• ETNIKUM • SPOLEČENSKÁ SKUPINA • NÁROD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obyvatelstvo Pohlaví Věk Rasová příslušnost Etnická příslušnost Jazyk
Advertisements

Úvod do studia dějepisu
Etnická příslušnost Příslušnost k určité etnické skupině,národu.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Občanská nauka Listina základních práv a svobod ČR ; VY_32_INOVACE_D2_09 Interaktivní výklad: Listina základních práv a svobod ČR 2.A.; Mgr.
Archeologické kultury na našem území
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
MULTIKULTURNÍ SOUŽITÍ
Úvod do učiva dějepisu.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
STÁT, NÁROD.
Česká republika Demokratický stát.
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
Rasismus.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
MULTIKULTURa.
Národnostní menšiny a etnika
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Studijní obor: Sociální činnost
VÝZNAMNÁ SOUČÁST MODERNÍ POPULÁRNÍ HUDBY
SOCIOEKONOMICKÁ GEOGRAFIE
Rozsáhlé oblasti se specifickým historickým vývojem, během kterého se vyvinuly charakteristické kulturní znaky obyvatelstva. SVĚTOVÉ.
Národy světa Název školy
Národnosti Jazyky.
Sociokulturní struktura populace ČR
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Společenské a hospodářské prostředí
Úvod do učiva občanské výchovy
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ZÁSADY MEZINÁRODNÍHO PRÁVA
Životní prostředí Petr Machala. 1.Jaké jsou nevýhody ekonomické globalizace? 2.Napiš aspoň 4 problémy třetího světa. 3.Vysvětlete schéma bludného kruhu.
REALIZACE PRÁV PŘÍSLUŠNÍKŮ NÁRODNOSTNÍCH MENŠIN
SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300
VLAST 6. ročník.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Etnografie a národnostní politika ČLR
KVINTA.  JEN TRADOVANÁ  ÚSTNÍ  UŽ ZAPSANÁ SLOVESNOST  LITERATURA  PÍSEMNICTVÍ.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
N ÁRODNOSTNÍ MENŠINY NA ÚZEMÍ Č ESKÉ REPUBLIKY Jana Hřebíčková 4.B.
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
16. prosince 2015 Jednání Rady vlády pro národnostní menšiny.
ETNICKÉ SKUPINY.
Trnková Alžběta Jelínková Gabriela.  * , Minden – , New York  Židovský původ  Zajem se o botaniku, zoologii, geografii, astronomii.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
MENŠINY A JEJICH PRÁVA MGR. MICHAL OBLOUK. MENŠINY Menšina = dobře vymezená skupina osob, která se odlišuje od okolní „většinové“ společnosti Druhy menšin.
Národnostní struktura obyvatelstva
Digitální učební materiál
• ETNIKUM • SPOLEČENSKÁ SKUPINA • NÁROD
Sčítání lidu, domů a bytů výsledky 2001
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Listina základních lidských práv a svobod
Lidské rasy.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Stát Definice, funkce, typy.
Archeologické kultury na našem území
Opakování národních dějin (1)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
Národ VY_32_INOVACE_03-46 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Kultura Vladimír Velešík.
Stát III. Národnost, národ, etnika, majority, minority, multikulturní soužití, azylanti.
Rasy, národy a náboženství
Transkript prezentace:

• ETNIKUM • SPOLEČENSKÁ SKUPINA • NÁROD

Etnikum Etnikum = etnická skupina (= kmen) → historicky vzniklé seskupení lidí společného • původu • jazyka • kultury - materiální i duchovní → stálé → od ostatních skupin se liší antropologickým složením → společné území na kterém vznikalo nebo se vyvíjelo

etnografie x etnogeografie etnografie: = národopis věda, která se zabývá hmotnou a duchovní lidovou kulturou národů, národností , etnických skupin atp. Alberto Vojtěch Frič • významný etnograf žil - 19 /20 st. • sestavil slovník 36 indiánských jazyků • jeho sbírky a fotografie v Náprstkově museu v Praze • Petr Jahoda etnogeogerfie = zeměpisné rozmístění národů

Společenská skupina = skupina lidí, která se vytvořila na základě: • určitého společného znaku (profese, zájem) • vlastní volby • je nestálá

Národ = společenství lidí hlásící se ke stejné národnosti několi etnik může tvořit národ stabilní → jazyk → území → hospodářský život → kultura → mentalita mohou tvořit různé typy, rasy nebo smíšené populace ( většina národů Střední a Jižní Ameriky) pro určení národnosti rozhodující vlastní svobodné prohlášení občana (poprvé respektováno při Sčítání lidu, bytů a domů 3.3.1991) který přesídlí do jiného státu tam tvoří národnostní menšinu

Historie vzniku národů: konec pravěku – původní kmeny - kmenové svazy - spojení kmenů starověk – první národy období průmyslové revoluce – vznik moderních národů 1945 – vznik společenství národů = OSN – 192 států Současnost – globální společenství = povrchová slupka života pod ní rozmanitost kulturních, společenských a politických tradic