VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vyvození a procvičení učiva žák dokáže rozdělit složitější obrazce na čtverce a obdélníky a vypočítat jejich obsah; nachází v realitě jejich reprezentaci.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Vzájemná poloha přímky a kružnice
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vytvořila Helena Černá
Vzájemné polohy 8. ročník
Vyvození a procvičení učiva
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vyvození a procvičení učiva
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Kružnice Matematika, 5. ročník VY_32_INOVACE_082, 5. sada, M ANOTACE
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úhly; porovnává úhly pomocí průsvitného papíru; nachází v realitě.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vyvození a procvičení učiva
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Vyvození a procvičení učiva
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Smyslová ústrojí člověka
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednotlivé druhy trojúhelníků; vypočítá jeho obvod; nachází v realitě jejich reprezentaci.
VLASTNOSTI ÚHLOPŘÍČEK
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní druhy trojúhelníků; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Vyvození a procvičení učiva
Vyvození a procvičení učiva
III. část – Vzájemná poloha přímky
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí vzorec výpočtu povrchu kvádru; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu.
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí pojem povrch krychle, vyvodí jeho výpočet; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová.
Vyvození a procvičení učiva
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Koule těleso, tvořené množinou všech bodů prostoru, které mají od daného bodu S (střed) vzdálenost menší nebo rovnu r (poloměr)
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Vzájemná poloha dvou kružnic
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vyvození a procvičení učiva
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Geometrické tvary.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Transkript prezentace:

VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s kružnicemi a kruhy; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Suchardová

Anotace Název projektu – OP VK1.4 46750495 Číslo projektu – CZ.1.07/1.4.00/21.0704 Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jazyk - čeština Očekávaný výstup – žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s kružnicemi a kruhy; nachází v realitě jejich reprezentaci Klíčová slova - kruh, kružnice, střed úsečky, průsečík Druh učebního materiálu - prezentace Druh interaktivity - výklad Cílová skupina - žák Stupeň a typ vzdělávání - základní vzdělávání – první stupeň – druhé období Typická věková skupina - 9 - 12 let Celková velikost – 447 kB

Vzájemná poloha kružnic Kružnice je křivka, která má od daného bodu, středu kružnice, vždy stejnou vzdálenost. Kružnici značíme malými písmeny k. Každá kružnice má střed, označuje se zpravidla S. Všechny body kružnice mají stejnou vzdálenost od středu S. Tato vzdálenost se nazývá poloměr r (SB). U kružnice mluvíme o vnitřní a vnější oblasti. Vnitřní oblast je množina všech bodů, které mají vzdálenost od středu menší než poloměr. Vnitřní oblast spolu s kružnicí tvoří kruh k S B x

Vzájemná poloha kružnic Soustředné kružnice Mají společný střed Poloměr vnitřní kružnice je menší

Vzájemná poloha kružnic Soustředné kružnice Jaký bude poloměr vnitřní kružnice trávníku, když vnější kružnice má poloměr 7m a cestička je široká 50 cm? ______________________________ Obr. 1

Vzájemná poloha kružnic Soustředné kružnice Jak široký bude záchranný kruh, když vnitřní kružnice má poloměr 28 cm a poloměr vnější kružnice měří 41cm? __________________________________ Obr. 2

Vzájemná poloha kružnic Nesoustředné kružnice Kružnice k2 leží ve vnější oblasti k1 Kružnice nemají společný bod Součet poloměrů obou kružnic je menší než vzdálenost obou středů r1 r2 r1+r2 S1S2

Vzájemná poloha kružnic Nesoustředné kružnice Kružnice k2 leží ve vnější oblasti k1 Kružnice mají jeden společný bod Součet poloměrů obou kružnic je roven velikosti úsečky S1S2 r1 r2 r1+r2=S1S2

Vzájemná poloha kružnic Nesoustředné kružnice Kružnice se protínají ve dvou bodech Součet obou poloměrů je větší než vzdálenost obou středů r1 r1+r2 S1S2 r2 r1 S1S2

Vzájemná poloha kružnic Jak daleko od sebe můžeme zatlouci kolíky, u kterých uvážeme kozy, aby si vzájemně neukusovaly trávu? Obě lana jsou dlouhá 3m. (načrtni si obrázek)

Vzájemná poloha kružnic Na přímce p vyznač body R,S tak, aby /RS/=48cm, narýsuj kružnici k(R,r=34cm) Jaký poloměr bude mít kružnice l se středem v bodě S, aby obě kružnice měly dva společné body? (Udělej si náčrtek)

Použité materiály Obr.1 [cit. 2011-04-04]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lifebuoy_in_S%C3%B6dra_Hammar byhamnen.jpg> Obr.2 [cit. 2011-4-04]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lifebuoy_in_S%C3%B6dra_Hammar byhamnen.jpg>