Poslouchat hlas zákazníka
Obsah prezentace Seznámení s conjoint analýzou Příklad s mobilními telefony
Conjoint analýza Cesta k porozumění zákazníkovi S její pomocí lze odhadnout užitečnost jednotlivých vlastností produktu Oblíbená na západě
Příklad s mobilními telefony Telefon má každý Více mobilních telefonů než obyvatel ČR Dostatečně známá komodita pro (obzvláště) mladou generaci
Nejčastější informace Značka Označení typu Vzhled přístroje Cena Rozměry Hmotnost telefonu Pohotovostní doba … a jede se dál… =)
Nejčastější informace Přehrávač MP3 Rádio Tvar Digitální fotoaparát Možnost nákupu na splátky
Parametry výzkumu Ověření a pochopení funkčnosti conjoint analýzy Přes internet Pro výzkum zvoleno 6 základních atributů Každý atribut má alespoň 2 hladiny 18 karet – 18 konceptů mobilu
Určení nejpodstatnějších vlastností Formou ústního dotazování u malého vzorku
Hypotetické varianty vybavení 18 různých variant Ve většině případů byl chápán trend hladin s růstem / poklesem preferencí s rostoucí hodnotou hladiny
Atribut Hladina Cena 2 000 Kč Paměť Paměť 4 MB 5 000 Kč Paměť 32 MB 8 000 Kč Karta 1 GB Značka Nokia Digitální fotoaparát --- Samsung 1.96 Mpix Motorola 3.00 Mpix Výdrž baterie 220 – 300 h Audio 300 – 370 h MP3 přehrávač, FM rádio 380 – 460 h
Výsledky průzkumu Metoda conjoint umožňuje určit mikroprofily pro zúčastněné respondenty Možnost nastavení ideálního souboru vlastností produktu pro určitou CS
Výsledky v dendrogramu
Aplikované výsledky conjoint analýzy C1 – orientovaný na cenu C2 – orientovaný na značku C3 – orientovaný na multimédia
Děkujeme za pozornost Vít Mach Jan Škrabal Jiří Rypl