Vznik řeckých městských států

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky řecké civilizace a velká kolonizace
Advertisements

POLITICKÝ SYSTÉM ANTICKÉHO ŘECKA I.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Sparta 1.
Vznik státních útvarů I.
Vznik státních útvarů III.
Vývoj sumerských městských států asi 3000 př. n. l. vznikly následkem společenské dělby (písaři, vojáci, kněží) první městské státy jedno město a přilehlé.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Mladší doba kamenná - neolit
Vznik státních útvarů II.
Určujeme podle několika hledisek:
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
VELKÁ MORAVA 7. ročník.
Karlovarský kraj.
Ústecký kraj.
POZDNÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
tisíciletí př. n. l tisíciletí př. n. l. vznik sousedských občin - z menších rodových vesnic vznikali velké osady (i několik stovek obyvatel)
Velká řecká kolonizace
MEZOPOTÁMIE Sumer.
Velká řecká kolonizace
STAROVĚKÉ ŘECKO.
SPOLEČNOST VRCHOLNÉHO A RANÉHO STŘEDOVĚKU
VENKOVSKÁ SÍDLA SÍDLA:
Kraje ČR - shrnutí Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Atény za Perikla 1.
Sídla. místo koncentrace hospodářství a ubytování obyvatelstva - jde o základní centrum lidské aktivity. Studiem sídelních útvarů se zabývá věda zvaná.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Aténský stát za Solóna 1.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Archaické období Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Doba železná Mladší pravěk. Doba železná Mladší pravěk.
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Velká řecká kolonizace
Starověké Řecko BC Archaické období.
STAROVĚK.
Velká řecká kolonizace Dagmar Zemanová
Vznik sumerských měst Sumerové - jih Mezopotámie, řeky Eufrat a Tigrid
STAROVĚKÝ ŘÍM.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Velká řecká kolonizace Název sady: Staroorientální státy.
Rozloha: 496 km² Počet obyvatel: Hustota zalidnění: obyvatel/km² Městské části: 57 Hlavní město Praha je nejmenším krajem ČR. Praha patří.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
JAGELLONCI NA ČESKÉM TRŮNĚ
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
Řím Úvod str. 99.
Zpracovatelé kovů Uč. str
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_15_Keltové a Germáni na našem území
Soňa Maruničová Říjen ročník
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Digitální učební materiál:
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
HISTORICKÝ VÝVOJ VZTAHŮ ČLOVĚKA A PROSTŘEDÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Nejstarší období Mezopotámie
Základní charakteristika a hlavní rysy (Učebnice strana 52 – 59)
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
Karel IV. OTEC VLASTI
Vznik městských států Vznik hospodářsky soběstačných vesnic
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Základní škola Záhumení Rožnov pod Radhoštěm
ROZKVĚT ANTICKÉHO ŘECKA
MĚSTSKÝ STÁT SPARTA.
Transkript prezentace:

Vznik řeckých městských států 1

- peněžní hospodářství geografické podmínky oddělených území vedli k vytváření jednotlivých samostatných obcí postupně se znovu rozvíjela řemesla obecně se rozšířila znalost výroby a zpracování železa v důsledku nedostatku úrodné půdy - řemesla zdrojem obživy rozvíjel se obchod s využitím směny i platidel (mincí) - peněžní hospodářství

v hospodářsky vyspělejších oblastech se osady sjednocovaly v řemeslné výrobě, těžbě kamene a kovů, dopravě i zemědělství se využívalo práce otroků v hospodářsky vyspělejších oblastech se osady sjednocovaly království byla nahrazena vládou rodové šlechty každoročně byli zvoleni z řad šlechty úředníci středem každého městského státu bylo vhodně položené město (středisko obchodu a řemesel) v jeho centru stál chrám a sídlo úřadů objevili se městské státy jako Atény a Sparta 3

zdroje: archiv autora