Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingové strategické plánování v podnicích služeb
Advertisements

Strategické analýzy MANAGEMENT CVIČENÍ Zpracovala: Navrátilová, Pavlíčková.
Analýza zdrojů a schopností organizace
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
2.Vnitřní analýza.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic.
Strategické plánování v marketingu
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
MANAGEMENT a MARKETING
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výběr trhu pro export, strategický marketing
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Koncepce marketingového řízení
Techniky projektového řízení
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Komplexní analýzy.
Metody analýzy portfólia
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
1.Obsah marketingového řízení
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Plánovací proces a druhy plánování
SKIP 2010 Praha SKIP 2010 Praha Marketing s lidskou tváří.
9. Strategie podniku, podnikatelský plán
Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
SPACE ANALÝZA.
Mikroprostředí firmy.
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
Strategické marketingové plánování
Strategické marketingové plánování
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Plánování a rozhodování v organizaci
Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené.
Vybrané manažerské nástroje
Téma 13: Finanční plánování
Matice výrobkového portfolia Bostonská matice Podstata matice Pomůže rozhodnout, které produkty je vhodné podporovat a které se naopak mohou z nabídky.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Portfolio analýza Matice BCG – Boston Consulting Group /bostonská matice/ 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Analýza hodnot zákazníka
Ekonomika malých a středních podniků
Portfolio analýza Model GE
Marketingový systém řízení
Plánování a rozhodování v podniku
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketing Základy a postupy..
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Podnikatelské koncepce
Hvězdy Otazníky Dojné krávy Bídní psi Portfoliová analýza.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Strategické marketingové plánování

umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci všech činností uvnitř firmy poskytuje přesnější informace pro kontrolu činností

Podnikatelské portfolio firma si stanovuje podnikatelské aktivity = podnikatelské portfolio odráží silné či slabé stránky firmy ve vztahu k prostředí firma se rozhodne, která podnikatelská činnost získá větší, menší či žádnou investiční podporu

Metoda BCG vyhodnocuje a posuzuje všechny strategické podnikatelské jednotky podle matice zobrazující závislost mezi podílem na trhu a jeho vývojem nebo růstem strategickou podnikatelskou jednotkou může být nejen divize, ale i výrobková řada v rámci divize, nebo konkrétní výrobek či značka

Matice BCG matice je rozdělena na 4 pole, které rozlišují 4 typy strategických podnik. jednotek – hvězdy, dojné krávy,otazníky, hladové psy hvězdy - jejich podíl s výrobky či službou na trhu roste a musí se podpořit investicemi dojné krávy - podíl roste pomalu, ale je vysoký - nepotřebují tak velké investice a firma využívá jejich zisk k podpoře jiné podnik. činnosti

otazníky - podíl na trhu roste, ale je nízký. - vyžadují vysokou fin. investici a firma se musí rozhodnout, které z nich se stanou „hvězdami“. hladoví psi - nízký podíl na trhu a rostou pomalu - vytváří v současnosti zisk, ale do budoucna nemají perspektivu