Půda skupina č. 5 Macháčková, Pavlíková, Galočíková, Konečná, Stoklasová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P19/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Vnější geologické děje.
Advertisements

Půdy:.
Určení vlastností půdy podle výskytu rostlin
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Katedra pedologie a ochrany půd
Kvarta A Podle učebnice Ekologický přírodopis
Pedosféra VLASTNOSTI PŮD A ZNAKY PŮDNÍHO PROFILU
PEDOSFÉRA.
PEDOSFÉRA Pedosféra je půdní kryt Země vzniklý přeměnou svrchní části litosféry působením organizmů za účasti slunečního záření, vzduchu a vody. Pedogeografie.
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Půdy jsou všude kolem nás.
PEDOSFÉRA – typy půd Mgr. Jana Nováková.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra.
Rostlinná produkce a prostředí
Lesnická geologie a pedologie
Ovlivňuje vodní režim krajiny Zásoba nezbytných látek Má vliv na zdraví člověka, půdní organismy mohou zvyšovat imunitu.
PEDOSFÉRA.
PEDOSFÉRA.
Zpracoval: Štěpán Sýkora a Lukáš Humplík.  svrchní část zemské kůry  je prostoupená vodou, vzduchem, a organismy  vzniká procesem pedogeneze pod vlivem.
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Půda je neobnovitelný a nenahraditelný přírodní zdroj.
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Pedosféra Filip Bordovský.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Půdní typ Půdní typ je přírodní útvar, jehož vnitřní i vnější uspořádání je výsledkem působení půdotvorných činitelů na matečnou horninu.
Půdy České republiky Igor Dostal.
Půda skupina č. 2 Chřibková, Brandýsová, Štrohalmová, Kuková, Korphová.
PŮDY.
PEDOSFÉRA Jan Stávek 8.J.
Půda skupina č. 1 Berek Matěj, Humplík Lukáš, Sýkora Štěpán, Kupková Pavlína.
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Globální půdy
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
Tošková, Jakschová Proske, Bednarz
PŮDOZNALSTVÍ.
Půdy, pedologie, pedogeografie
Naše půda ZŠ Sokolovská 1 Svitavy.
PEDOSFÉRA ZEMĚPIS 1. ROČNÍK šm. 1. Pedosféra O půdní obal Země O vznik – přeměna svrchní části zem. kůry O význam O základní výrobní prostředek v zemědělské.
Metody geografického výzkumu Fyzicko-geografická část Pedogeografie a pedologie Lukáš Dolák.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Pedosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S 19 TEMA: Pedosféra – půdní obal Země.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzická geografie Datum vytvoření
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Půda (pedologie) Půda tvoří nejsvrchnější vrstvu zemské kůry, je prostoupená vodou,vzduchem a organismy, vzniká v procesu pedogeneze pod vlivem vnějších.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_04 TEMA:
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
PEDOSFÉRA.
Pedosféra.
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Globální půdy
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Fyzická geografie Zdeněk Máčka
Cileček, Zaoral, Kališ, Milan
VY_52_INOVACE_44_Pedosféra – učební text
Pedosféra = půda na Zemi
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
PEDOSFÉRA (pedon = půda)
Půdy.
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
Abiotický faktor půda.
Půdy.
Transkript prezentace:

Půda skupina č. 5 Macháčková, Pavlíková, Galočíková, Konečná, Stoklasová

Popis stanoviště Název stanoviště –Opava, Datum: Čas: 10:36 Počasí: střídavě oblačno Poloha –zeměpisná šířka: 49°55´30´´ –zeměpisná délka: 17°52´50´´ –nadmořská výška: 280m n.m.

Umístění v reliéfu –na rovině Typ využití půdy –travní pokryv

Popis půdního profilu L – opadanka O – nadložní organický horizont A – humusový horizont B – metamorfický horizont C – půdotvorný substrát D – podložní horizont E – eluviální horizont R – mateční hornina

Označení horizontu Horní hranice horizontu (cm) Dolní hranice horizontu (cm) O03 A35 B530 C 50

Základní půdní znaky Struktura –velikost půdních částic, které ovlivňují výskyt vodních a vzdušných pórů v půdě Konzistence –znamená vzájemné poutání půdních částic mezi sebou (koheze, soudržnost) a lepivost zeminy k cizím tělesům (adheze, přilnavost)

Zrnitost –udává velikost a poměrné zastoupení jednotlivých půdních částic Vlhkost –momentální obsah vody v půdě Přítomnost skeletu, kořenů –výskyt půdních částic větších než 2mm a kořenů rostlin

Označení horizontu StrukturaKonzistenceZrnitostVlhkostPřítomnost skeletu (S), kořenů (K) OhrudkovitádrobiváhlínavlhkáK AhrudkovitádrobiváhlínavlhkáK BprizmatickádrobiváhlínavlhkáK Csloupkovitátuhájílsuchá-

Určení stanoviště pomocí indikačních rostlin Výsledky pozorování: –dominantní rostlinné druhy stanoviště jílek vytrvalý jetel zvrhlý srha laločnatá –vlastnosti stanoviště vysýchavé až suché středně bohaté na živiny kyselá až neutrální půda

ČísloČeský názevOdhadovaná pokryvnost Kód stanoviště 1.jetel zvrhlý20%2D 2.jílek vytrvalý30%1B 3.lipnice roční5%1B 4.jetel ladní5%2D 5.máchelka skvrnitá2%4A 6.smetanka lékařská3%4A 7.jitrocel kopinatý15%1B 8.srha laločnatá20%1B 9.popenec břečťanolistý5%1C 10.vikev ptačí5%2D