Využití procesní analýzy na Magistrátu města Ostravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Advertisements

Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
Komunikace občana s úřadem Projekt „IS eSMO “ Ing. Dušan Havlík Siemens Business Services spol. s r.o.
Jeden cíl, společná cesta Ministerstvo vnitra České republiky Postup projektu CZECH POINT.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
3. Životní cyklus a procesy projektu
Řízení a kontrola hospodaření v ekonomických agendách
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Projekty PHARE v gesci odboru informatizace veřejné správy Ministerstva vnitra ČR PHARE 97 informační a komunikační systémy VS přednáší Ing. Tomáš Holenda.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Ministerstvo vnitra Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel NE!!“  Proto.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
1 SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR Ing. Rychtářová Miluše vedoucí správního odboru Nový Bor 10. ledna 2015.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Realizační tým ICZ duben 2005
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
GIS Plzeňského kraje a projekty v rámci Digitální mapy veřejné správy Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Elektronické zpracování požadavků – evidence v databázi akcí Město Studénka – Městský úřad Studénka Cena Ministerstva vnitra za inovaci ve veřejné správě.
Prezentace Hradec Králové Registr živnostenského podnikání.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:
Zavedení ekonomického systému Microsoft Business Solutions – NAVISION v městě Ústí nad Labem Mgr. Petr Gandalovič primátor města Ústí nad Labem
ICHNOS Plus – INTERREG 4C Ing. Petr Pavlinec – kraj Vysočina.
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Praktické aspekty naplňování Evropské občanské iniciativy veřejná prezentace a diskuze, Evropský dům 20. března 2013 PhDr. Ivana Odarčenková Odbor všeobecné.
Vnitřní správa M. Horáková 1..
Komunikace občana s úřadem
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi Kurz právního minima Jihlava 26. – Ing. Libuše Nivnická.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
2. Životní cyklus a procesy projektu
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
Interaktivní personální portál
1 SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR Ing. Rychtářová Miluše vedoucí Správního odboru Nový Bor 5. ledna 2016.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Optimalizace organizační struktury MMO Zkušenosti z projektu.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
“Analýza agend a optimalizace výkonu státní správy v resortu životního prostředí” Aleš Vokál Ministerstvo životního prostředí.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty N_SD, tematický blok č. 6.
Podpora kvality ve výzvách Analýza výsledků proběhlých výzev
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce:
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Informačních systémů veřejné správy
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Mgr. Tomáš Lechner Triada, spol. s r. o.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Využití procesní analýzy na Magistrátu města Ostravy Odbor MIS, oddělení procesní analýzy Magistrát města Ostravy

Projekt procesní analýzy MMO Osnova přednášky: Proč se zabýváme procesní analýzou Procesní model MMO – zahájení Procesní model MMO – etapy Procesní model MMO – realizace Přehled vytvořených modelů-1.etapa Procesní model MMO – současný stav Procesní model MMO – využití Praktické ukázky (FirstSTEP, Intranet SMO)

Proč se zabýváme procesní analýzou Reforma veřejné správy, neustálé změny v legislativě, vysoké nároky na poskytování služeb, od 1.1.2003 +12 obcí-simulace-využití v praxi Výstavba SSČ-budování IS SSČ-analýza stavu Potřeba kvality, inovace, stanovení zodpovědnosti za konkrétní činnost (službu), procházející napříč organizací, přímý vztah k zákazníkovi-občanovi Moderní pojetí organizace veřejné správy využívá systémového pohledu a procesního přístupu v podmínkách výkonu veřejné správy.

Procesní model MMO-zahájení 18.září 2001 - schválen RM Ostravy návrh na zpracování „Procesního modelu Magistrátu města Ostravy“ 25.března 2002 uzavřena Smlouva o dílo mezi SMO a VŠB-TU Ostrava na vytvoření projektu „Procesní analýza na zdokumentování hlavních procesů MMO se zaměřením na oblast hospodaření s majetkem a finančními prostředky a zpracování podrobného modelu procesů připravovaného střediska správních činností (SSČ)“.

Procesní model MMO-etapy Smlouva definuje 3 etapy projektu: 1.etapa - pilotní model procesů Střediska správních činností SSČ (04/2002 - 12/2002) 2.etapa - optimalizovaný model procesů MMO se zaměřením na oblast hospodaření s majetkem a finančními prostředky (09/2002 - 09/2003) 3.etapa - spolupráce při zavádění IS s implemen-tátorem IS SSČ (2004 v rámci realizace IS SSČ); údržba a rozvoj procesního modelu SSČ

Procesní model MMO–realizace Vznik oddělení PA na odboru MIS – 3 pracovníci + 1 pracovník na odboru organizačním Zapojení MMO do pilotního projektu MV ČR „Reinženýring jako metoda racionalizace a zkvalitňování práce“ Ustanovení řídícího týmu projektu – v čele s tajemnicí magistrátu Školení vedoucích pracovníků všech odborů MMO o procesní analýze

Procesní model MMO–realizace 1. etapy Vytipování 20 klíčových procesů 1.etapy, které mají být soustředěny do SSČ (odbor dopravy, odbor vnitřních věcí a odbor živnostenský úřad) Tvorba 20 procesních modelů – 6/2002-12/2002 Podklady: popis agend 2001, platné směrnice, předpisy a řády MMO, organizační struktura, platná legislativa, funkční náplně pracovníků + konzultace s vlastníky procesů Speciální školení vlastníků procesů – zvlášť pro OD, Vnitř., ŽÚ – ukázka možností na konkrétních procesech

Přehled vytvořených procesních modelů-1.etapa Odbor dopravy: Evidence a vydávání řidičských průkazů Registrace výcv. zaříz. autoškol a prov. zkoušek Registrace motorových vozidel Schvalování technické způsobilosti vozidel Poskytování informací na úseku dopravy Příjem plateb na úseku dopravy Správní řízení o přestupcích Profesní osvědčení pro řidiče z povolání

Přehled vytvořených procesních modelů-1.etapa Odbor vnitřních věcí: Evidence a vydávání občanských průkazů Evidence a vydávání cestovních dokladů Poskytování údajů z IS evidence obyvatel Státní občanství Příjem plateb na úseku vnitřních věcí Ověřování Podatelna

Přehled vytvořených procesních modelů-1.etapa Živnostenský úřad: Evidence a vydávání živnosti ohlašovací (řemeslné, vázané a volné) Evidence a vydávání živnosti koncesované a provozované průmyslovým způsobem Poskytování informací ze živnostenského rejstříku Příjem plateb na úseku živnostenského úřadu Kontrola podnikatelů, ukládání a vymáhání pokut

Přehled vytvořených procesních modelů-1.etapa Živnostenský úřad: Od 1.4.2003 nový Kancelářský řád živnostenského úřadu MMO = změny toku dokumentů + změny organizační struktury =>nové procesní modely: Evidence a vydávání nové živnosti ohlašovací Evidence a vydávání nové živnosti koncesované

Procesní model MMO – realizace 2.etapy Provedena analýza činností v oblasti hospodaření s majetkem a finančními prostředky-týká se 9 odborů MMO: OFR,MJ,OI,HO,TSM,LPO,MIS, OER,OKB - výstupem definice zadání schválena novým řídícím týmem Tvorba 12 procesních modelů a jejich schválení Závěrečná zpráva 2. etapy – zhodnocení stavu a návrh optimalizace – schválení řídícím týmem

Přehled vytvořených procesních modelů – 2. etapa Model hospodaření s majetkem -7 subprocesů: Dlouhodobý finanční majetek Dlouhodobý hmotný majetek Dlouhodobý nehmotný majetek Pohledávky Finanční majetek Finanční prostředky na účtech Zásoby

Přehled vytvořených procesních modelů – 2. etapa Model hospodaření s financemi - 5 subprocesů: Návrh a tvorba rozpočtu Schválení návrhu rozpočtu ZM Hospodaření dle rozpočtu Vyhodnocení hospodaření Úpravy rozpočtu v průběhu roku

Dekompozice hospodaření s financemi

Procesní model MMO – současný stav Ukončena 1.a 2.etapa projektu - závěrečná zpráva Radou města schválen harmonogram prací v oblasti procesní analýzy na rok 2004 – hlavní činnosti: Aktualizace zpracovaných modelů SSČ Aktualizace modelů hospodaření s majetkem a financemi a jejich rozšíření Spolupráce s externími firmami při návrhu ISSSČ Tvorba a aktualizace procesního portálu Zajišťují pracovníci oddělení PA.

Procesní model MMO - využití Využití výsledků 1. etapy projektu: Jednotný popis současného stavu – zamyšlení vlastníků – možnost simulace změn v modelu Silný nástroj pro kvalitní vedení+motivace pracovníků Podklady pro IS SSČ Simulace modelů v podmínkách dokončení II.etapy reformy VS, nárůst činností (koeficient 1,085) Procesní portál - Intranet SMO - seznámení nových pracovníků s postupem činností Databáze doporučení

Procesní model MMO - využití Využití výsledků 2.etapy projektu: Jednotný popis činností zaměřených na hospodaření s majetkem a finančními prostředky, mapuje současný stav směrnic, příkazů – zamyšlení vlastníků – možnost simulace změn Doporučení zhotovitele – optimalizovaný model procesů MMO se zaměřením na oblast hospodaření s majetkem a finančními prostředky

Praktické ukázky Modelování v programu FirstSTEP - modely 1.etapy-stupeň podrobnosti na úrovni funkčních náplní: Doba trvání aktivit-zdroj statistický přehled + kvalifikovaný odhad prověřený simulací-skutečné měření výkonnosti klíčových procesů Grafické znázornění aktivit každého pracovníka v % Vytížení pracovníků na konkrétním procesu

FirstSTEP-evidence a vydávání OP

OP – rozpad na aktivity

OP – vytížení pracovníků

Procesní portál

Procesní analýza – závěr Děkuji za pozornost. Ing. Drahomíra Maťová Magistrát města Ostravy Odbor městského informačního systému vedoucí oddělení procesní analýzy Tel: 596 282 316 E-mail: dmatova@mmo.cz