Konec 16. – polovina 18. století. 2 o Baroko klade důraz na cit, majestátnost, vznešenost a náboženské zanícení. o Pro baroko jsou typické hudební druhy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Románský sloh nebo Gotika ?
Advertisements

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Klasicismus v české hudbě
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Hudba českého raného baroka (1620 – 1670). Společenská situace násilná katolizace Čech po Bílé hoře znamenala konec veřejného provozování nejrozvinutější.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
Hudební baroko ( století).
Vzdělanost, literatura a hudba v 17. století
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Rozčlenění hudebního vývoje
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_842_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_860_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
2/ Česká katolická literatura
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_08_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
HUDBA V BAROKU.
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_351_Hudba v období baroka AUTOR: Mgr. Markéta Lyková RO Č.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Ročník: 4. Předmět: Hudební výchova.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_359_Bohuslav Martinů AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
Husitská literatura.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance 14. – 16. století.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Jakub Jan Ryba Česká mše vánoční
Skladatelé Evropa Čechy úkoly Dějiny evropské hudby BAROKO.
6. částBAROKO ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Adam Václav Michna
Česká hudební renesance a baroko Anotace Prezentace seznámí žáky s vývojem hudby v období renesance a baroka. Popisuje historické souvislosti jejího vzniku.
STŘEDOVĚK STŘEDOVĚK polovina 11. století–15. století RENESANCERENESANCE 16. století BAROKO BAROKO od 20. let 17. století–1750 KLASICISMUS KLASICISMUS.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
ANTONIO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Michal Mrňák. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
Test k ověření znalostí z HV
Dějiny hudby a její osobnosti
Gymnázium Židlochovice kvarta
Dějiny evropské hudby BAROKO Skladatelé Evropa Čechy úkoly
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Test k ověření znalostí z HV
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
BAROKO konec 16. století – začátek 18. století
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy: Zš a MŠ Březno
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
Hudební renesance v Čechách
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Dějiny hudby a její osobnosti
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

Konec 16. – polovina 18. století

2

o Baroko klade důraz na cit, majestátnost, vznešenost a náboženské zanícení. o Pro baroko jsou typické hudební druhy a formy: kantáty oratoria sólové nástroje opera 3

Adam Václav Michna z Otradovic - tvořil mše - složil mnoho písní František Václav Míča - složil jednu z prvních oper 4

5 Adam Václav Michna z Otradovic – Nebeští kavalérové

kostel_svateho_Vaclava.jpeg ovic.jpg 6