Www.zlinskedumy.cz VY_32_INOVACE_34_06 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ocel jako stavební materiál
Advertisements

VY_32_INOVACE_36_02 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip monolitické konstrukce
Rozdělení stropních konstrukcí
Železobetonová stropní konstrukce vylehčená keramickými tvarovkami
VY_32_INOVACE_36_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Panel – montovaný železobetonový prvek
NK 1 – Konstrukce – část 2A Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
VY_32_INOVACE_34_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_13 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Stropní konstrukce klenuté
Stropní konstrukce a ztužující věnec
VY_32_INOVACE_35_05 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
KONSTRUKČNÍ SYSTÉMY BUDOV POZEMNÍCH STAVEB
Půda nebo podkroví Dříve nebyl častý požadavek na využití prostor pod střechou Proto zůstala půda bez provozu, nebylo nutno řešit omezení konstrukce krovu.
VY_32_INOVACE_34_08 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Síly v místě pozednice Od krokví zde vznikají jak svislé složky síly
Schéma krovu. Schéma krovu krokev Základní prvek krovu Osazeny v osové vzdálenosti 800 –1000 (1200)mm Osedláním připojené k pozednicím či vaznicím.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Fošnový strop Princip stejný jako u klasického dřevěného trámového stropu polospalného Masivní trámy jsou nahrazeny užšími a vyššími fošnami (80/160 –
VY_32_INOVACE_34_18 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip vložkových stropů (miako)
Trámové a žebrové žb. monolit stropy
Princip zakreslování žb. monolit stropů
Princip spřažené konstrukce
VY_32_INOVACE_34_17 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Zobrazení ležaté stolice
VY_32_INOVACE _34_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_02 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE 34_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_36_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Cíle zobrazení Stavební výkresy – zobrazení prostorové konstrukce stavebního objektu na výkres - do.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Účel Základní spojení „dřeva“ – jednotlivých prvků krovu prostřednictvím správného vytvarování spojovaných prvků Tesařské vazby lze doplnit pro zvýšení.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Nejdůležitější část střechy?
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Keramika Keramické tvárnice jsou cihlářským výrobkem s pórovitým červeným střepem. Základní surovinou pro výrobu jsou vhodné cihlářské hlíny (jíly, slíny).
Definice pultového vikýře
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Princip bedničkového stropu
Stavebnictví Pozemní stavby Stěnové systémy (STA16)
VY_32_INOVACE_34_12 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_03 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip řešení Uvažujeme se střešními rovinami stejného sklonu
VY_32_INOVACE_34_07 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Výkres skladby stropních prvků
VY_32_INOVACE_34_15 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip stojaté stolice
VY_32_INOVACE_34_11 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Účel Architektonický – kombinace sedlové střechy s polovalbami zajímavě dotváří výraz objektu Konstrukční - valbové střechy se vyznačují větší tuhostí.
Zobrazení plné a prázdné vazby
Účel tesařských konstrukcí
VY_32_INOVACE_35_17 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Rozdělení pozemních staveb do typologických skupin
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vytápění Teplovzdušné vytápění
Ubytovací zařízení Ztz 1.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_34_06 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblastOdborné vzdělávání – profilující okruhy Vzdělávací oborPozemní stavby Tematický okruhSvislé nosné konstrukce TémaSvislé nosné konstrukce Tematická oblastSvislé nosné konstrukce NázevNosné stěnové konstrukce podélné AutorIng. Josef Šenovský Vytvořeno, pro obor, ročníkŘíjen 2012, stavebnictví, 1.ročník AnotacePrezentace podélného stěnového systému Přínos/cílové kompetencePochopení principu, kladů a záporů stěnového systému s podélným uspořádáním stěn

P RINCIP Střední nosné stěny (případně jedna stěna) jsou vzhledem k půdorysu uspořádány v podélném směru. Rovnoběžně s delším rozměrem.

M OŽNOSTI USPOŘÁDÁNÍ Jednotrakt - pouze dvě obvodové nosné stěny (málo navrhované, nepraktické Dvoutrakt – pouze jedna střední stěna

M OŽNOSTI USPŘÁDÁNÍ (2) Trojtrakt – nejčastější a současně nejpraktičtější. Rozpětí traktů (světlost mezi stěnami) může mít stejné hodnoty nebo střední tzv. chodbový trakt má světlost menší.

V ÝHODY PODÉLNÉHO STĚNOVÉHO KONSTRUKČNÍHO SYSTÉMU Volnost dispozice celého traktu. Uspořádání místností lze v čase měnit (mimo schodiště, případné ztužující stěny) S ohledem na otvory – okna, dveře Střední (chodbový) trakt – kvalitní přístup do obvodových (např. uliční, dvorní) Jsou – li zde menší, provozně samostatné jednotky Možnost poměrně rychlé, jednoduché výstavby

M ENŠÍ VHODNOST PODÉLNÉHO STĚNOVÉHO SYSTÉMU Pro výškovou výstavbu ( menší tuhost – odolnost proti horizontálnímu zatížení - v příčném směru) Orientace oken pouze na jednu fasádu (sv. stranu) Větší podíl nosných stěn se současnou funkcí tepelně izolační (obvodové – uliční, dvorní)

V YUŽITÍ PRO VÝSTAVBU Ubytování :hotely, koleje, ubytovny Školství : učebny, laboratoře, kabinety Správní budovy:kanceláře Zdravotnictví:ordinace, pokoje nemocniční Pro bytovou výstavbu méně vhodné (s výjimkou rodinných domků koncipovaných jako dvoutrakt)

T ROJTRAKT – PŘED POLOŽENÍM STROPŮ

P ŘÍKLAD DISPOZICE 1

Z OBRAZENÍ V PROSTORU

P ŘÍKLAD DISPOZICE 2

Z OBRAZENÍ V PROSTORU

Ú KOL Znáte v svém okolí objekty realizované technologií podélného zděného stěnového systému? Nakreslete schématický půdorys

ZDROJE vlastní