Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci
Úvod do problematiky Jedním z cílů v rámci zkvalitnění kurikula studijního programu Všeobecné lékařství na LF UP je omezit pokračující atomizaci výuky a zvýšit úsilí o její vertikální a horizontální integraci. Je nutné prohloubit integraci výuky, která by mohla zkvalitnit výukový proces a omezit prohlubující se dělení výuky na jednotlivé předměty bez propojení s dalšími lékařskými obory, které by prakticky demonstrovalo význam probíraného tématu.
Etapy integrace výuky – Tématická integrace – Předmětová integrace – Synergická integrace
Tématická integrace Možnosti výuky vybraných témat teoretických a preklinických oborů v rámci výuky oborů klinických. Využití stávajících výukových předmětů a jejich aktivní propojení, např. integrovaná propedeutika – interní, chirurgická. Předmětová integrace
Synergická integrace Tvorba nových výukových předmětů jako modelových pro integrovanou výuku, např. „Péče o pacienta v sepsi “. Charakteristika synergické integrace: – změna v kurikulu – tvorba nových sylabů – nové požadavky na časovou dotaci – změna v rozvrhu – stanovení odborných garantů
Změny praxí v programu Všeobecné lékařství Cílem je realizovat výuku tak, aby se studentům od I. ročníku studia v programu Všeobecné lékařství přiblížila praktická medicína.
Změny praxí v programu Všeobecné lékařství První ročník - nový (semestrový) předmět „ Etické základy komunikace pro odbornou praxi “. Druhý ročník – předmět „Základy ošetřování nemocných“. Třetí ročník – zahájení předmětu „Pacientská praxe“, který bude pokračovat do dalších ročníků (studenti budou dlouhodobě sledovat konkrétního pacienta).
Děkuji za pozornost…