Cimbál Vojtěch Vyorálek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Cimbál jak ho neznáte autor: Lenka Blahová.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
LIDOVÁ HUDBA NA MORAVĚ.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Renesanční hudba (15. – 16. st.)
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Arabská hudba Matěj Konopík.
SYMFONICKÝ ORCHESTR Každý z nás si pro vás připravil krátké povídání.
Indická hudba Anna Hájková.
Tympány Kristýna Vyčítalová.
Cimbál Václav Konvalinka.
Ruská hudba Alice Kresová; tercie.
Fagot Eva Michalisková.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Bukovinová Barbora, sekunda
Strunné nástroje Veronika Bukvicová.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
 plný název: República de Chile  poloha: západní pobřeží Jižní Ameriky  rozloha: km²  hl. město: Santiago de ChileSantiago de Chile  jazyk:
Blues Richard Malý.
Cembalo Kristýna Sadloňová SEKUNDA.
Veronika Hochmanová,tercie
Tereza Šípková, sekunda
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Housle Martin Otýpka sekunda.
Eliška Židlická Sekunda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Tuba Pavel Kubica, sekunda.
Vietnamská hudba.
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Citera Nováková Karolína.
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ
Klavír Veronika Kordasová.
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
HUDEBNÍ HÁDANKA 2 DOBŘE SI POSLECHNI UKÁZKU A ZKUS URČIT, KTERÝ NÁSTROJ SLYŠÍŠ Mgr. M.Schallenbergerová 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_527_Muzikanti, co děláte ? AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK,
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045 AUTOR: Josef Řičica NÁZEV: VY_32_INOVACE_10/18_ELEKTRICKÁ KYTARA TEMA: Elektrické nástroje ČÍSLO PROJEKTU:
Nucené chvění, rezonance (Učebnice strana 174 – 175) Když udeříte do těla ladičky, ozve se kovový zvuk, který trvá krátce a není příliš hlasitý. Poté.
Chordofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/17  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_01_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Když se sejdou housle s basou Základní škola.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_04 TÉMA: HUDEBNÍ.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_91_KYTARA
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Rozdělení hudebních nástrojů
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Cimbál Denisa Zpěváková Sekunda
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Cimbál Vojtěch Vyorálek

Popis: Cimbál je deskový úderný strunný hudební nástroj, který může být opatřen pedálem. Struny jsou zpravidla naladěny v tónovém rozsahu C–a³. Ocelové struny jsou nataženy v rezonanční skříni lichoběžníkového tvaru. Pro každý jednotlivý tón jsou nataženy 1 až 4 struny. Struny jsou vedeny střídavě přes kobylky. To umožňuje přesnější úder paličkou.

Jde o jistý druh stolní citery Jde o jistý druh stolní citery. Struny rozeznívají cimbalisté převážně úderem paličky. Nejčastěji se používají dvě dřevěné paličky nejrůznějších tvarů.

Historie Jednou z nejstarších paličkových citer byl perský "santůr", který měl lichoběžníkový tvar s horizontální polohou strun. Tento nástroj je starý asi 2000 let, ale jeho prototyp se používal už mnohem dříve v Babylonské říši .

Nejstarší záznamy o výskytu paličkové citery v podobě dnes známého cimbálu ->15. stol. (Evropa) Poté, co se v 19. století rozšířilo použití klavíru, stal se cimbál především nástrojem lidové hudby. Objevuje se v hudebních souborech společně s houslemi, kontrabasem a klarinetem.

Použito: Wikipedie Google obrázky Děkuji za pozornost Použito: Wikipedie Google obrázky

Ukázka http://www.youtube.com/watch?v=C_rqD-WLs18 http://www.youtube.com/watch?v=iR0sH2AFTrM http://www.youtube.com/watch?v=z_usLl-qDus