Art brut Ondřej Turek 1A. Poprvé ho definoval roku 1945 francouzský umělec a teoretik Jean Dubuffet. Poprvé ho definoval roku 1945 francouzský umělec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA v zábavním průmyslu
Advertisements

POP ART Daniela Kubáňová.
Pop-art Autor: Michelle Malá a Nela Doláková
Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Personální řízení a jeho úloha v podniku
AJ HROU ZAČÁTEČNÍK AJ HROU MÍRNĚ POKROČILÝ AJ HROU POKROČILÝ.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
Románský sloh.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Integrovaná střední škola, Slaný
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Sociální stratifikace Ondřej Turek, 1A Čili rozdělení společnosti 2010.
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
5. Nástin historického vývoje RD
Tímto termínem se označuje celá řada nefigurativní a negeometrické malby.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Média a masová kultura Trojí pojetí kultury: antropologické, sémiotické, každodenní Zdroj masové kultury: masová společnost nebo masová média? Masová společnost:
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_1 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
Kultura.
Umělecké směry 20. století
Dadaismus I. polovina 20. století.
KRÁSA KOLEM NÁS Jako kýč jsou v umění označována díla, která jsou příliš okázalá, rušivá. Jedná se také o laciné napodobeniny a nekvalitní ztvárnění určitých.
Doktor. Co dělá doktor ? provádění vyšetření a preventivních prohlídek předepisování léků či doporučení týkající se životního stylu provádění povinných.
Člověk jako přírodní a společenská bytost
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Ilustrace oblíbené knihy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autoři: Michal Štavelda David Pěčonka Zdroj:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ II. přednáška Doc. Ing. Růžena KRNINSKÁ, CSc. Zemědělská fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Hodnota umění Estetika II.
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Estetika režného zdiva v díle Jana Kotěry
Umělecké směry 20. století
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dadaismus Předmět: výtvarná výchova. Jak vzniknul a co to je Avantgardní umělecký směr Avantgardní umělecký směr Vznikl v roce 1916 ve Švýcarsku, v roce.
INFORMEL Jana Bobčíková.
3. Kompozice ve výtvarném umění
Malířství mezi válkami DADAISMUS
KUBISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
Graffiti Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Body-art Autor: Mgr. Olga Pasovská.
UMĚNÍ KDO JE KURáTOR?.
LETTRISTICKÁ MOZAIKA Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
polykleitos SOCHAŘSké osobnosti KLASICKÉ OBDOBÍ
Kristýna Sadloňová, kvarta
Malířství mezi válkami DADAISMUS
Transkript prezentace:

Art brut Ondřej Turek 1A

Poprvé ho definoval roku 1945 francouzský umělec a teoretik Jean Dubuffet. Poprvé ho definoval roku 1945 francouzský umělec a teoretik Jean Dubuffet.

„výtvarné produkce všeho druhu – kresby, malby, výšivky, modelované či tesané plastiky atd., které vykazují a velkou tvůrčí představivost a jsou co možná nejméně poplatné běžnému umění a kulturním šablonám. „ „výtvarné produkce všeho druhu – kresby, malby, výšivky, modelované či tesané plastiky atd., které vykazují a velkou tvůrčí představivost a jsou co možná nejméně poplatné běžnému umění a kulturním šablonám. „

Tvůrci 2 kritéria 2 kritéria Muselo se jednat o člověka mentálně a/nebo sociálně vyčleněného. Muselo se jednat o člověka mentálně a/nebo sociálně vyčleněného. Díla art brut musela být vytvořena zcela mimo doménu institucionalizované kultury včetně jejích avantgardních projevů. Zároveň zde nesměla být patrná snaha přizpůsobit se požadavkům a vkusu diváka, nebo současným i minulým uměleckým stylům a trendům. Díla art brut musela být vytvořena zcela mimo doménu institucionalizované kultury včetně jejích avantgardních projevů. Zároveň zde nesměla být patrná snaha přizpůsobit se požadavkům a vkusu diváka, nebo současným i minulým uměleckým stylům a trendům.

Art brut lidé nevytvářejí, protože chtějí, ale protože musí. Mají k tomu urřité nutkání. Art brut lidé nevytvářejí, protože chtějí, ale protože musí. Mají k tomu urřité nutkání.

Konec Konec

Zdroje: