Albert Camus 1913-1960 Barbora Vaňková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ETIKA ODPOVĚDNOSTI Karolina Krajcová C4B.
Advertisements

Anotace: Výklad zaměřený na vývoj filozofických směrů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Simona Belanová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.04/Be.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Představitel skupiny lumírovců
John Stuart Mill (1806 – 1873).
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
Osvícenství.
Friedrich Nietzsche Kamil Závorka C4B.
filosofický a umělecký směr vznikl po první světové válce v Německu
Etika Mgr. Blanka Chocová.
Friedrich Schelling Martin Mudruňka 7.AG.
Integrovaná duchovní péče ve zdravotnických službách Rev. George Cobb Vedoucí kaplanského týmu Nemocnice Mount Vernon North West London, UK.
KOMUNISMUS Michal Hess.
Slovenský romantismus
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_733_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Portréty literárních osobností světové literatury.
Humanistické a existenciální teorie v SP
Filosofická antropologie Konrad Lorenz
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/18/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Jan Patočka Lukáš Hoskovec, C4B únor 2014.
Pojetí pravdy u pragmatiků
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Filozofie 20. století – Francouzský existencialismus
Epikurejská a stoická etika
Jan Patočka Adam Neckář, C4A.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_09 Tematická.
 Tomáš Pešl C4B  Martin Heidegger  Život  Díla  Otázky  Zdroje.
Marek Zámečník C4A ŽIVOTNÍ SÍLA.   francouzský filozof  představitel filozofie života  z rodiny židovského hudebníka  studium matematiky.
Poezie ve světové literatuře
Česká moderna - výklad (9. roč.)
Karel Toman Anarchistický buřič.
Marcel Proust Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
Tento směr si kladl za cíl podat nový obraz člověka. Aktualizoval člověka, realitu a předmětný svět. V samotných dílech se však nejvýrazněji zrcadlí tíživý.
Filosofická antropologie, K. Lorenz - 8 smrtelných hříchů
EXISTENCIALISMUS 20. března 2014, Pavel Trtílek.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: George Orwell životopis, charakteristika.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Existencialismus výklad pojmu, spisovatelé.
Sokrates Kristýna Chvalová, C4A.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Viktor Frankl Eliška Dlouhá V8A.
EXISTENCIALISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Existencionalismus, neorealismus
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Tomáš Garrigue Masaryk Jiřina Sedláčková, C4A
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Jan Patočka moderní čs. filosofie „Kde se však mění svět a dějiny ? V 'nitru', lépe než v životě jednotlivce.“ Jan Patočka.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka TémaFilozofie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
KDO VLÁDNE A JAK VLÁDNE? Lekce 4A.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Immanuel Kant Kritik čistého rozumu.
Tomáš Akvinský Mgr. Vladimír Velešík.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
EXISTENCIALISMUS Pavel Trtílek,
EXISTENCIALISMUS 10. března 2016, Pavel Trtílek.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Albert Camus Název : VY_32_inovace_13 Český jazyk a literatura –
PATRISTIKA II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Albert Camus ( ).
Arthur Schopenhauer narodil se v Gdaňsku
Americká próza mezi válkami
Základní filozofické otázky
VY_12_INOVACE_Jir_I_05 E.Hemingway Název projektu: OP VK
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

Albert Camus 1913-1960 Barbora Vaňková

francouzský spisovatel a publicista představitel existencialismu vystudoval filosofii a klasickou literaturu 1934-komunistická strana-názorové neshody 1938- se začal věnovat literatuře – stal se novinářem 1957-Nobelova cena za literaturu Téma: strach ze samoty, ztráta tradičních hodnot a přesvědčení o nesmyslnosti a absurdnosti života

Camus a existencionalismus „Existencionalismu je výzvou ke svobodě a odpovědnosti.“ lidská existence je absurdní Absurdita – výzva k aktivní revoltě – boj proti zlu „I když sám boj proti absurditě je absurdní, může v něm člověk nalézt smysl a štěstí.“ Revolta – spravedlnost a štěstí člověka

Existencialismus filosofický a umělecký směr vznikl po první světové válce rozšíření po druhé světové válce propagátoři neměli jednotné názory některé myšlenky si i protiřečí-lze rozlišit několik základních proudů východiskem je člověk jako jedinec: izolovaný od společnosti člověk bez vazeb soustředěný na svoje vnitřní ego existence a vědomí nevyhnutelnosti smrti

sebepoznání a sebe uskutečnění důraz na aktivitu vůči budoucnosti a sobě popření Boha a tím i křesťanské morálky jediná jistota tohoto světa je smrt Svoboda-člověk je k ní prakticky donucen Existenci považovali za velice individuální stav, který podle nich, nelze odvodit z ničeho vyššího. Člověk se tedy teprve musí stát tím, čím je, nelze jej vysvětlit věčnými, předem formujícími kategoriemi.

Díla Cizinec Mor Pád Exil a království

Otázky Kdo byl A. Camus? Co je existencialismus? Nějaká díla od A. Camuse?

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Albert_Camus 23.2. 2015 http://cs.wikipedia.org/wiki/Existencialismus 23.2. 2015