Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
UCHO Marcela Hanáková.
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Smyslová ústrojí Funkce:
BIOLOGIE ČLOVĚKA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Sluchové ústrojí, rovnovážné ústrojí
Název Smyslová soustava – rovnovážné ústrojí, chuť a čich
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Chuťové ústrojí - umožňuje vnímat látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě - chuťové receptory jsou umístěny v chuťových pohárcích na papilách na povrchu.
VESTIBULÁRNÍ SYSTÉM.
Smysly - sluch (c) Mgr. Martin Šmíd.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Ústrojí sluchové a rovnovážné – organum vestibulocochlearis
Čidla receptory.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Sluchové ústrojí - přijímá zvukové podněty, jeho součástí je i rovnovážný aparát - orgánem sluchu je ucho, dělí se na tři části: vnější, střední a vnitřní.
Sluch a rovnovážné ústrojí
Vývin jedince Vladislava Zubrová. Jak to všechno začíná?
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Receptory: Olga Bürgerová.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smyslové ústrojí 5. ročník
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
SMYSLY.
Vytvořil:Marek Maxian Texty jsem čerpal z.wikipedie.
SMYSLY.
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Smyslové vnímání Sluch
MECHANORECEPTORY 2. února 2013 VY_32_INOVACE_110202
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Sluch.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
Smyslová ústrojí Funkce:
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
VY_32_INOVACE_15_28_Smysly
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
čichový, chuťový a hmatový
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Ústrojí sluchu TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
Prezentace – výklad učiva
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Smyslové orgány.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy Vladislava Zubrová

V které části mozku je centrum pro čich?                                                  Čich V které části mozku je centrum pro čich?

Kde je centrum chuťových vjemů?                                                  Chuť Kde je centrum chuťových vjemů?

Chuť chuťové pohárky Jaké chutě rozeznáváme? 1. 3. 2. 4.

Hmat umožňuje vnímat fyzikální podněty – tlak, chlad, teplo Kde je nejvíce receptorů pro vnímání tepla, tlaku, dotyku? Kde je centrum hmatových vjemů?

Hmat Hmatová tělíska ve škáře

Hmat Braillovo písmo

Vnímání polohy a pohybů hlavy receptory pro pohyby hlavy – v polokruhovitých kanálcích blanitého labyrintu vnitřního ucha receptory pro vnímání polohy hlavy – ve dvou váčcích blanitého labyrintu vnitřního ucha oba receptory dohromady tvoří rovnovážné centrum

Vnímání polohy a pohybů hlavy

krystalky uhličitanu vápenatého Vnímání polohy hlavy krystalky uhličitanu vápenatého buňka s brvami

Zdroje: http://www.sci.muni.cz http://img.medscape.com http://www.morphonix.com http://www.gsospg.cz http://katalog.lf3.cuni.cz http://www.ikaros.cz http://www.sinnesphysiologie.de Atlas anatomie (1996) Novotný, I. Biologie člověka (2003) Kvasničková, D. Ekologický přírodopis 8. Praha: Fortuna, 2000.