Zuby, zoubky, zoubečky. Pro 2. třídu ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Náš je svět Každý jsme jiný a všichni jsme stejní
Advertisements

Německo září – 4. října.
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Vyhodnocení velké vánoční rodinné soutěže Tak už jste se konečně dočkali! Po důkladném vyhodnocení všech zaslaných prací již známe výherce vánoční soutěže.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
VY_32_INOVACE_ 01_ Lidé a čas
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Výukový program pro 2. třídu ZŠ,
Projektový den s prvky OSV
Zuby - test Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Zuby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ČASTÁ NEINFEKČNÍ ONEMOCNĚNÍ –
Název Zuby, péče o ně   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo
Zdraví a krása Chlapci i děvčata 8. ročníků o tom něco vědí. V rodinné výchově na toto téma tvořili koláž a komentovali svoje dílo.
PROJEKT „VAŘÍME SE ŠKOLOU“. Smysl projektu: Děti si vyzkouší různé možnosti, jak lze prostřít stůl a na něj připravit různé druhy pokrmů. Uvědomí si,
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Hygiena chrupu Kód VM:VY_52_INOVACE_06 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho.
VY_32_INOVACE_ 02_ Lidé a čas
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Fluorid v zubní hygieně
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 10 Stavitelé domů Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zpracovala: Hana Májková 1. stupeň ZŠ 5. ročník
Dopis od Boha.
Svět techniky a já Kateřina Večerková.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
LIGA PROTI KAZU určeno dětem 6-10 let a jejich rodičům určeno dětem 6-10 let a jejich rodičům Projekt Mandala ročník ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
Zuby … ověř si, co o nich víš.
ZŠ BUKOVANY U SOKOLOVA 20. a
Bez zkažených zubů, mám fakt príma hubu!!!
Péče o chrup Libuše Špičáková. Péče o chrup Libuše Špičáková.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
…a jak Nemoc… jí předcházet Lenka Dvořáková.
Zuby … ověř si, co o nich víš.
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
Zdravý životní styl Libor Štrohalm.
Téma měsíce: Kniha-můj přítel Téma měsíce: Kniha-můj přítel Školní družina ZŠ Na Smetance Praha 2 měsíc Březen Po dlouhé a studené zimě se všichni radujeme.
ZŠ Praktická a ZŠ Speciální Uherský Brod Projekt číslo CZ.1.07/1.4.00/ Prvouka 2. ročník Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_Základní hygienické návyky.
DENTÁLNÍ HYGIENA.
Zdravé zuby ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_03_20_Člověk a zdraví Vzdělávací oblast: Člověk a.
Lidský chrup Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_9_Lidský chrup Téma: Přírodověda -
H YGIENA DUTINY ÚSTNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Rozhovor se… slečnou Magdalenou Žižkovou Co jsme zjistily o Majdě ? Co ji baví? Jak ji (ne)znáte…..
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Čím chci být ,až vyrostu.
Preventivní programy pro zlepšení stavu chrupu u dětí
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.03_Hygiena Datum:
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_06_20_hygiena.
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_18_Zuby
VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_14_9. ročník_Zubní kaz
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 05_Soustava trávicí
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_75_PRV1
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Věcné učení Péče o chrup, prevence zubního kazu
Knihovníci knihovníkům
SLOVENSKO 2018.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
PANDAMENT.
Naše zkuše nosti: #2 Pokoj především KDE A JAK NALÉZT POKOJ? POKOJE
Transkript prezentace:

Zuby, zoubky, zoubečky. Pro 2. třídu ZŠ

Byl jednou jeden život S dětmi se podíváme na jeden díl ze seriálu Byl jednou jeden život. Tento díl se nazývá Ústa a zuby. Zábavnou formou dětem podáme důležité informace, se kterými budeme později pracovat. Díl trvá asi 25 minut.

Kolik jsme si zapamatovali? Máme vytvořené maňásky postaviček z filmu, které nás budou provádět celým dnem. Ve filmu je postava starce, který mladým buňkám předává své vědomosti, získané v průběhu svého života. Celou dobu bude sledovat co se děti za den naučily a zapamatovaly.

Po skončení filmu si s dětmi sedneme na koberec a vyprávíme si o všem, co děti ve filmu viděly, o zubech a zubní hygieně Děti nám popovídají o svých zážitcích se zkaženými zoubky, rovnátka, ...

Přestávka

Vše co zoubkům škodí Rozdělíme děti do skupinek, ve kterých budou přemýšlet o všem co může jejich zoubkům škodit (špatné čištění, různé druhy jídel). Pokud mají skupinky dopracováno, vytvoříme si paměťovou mapu, do které děti budou psát své nápady a všichni si o nich popovídáme.

Hrajeme si Děti dostanou do skupinek pracovní listy. Na těchto listech mají najít postavičky, které se špatně stravují. Dále najít jídlo, které škodí zoubkům, a které ne. A nakonec co bychom neměli jíst po vyčištění zoubků.

Kolik zubů máme? Mléčné zoubky - děti si spočítají, kolik mají v ústech mléčných zoubků. Máme mléčné zuby napořád? Kolik vám už vypadlo zubů? Poté dostanou obrázek se stálým chrupem a porovnají, kolik mají zubů teď a kolik jich budou mít až budou velcí. Do obrázku si můžeme s dětmi zuby pojmenovat.

Pracovní list S dětmi si namalujeme jak si myslí, že vypadá zoubek a poté si vyplníme pracovní list. Každou část vybarvíme různými barvami a popíšeme si je. Nakonec děti namalují také zlobivé Kazy, kteří nám naše zoubky ničí. Každé dítě si namaluje svého vlastního Kaza, tak jak si jej představuje.

Přestávka

Čím čistíme? Posadíme se s dětmi na koberec. Do školy doneseme různé druhy kartáčků, zubní nitě, ústní voda. Na vše se děti můžou podívat. Každé dítě si donese svoji plyšovou hračku a nějaký kartáček na zuby. Na plyšových hračkách si ukážeme s dětmi, jak se správně čistí zoubky.

Čistíme si zoubky denně Každé dítě dostane fólii, na kterou si lihovým fixem vepíší dny. Do prvního řádku napíší dny v týdnu a do spodních okýnek bude dítě nalepovat nálepky úsměvu. Za každý den, kdy si vyčistí zoubky, může nalepit na fólii jeden obrázek. Po Út St Čt Pá So Ne

Kdo si čistí krásně zuby, jsme si jistí, moc se zubí. Každé dítě dostane také tabletku, kterou si po vyčištění zoubků dá do úst. Barva z tablety ulpí na místech, kde si dítě spatně vyčistilo zuby a děti se příště mohou na tato místa zaměřit.

Přestávka

Návštěva u lékaře Zajdeme s dětmi do ordinace. Zubař dětem profesionálně ukáže, jak si mají čistit zoubky, jak často měnit kartáček, atd. Především tuto návštěvu uskutečníme proto, aby si děti uvědomily, že zubaře se nemusí bát.

Za odvahu obrázek Děti mají většinou strach ze zubařského křesla. Každé dítě má v tuto chvíli možnost, si jít na toto křeslo sednout. Motivací jim bude krásný obrázek, který dostanou od pana doktora. Všechny děti potom dostanou jako dárek zubní pastu, aby měly krásné a čisté zoubky.

Zopakujeme si Po absolvování návštěvy u zubního lékaře, děti odvedeme zpět do školy.Na závěr projektu, uděláme s dětmi shrnutí celého dne, tzn., jak se nám s nimi pracovalo, jak se jim projekt líbil, co je bavilo nebo naopak nebavilo. Poté dětem položíme několik vědomostních otázek 1,Jak se nazývá chrup, který nám naroste po mléčných zubech? 2,Kolikrát denně by si člověk měl čistit zuby? 3,Jak dlouho by si měl člověk min. čistit zuby? 4,Jaké máme druhy zubů? 5,Jaká vrstva se nachází na povrchu zubů? Záměrně jsou zvoleny jednoduché otázky, aby dokázaly odpovědět všechny děti.