28 52 104 14 91 19 34 167 13 25 186. 100 ⇨ sto (nom. sg.; neutral) 200 ⇨ dvě stě (dual) 300, 400 ⇨ tři, čtyři sta (nom. pl.) 500 – 900 ⇨ pět, šest,… set.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Advertisements

Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
Future tenses – budoucí časy
Píseň “Starý muž” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 5.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Present simple Questions. Form of the question How do we form the present simple question? How do we form the present simple question in case of the 3rd.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
 pondělí (n.)  úterý (n.)  středa (f.)  čtvrtek (m.)  pátek (m.)  sobota (f.)  neděle (f.)
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
30.1 Present perfect I (Předpřítomný čas)
Where does Sam live? FTFFFTFTFFFT.
Právě chystám snídani. Právě píše úkol. Právě se díváme na televizi. Proč se mi směješ? Proč odcházíš? Těšíš se na prázdniny? Co to jíš? Kam jdeš? Jdeme.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Directions – prepositions and verbs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Past Tense Simple Past Questions Negatives
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_78 NázevGoing to … Téma hodinyFuture tense PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_13_08_A7_Bartonkova TÉMA : Složeniny some – thing, body OBSAH : Složeniny some – thing, body ČÍSLO.
Čeština Kolikátého je dnes? Co je dnes? Koblížek, slavná postava v českých pohádkách. donut.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_08_A6_Bartonkova TÉMA : Minulý čas – nepravidelná slovesa OBSAH : Minulý čas – nepravidelná slovesa.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
Čeština: 8. lekce Czech language: 8 th lesson TEST 3. Communicative Competency: My daily routine. University city Brno. Grammar:. Where do you go versus.
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
Present simple He goes to school every day. She gets up at 6 o´clock.
Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson
Where? 1) An adverb of place: Doma, tady, tam, vepředu, vzadu, nalevo, napravo, nahoře, dole, uprostřed … 2) A preposition + a noun in locative: V Praze,
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Výukový materiál VY_22_INOVACE_10_ Warming up – langage game
GE - Vyšší kvalita výuky
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
GE - Vyšší kvalita výuky
Čeština: 7. lekce Czech language: 7th lesson
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
GE - Vyšší kvalita výuky
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Anglický jazyk 3.třída to be
I haven´t seen your ID card.
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_09
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Messages Překlad čj/ aj.
Název materiálu: Past simple tense
Future tenses Překlad Handout.
Transkript prezentace:

100 ⇨ sto (nom. sg.; neutral) 200 ⇨ dvě stě (dual) 300, 400 ⇨ tři, čtyři sta (nom. pl.) 500 – 900 ⇨ pět, šest,… set (gen. pl.)

Sg. tisíc (masculine inanimate) Pl. tisíce

1) Direction; kam in questions ⇨ NA + accusative Kam jdeš? – Na poštu. 2) Position; kde in questions ⇨ NA + locative Kde jsi? – Na poště.

Autobus jede na nádraží. Obraz visí na stěně. Jdu na autobus. Kniha leží na stole. Petr věsí obraz na stěnu. Jsem na nádraží. Cesta na kolej je dlouhá. Dám tu knihu na stůl. Dneska půjdu na kávu.

Jdu na oběd/na pivo. Jdu pro oběd/pro pivo.

1) Lístek na tramvaj/na autobus/na metro Automat na lístky/na kávu/na cigarety 2) After some verbs Čekat na/počkat na Myslet na Těšit se na + accusative Dívat se na/podívat se na Ptát se na /zeptat se na (to ask about) BUT: Zeptat se + genitive (to ask sb.)

Ptám se na Janu. (accusative) X Ptám se Jany. (genitive)

Where is a ticket vending machine here? Are you looking forward to your family? I am waiting for my sister. Put it on the wardrobe. It is on the carpet. I am thinking about my boyfriend. I am going to the pub to get some beer. (I am not going to drink it there.) I am going to the café to have some coffee. I will ask Petr. I will ask the teacher about Petr.

KDE JE ŠKOLA? Škola je u pošty. ⇨ U + gen. = at, near Škola je vedle pošty. ⇨ VEDLE + gen. = next Škola je blízko pošty. ⇨ BLÍZKO + gen. = near KDE JE PETR? Petr je u Aleny. ⇨ U + gen. = at KUDY PŮJDETE? Kolem školy. ⇨ KOLEM + gen. = past, around

Position (Kde jsi?)Direction (Kam půjdeš) VzaduDozadu VepředuDopředu NahořeNahoru DoleDolů UprostředDoprostřed VlevoDoleva VpravoDoprava

Jak se dostanu… …z Kampusu na Mendlovo náměstí?...z Mendlova náměstí na Českou? …z Kampusu na vlakové nádraží?

Jak cestujete… … z České republiky do Portugalska/Anglie/Skotska/Řecka/Izraele? …z Portugalska/Anglie/Skotska/Řecka/Izraele do České republiky?

1) Znát + a noun/a pronoun in accusative (to know sb./st.): Znám Janu dobře. Znám ji dobře. 2) Vědět + a clause/a pronoun „to“ (to know that/whether/where/what/it) Vím, že jdu pozdě. Nevím, jestli přijdu. Víš, kde je Petr? Víš, co to je? Vím to. 3) Umět + infinitiv (skills, abilities) + adverb (languages) Umím hrát tenis. Umím anglicky.

VĚDĚT (like mluvit, but vědí/ví in the 3rd person of pl.) Sg.Pl. 1. Vím1. Víme 2. Víš2. Víte 3. Ví3. Vědí/ví

IndefiniteNegative někdonikdo něconic někde (position)nikde (position) někam (direction)nikam (direction) někdynikdy nějaknijak nějakýžádný některýžádný odněkudodnikud

!!! A NEGATIVE PRONOUN/ADVERB ⇨ A NEGATIVE VERB Nic nevidím. Nikdo nic nevidí.

Dělám domácí úkol. Domácí úkol udělám odpoledne. Ve tři hodiny odpoledne budu dělat domácí úkol.

1) Finished actions (usually will in English) ⇨perfective verb forms E.g. Uvařím to já. (inf. uvařit) 2) Unfinished actions ⇨být in future tense + imperfective verb forms E.g. Dnes večer budu vařit já. (inf. vařit)

1)Prefixation Platit (impf.) – zaplatit (pf.) Dívat se (impf.) – podívat se (pf.) Vidět (impf.) – uvidět (pf.) 2) Suffixation Kupovat (impf.) – koupit (pf.) Vracet se (impf.) – vrátit se (pf.) 3) Irregular pairs with stem changes Brát (impf.) – vzít (pf.)