Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY
Anotace Předmět: ekonomika Ročník: II. ročník SPŠ Tématický celek: I. pololetí Klíčová slova: funkce odbytu, výzkum trhu, odbytová cesta, reklama, publicita Forma: výklad Datum vytvoření:
ODBYT Usměrňovat výrobu tak, aby uspokojovala potřebu trhu, v usměrňování spotřebitele při vytváření poptávky, v informování o nových výrobcích a službách a v překonávání konzervativních návyků při spotřebě. FUNKCE ODBYTU
ODBYT marketingové činnosti operativní odbytové činnosti skladování hotových výrobků expedice a fakturace obchodně technické služby Odbytové činnosti :
MARKETINGOVÉ ČINNOSTI 1. Výzkum trhu : - cílem předvídání budoucího vývoje trhu = studie Metody : a) průzkum od stolu - informace běžně dostupné b) průzkum v terénu - informace od zákazníků - chování konkurence - zboží
URČENÍ ODBYTOVÝCH CEST Určení odbytových cest – cesta výrobku od výrobce ke spotřebiteli Výrobce SpotřebitelMaloobchodVelkoobchod Maloobchod SpotřebitelMaloobchod Spotřebitel Přímý odbytNepřímý odbyt Velkoobchod Spotřebitel
STIMULOVÁNÍ PRODEJE poslání prostředky rysy reklamy náklady na reklamu a) reklama
STIMULOVÁNÍ PRODEJE nepřímá forma seznamování veřejnosti s podnikem sponzoring, soutěže b) osobní nabídka zboží – prodavačem c) podpora prodeje – slevy, vzorky d) publicita
Zdroje ŠVARCOVÁ, J. a kol., Ekonomie-stručný přehled, 2009/2010. Zlín, CEED ISBN V.KUNZ, J.KOZLER, Maturujeme z ekonomie, MIRAGO ISBN