokud je třeba).

Výměna dokumentů v rámci městských částí Spisová služba přebírajícího úřadu vyzvedne z transportního modulu dokumenty připravené k předání a zaeviduje je jako nová podání (s využitím přenášených údajů) na útvaru podatelna a úřad může začít doručené dokumenty vyřizovat. Cílem projektu je připravit a implementovat řešení zajišťující efektivní komunikaci (výměnu dokumentů) mezi úřady Využívající technologickou infrastrukturu vybudovanou MHMP - housingové centrum pro provozování spisové služby e-spis Portál HMP Záměr odpovídá cílům definovaným v informační strategii města „Cesta k e-Praze“ v oblasti C2-2,C5-2.

MHMP Princip výměny dokumentů Úřad 1 Spisová služba Spisová služba Transportní modul Úřad 2 Spisová služba Spisová služba Úřad 3 Spisová služba Spisová služba XML DB přenosů

Etapy projektu 1. Návrh řešení Příprava řešení Pilotní provoz

Etapa A – Návrh řešení identifikace požadavků formou dokumentu „Katalog požadavků Komunikačního centra“ realizace připomínkové řízení ke katalogu požadavků včetně zapracování připomínek vypracování návrhu řešení formou dokumentu „Návrh funkčnosti Komunikačního centra“ realizace připomínkové řízení k návrhu funkčnosti včetně zapracování připomínek

Etapa B – Příprava řešení implementace Komunikačního centra - Modulu pro výměnu dokumentů akceptační testy včetně zapracování případných chyb aktualizace dokumentace (uživatelská příručka, příručka administrátora)

Etapa C – Pilotní provoz instalace a konfigurace Komunikačního centra - Modulu pro výměnu dokumentů na vybraných úřadech podpora pilotního provozu - systémová, metodická vyhodnocení včetně zapracování případných připomínek

Výměna dokumentů v rámci městských částí Dotazy k prezentaci a projektu výměny dokumentů v rámci městských částí Mgr. Radka Fleischmannová tajemník ÚMČ Praha 9 Městská část Praha PRAHA 9, Sokolovská 324/14, tel: E mail: