Opakování pro chemiky z 8.tříd

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Advertisements

Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Start.
Metody dělení složek směsí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3 Autor: Lenka Poláková
Stavba a vznik Země Projevy života
Nebezpečné chemické látky
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.07 Název pro školu:EU CH 07 Název materiálu:Směsi různorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Rozptyl světla Vojta Brázdil, IX. A © 2015.
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8-05.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Směsi, dělení složek směsí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
2.1 Vím, co jsou směsi, jak vznikají, jaké jsou druhy.
zpracovaný v rámci projektu EU
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.06 Název pro školu:EU CH 06 Název materiálu:Směsi stejnorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
VY_52_INOVACE_02/1/2_Chemie SLOŽENÍ ROZTOKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Obr. 1 Pro 6. ročník Opakování buňky.
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Zdravotnický asistent, první ročník Směsi Disperzní soustavy Autor: Mgr. Veronika Novosadová Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 1. ročník / Směsi,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 04.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Stejskalová Hana
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_06
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SMĚSI HRA.
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Opakování pro chemiky z 8.tříd Směsi a jejich dělení Opakování pro chemiky z 8.tříd

Opakování Pole vyznačená tečkami doplň správným pojmem či tvrzením Správné řešení najdeš na konci prezentace

1. Směsi = látky z ….. 1……………….. 2…………….. = roztoky

1. Různorodá směs Ze složek pozorovatelných pouhým …………….., ……….. nebo mikroskopem Např. ………………….

2. Stejnorodá směs Např. ……… = Roztok Ze složek………………………… ani okem,ani mikroskopem Složky menší než 1*10-9 m

Druhy stejnorodých směsí ……………. roztoky ………………. Kapalné roztoky Minerální voda Plynné roztoky ………

Urči druh směsi látka Směs různorodá Směs stejnorodá Žula Polévka Mosaz Sklo Vzduch Minerální voda malta

Různorodé směsi Název směsi Složka směsi příklad …………………. Kapalina Pevná látka Písek a voda ………………….. Pěna Plyn Mýdlová pěna ……………….. Prach na ulici mlha kapalina Oblaky na obloze

Uveď typ směsi A, klepání koberců B, rozptýlení voňavky ve vzduchu C, zvíření prachu na cestě D, únik ropy do moře E, tvorba oblaků F, příprava šlehačky ze smetany F, mytí nádobí ve vodě se saponátem Obr. 1

Uveď typ směsi Obr. 2 Prášková křída s vodou Benzín ve vodě Vzduch v kapalném saponátu Voňavka ve vzduchu Cigaretový dým

Doplň tabulku směsi Žula, bahno s vodou Bylinkový čaj roztok

Obr. 12 Obr. 14 Obr. 13 Obr. 16 Obr. 15 Urči název směsi

1. Směsi = látky z více složek Správné řešení 1. Směsi = látky z více složek Dělí se na: 1. různorodé 2. stejnorodé = roztoky Různorodá směs = ze složek pozorovatelných pouhým okem, lupou nebo mikroskopem

Stejnorodá směs = ze složek nepozorovatelných Stejnorodá směs např. sklo, mosaz, vzduch Různorodá směs např. žula, polévka, kompot Stejnorodá směs = ze složek nepozorovatelných okem, lupou ani mikroskopem

Druhy stejnorodých směsí pevné roztoky Sklo Kapalné roztoky Minerální voda Plynné roztoky Vzduch

Správné řešení látka Směs různorodá Směs stejnorodá Žula Polévka Mosaz Sklo Vzduch Minerální voda malta

Různorodé směsi Název směsi Složka směsi příklad Suspenze Kapalina Pevná látka Písek a voda Emulze Benzín s vodou Pěna Plyn Mýdlová pěna Dým Prach na ulici mlha plyn kapalina Oblaky na obloze

Uveď typ směsi A, klepání koberců – aerosol, dým B, rozptýlení voňavky ve vzduchu - aerosol C, zvíření prachu na cestě – aerosol, dým D, únik ropy do moře - emulze E, tvorba oblaků – aerosol, mlha F, příprava šlehačky ze smetany - pěna F, mytí nádobí ve vodě se saponátem - pěna Obr. 10

Uveď typ směsi Prášková křída s vodou - suspenze Benzín ve vodě - emulze Vzduch v kapalném saponátu - pěna Voňavka ve vzduchu - aerosol Cigaretový dým – aerosol, dým Obr. 11

Doplň tabulku směsi různorodá Žula, bahno s vodou Bylinkový čaj roztok sklo

Urči název směsi Obr. 3 Obr. 5 Obr. 4 Různorodá směs - dým Stejnorodá – pevný roztok pěna Obr. 7 Obr. 6 pěna suspenze Urči název směsi

Použitá literatura Obr. 1: [cit. 2011-09-15]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cumulus_clouds_in_fair_weather.jpeg Obr. 2: [cit. 2011-09-15]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hov%C4%9Bz%C3%AD_pol%C3%A9vka.jpg Obr. 3: [cit. 2011-09-15]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bleikristall_nachtmann_karaffen.jpg Obr. 4: [cit. 2011-09-15]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wildfiretopanga.jpg7 Obr. 5: [cit. 2011-09-15]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Budvar-mug.JPG Obr. 6: [cit. 2011-09-15]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hov%C4%9Bz%C3%AD_pol%C3%A9vka.jpg Obr. 7: [cit. 2011-09-15]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hot_chocolate_mug_with_whipped_cream.jpg

BÍLEK, M. et RYCHTERA, J. Chemie krok za krokem. 1. vyd BÍLEK, M. et RYCHTERA, J. Chemie krok za krokem. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Moby Dick, 1999. ISBN 80-86237-03-6. s.22-25. BENEŠ, P et al. Základy chemie 1 pro 2. stupeň základní školy, nižší ročníky víceletých gymnázií a střední školy, 3. vyd. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2000. ISBN 80-7168-720-0. s.22-23 . ŠKODA, J. et DOULÍK, P.: Chemie 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, 1.vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2006.ISBN 80-7238-442-2.s. 14-15.