Strategické marketingové plánování
umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci všech činností uvnitř firmy poskytuje přesnější informace pro kontrolu činností
Podnikatelské portfolio firma si stanovuje podnikatelské aktivity = podnikatelské portfolio odráží silné či slabé stránky firmy ve vztahu k prostředí firma se rozhodne, která podnikatelská činnost získá větší, menší či žádnou investiční podporu
Metoda BCG vyhodnocuje a posuzuje všechny strategické podnikatelské jednotky podle matice zobrazující závislost mezi podílem na trhu a jeho vývojem nebo růstem strategickou podnikatelskou jednotkou může být nejen divize, ale i výrobková řada v rámci divize, nebo konkrétní výrobek či značka
Matice BCG matice je rozdělena na 4 pole, které rozlišují 4 typy strategických podnik. jednotek – hvězdy, dojné krávy,otazníky, hladové psy hvězdy - jejich podíl s výrobky či službou na trhu roste a musí se podpořit investicemi dojné krávy - podíl roste pomalu, ale je vysoký - nepotřebují tak velké investice a firma využívá jejich zisk k podpoře jiné podnik. činnosti
otazníky - podíl na trhu roste, ale je nízký. - vyžadují vysokou fin. investici a firma se musí rozhodnout, které z nich se stanou „hvězdami“. hladoví psi - nízký podíl na trhu a rostou pomalu - vytváří v současnosti zisk, ale do budoucna nemají perspektivu