Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět: Občanská výchova Ročník:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Problém hladu a podvýživy
Advertisements

Bezpečnost, bezpečnostní hrozby a rizika
18.1 Státy podle životní úrovně
Sociální problematika světa
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ STÁTY SEVERU A JIHU.
NIKAZAM „Posílení konkurenceschopnosti absolventů MENDELU v oblasti rozvojové spolupráce a managementu přírodních zdrojů v zemích třetího světa“ ,
Indikátory ve zdravotnictví Základní zdravotní indikátory ve WHO Evropském regionu 2005 MUDr. Vladimír Príkazský, CSc.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_OSVZ_ON Anotace: Seznámit žáky s problematikou Ročník:
Vietnam.
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Globální svět.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
CHUDOBA, ROVNOST, VZDĚLÁNÍ
Demografie je věda, která se zabývá:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Světové hospodářství.
Dělení zemí světa podle vyspělosti
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Konflikty ve světě.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Ekonomické dělení států světa
ÚVOD OD ROZVOJOVÝCH STUDIÍ I
HOSPODÁŘSKÉ PROBLÉMY SOUČASNÉHO SVĚTA
Bohatství versus chudoba
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Problémy současné Afriky
2.Marketingové prostředí
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Sociální politika 06 CHUDOBA.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
1 SEDM KLÍČŮ KE GLOBÁLNÍ BUDOUCNOSTI doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Helča Jedličková Kristy Mikulková Anička Filipcová
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Chudoba jako sociální problém
Globální problémy Počátky environmentálního myšlení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
AFRICKÉ SLUMY SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ PROBLÉMY AFRIKY
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Jsme lidé jedné Země Migrace a lidská práva. Kdo jsou tito lidé?
Gramotnost v sociální práci Zimní semestr Školního roku 2015/2016.
Životní prostředí a jeho ochrana Úloha práva Filip Dienstbier.
Globální problémy lidstva. GLOBALIZACE - Co myslíš, že znamená tento pojem? Je abstraktní pojem, který naznačuje „srůstání světa“. Jde o nerovný proces,
PROBLÉM SVĚTOVÉHO HLADU. nejstarší z globálních problémů – akutní hlad vede k bezprostřednímu umírání, chronické podvýživě, náchylnosti k nemocem a degeneraci.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Globalizace a globální problémy N á zev sady: Výuka občanské nauky v.
Základní demografické struktury obyvatelstva a demografické stárnutí.
Soudobý svět Ekonomický pohled
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTOVÉ EKONOMIE 15. dubna 2013 Adam Čajka
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Britské impérium – Britské impérium – 1922.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTOVÉ EKONOMIE 8. Března 2016 Adam Čajka
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
GLOBALIZACE.
Demografie je věda, která se zabývá:
Transkript prezentace:

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma:Soudobý svět Vypracoval: Mgr. Monika Měrotská Materiál: VY_32_INOVACE_52 Datum: Anotace: Chudoba, příčiny chudoby, hodnocení chudoby, důsledky chudoby Obor: 41 – 51 – H / 01 Zemědělec - farmář

chudoba = sociální status - Člověka se vyznačující se hmotným nedostatkem - nejméně rozvinuté oblasti světa Afrika, Jižní Asie, Latinská Amerika tzv. třetí a čtvrtý svět

Příčiny chudoby 1) politické ozbrojené konflikty, korupce, tolerování autoritářských a diktátorských režimů, nevymahatelnost práva, …

2) ekonomické ekonomická závislost, infrastruktura, zadluženost, cenová politika, nezaměstnanost, …

3) Demografické zalidnění, zdravotní péče, nerovnoprávní postavení žen, …

4) environmentální odlesňování, znečištění vody a ovzduší,

Hodnocení chudoby podle OSN Index lidského rozvoje ukazatele: – délka života a úroveň zdravotní péče – přístup ke vzdělání – životní standard: Hrubý národní produkt (HNP) na 1 obyvatele (v dolarech)

Důsledky chudoby - bída, hlad, předčasná úmrtí - ztížený přístup ke vzdělání - kriminalita a organizovaný zločin - obchod s lidskými orgány, lidmi a dětskými otroky - atd.

LITERATURA: Kontrišová, O., a kol.: Globálne problémy životného prostredia. FEE TU, Zvolen 1997 Nováček, P., Huba, M., Mederly, P.: Ohrožená planeta na prahu 21. století. UP, Olomouc 1998