Hudební renesance v Čechách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_844_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Název Renesance v Čechách
Český humanismus a renezance
Renesanční hudba (15. – 16. st.)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Mgr. Hana Kalousková
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kapitoly z muzikoterapie
Původ hudby, pravěk, starověk
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Masová komunikace, masová média
Rytmus, metrum, tempo Předmět Autor: Mgr. Pavlína Králíková
Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Látky jsou složeny z částic
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Co je to akord? Hudební výchova
Baroko Mgr. Jakub Tomala.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Název nástroje není saxofón, ale saxofon
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tělesná a hlasová příprava ke zpěvu Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
lidová píseň Hudební výchova
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Sloh polymelodický Evropa Čechy Pojmy RENESANCE.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Česká hudební renesance a baroko Anotace Prezentace seznámí žáky s vývojem hudby v období renesance a baroka. Popisuje historické souvislosti jejího vzniku.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
STŘEDOVĚK STŘEDOVĚK polovina 11. století–15. století RENESANCERENESANCE 16. století BAROKO BAROKO od 20. let 17. století–1750 KLASICISMUS KLASICISMUS.
Test k ověření znalostí z HV
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/05
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Dějiny hudby a její osobnosti
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hudební renesance v Čechách
Hudební renesance v Čechách
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
O lidském hlase AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Transkript prezentace:

Hudební renesance v Čechách Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Předmět Hudební renesance v Čechách Autor: Mgr. Pavlína Králíková

Obecná charakteristika datace: 14. – 16. století Při kostelích vznikají pěvecké sbory – LITERÁTSKÁ BRATRSTVA Každý sbor si pořizuje zpěvník = kancionál Začíná se pěstovat VÍSEHLAS Objevuje se tzv. tenorová mše – mešní cyklus sjednocený stejným vedoucím hlasem (CANTUS FIRMUS) 27. června 2012

Rysy renesanční hudby melodicky: směřování k lidskému hlasu textově: roli hraje význam sdělovaného obsahu harmonicky: použití tercie, sexty, kvintak. kompozičně: důsledná imitace – hlasy přebírají hudební nápad standardizuje se čtyřhlasá sazba hlasů: S (soprán) – A (alt) – T (tenor) – B (bas) 27. června 2012

Představitelé KRYŠTOF HARANT Z POLŽIC A BEZDRUŽIC 5 hlasá mše Super dolorosi martyr JAN CAMPANUS VODŇANSKÝ pro 2 sbory Rorando coeli - instrumentál. hudba na dvoře Rudolfa II. 27. června 2012

Taneční etuda MORE FESTI QUERIMUS (Žákovská koleda, Jistebnický kancionál, kolem r. 1420) http://www.youtube.com/watch?v=YxQWHS20Xek P = pravá noha, L = levá noha 1. takt: 3 kroky do kruhu P-L-P, poskok na P noze 27. června 2012

Legenda k taneční etudě 2. takt: 3 kroky zpět L-P-L, poskok na L noze 3. takt: stejný jako 1. takt 4. takt: stejný jako 2. takt 5. takt: úkrok na P noze, poskok na P, úkrok na L, poskok na L 6. takt: stejný jako 5. takt 7. takt: otočit kolem osy doprava P-L-P-L 27. června 2012

Legenda k taneční etudě 8. takt: úklona směrem do kruhu Střídáme sloky zpívané (s nástroji) a hrané (pouze hrané) 27. června 2012

Použité zdroje HERDEN, J. My pozor dáme a nejen posloucháme. 1.st ed. Praha: Scientia, 1997. ISBN 80-7183-087-9. HRČKOVÁ, N. Dějiny hudby II., Renesance. 1.st ed. Praha: Euromedia Group, 2005. ISBN 80-249-0615-5. Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 27. června 2012