OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Advertisements

Diagnostika SPU.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
VYBRANÉ OTÁZKY Z PSYCHOLOGIE PRO PRACOVNÍKY V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH © SPURNÝ, 2012.
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Struktura poradenského procesu
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Sociologický výzkum.
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Aplikovaná psychologie
dotazníkové šetření na vysokých školách
Základy psychologie a psychopatologie VZ kombinované
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Téma Výzkumný problém Přednášky ze Základů pedagogické metodologie
Praktický seminář pro vedoucí pracovníky. Zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Dozvíte se, jak zdokonalit sebe a svoje vztahy s lidmi, jak.
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Základy psychologie – úvod
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
PSYCHOLOGIE VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Úvod do psychologie
Prezentace výzkumných týmů Výzkumný záměr MSM Speciální potřeby žáky v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
Pedagogická diagnostika
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Intervenční programy, poradny podpory zdraví
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE TÉMATA JEDNOTLIVÝCH PŘEDNÁŠEK: – úvod do poradenské psychologie – poradenský proces, PSDG v PPS – poradenství.
Systém psychologických věd
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_1F Škola:
Rekreologie 1 (sylabus)
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Pedagogické disciplíny
Struktura poradenského procesu
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Pedagogická diagnostika
Obecná didaktika ÚVOD.
Teorie rekreace a výchovy v přírodě
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
Pedagogická psychologie
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Psychologie výchovy a vzdělávání
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Prvky edukačního procesu
Pedagog.
Transkript prezentace:

OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie Mgr. Ing. Irena Ocetková, Ph.D.

Plán přednášek Původní plán: So 9. 3. 7:30–10:05 uč. 20, So 16. 3. 13:55–15:35 uč. 50 - výměna na 18.5. doc. Svoboda - posl. 20 So 23. 3. 15:45–17:25 uč. 50 - výměna na13.4. Pecina – posl.. 20 So 11. 5. 10:15–12:50 uč. 20 – samostudium doma Upravený plán: So 9. 3. 7:30–10:05 učebna 20, So 13.4. 15:45-17:25 učebna 20 So 18. 5. 7:30 –10:05 uč. 20

Literatura: KOHOUTEK, Rudolf. Základy pedagogické psychologie. Brno: Cerm, 1996. 184 s. ISBN 80-85867-94-X. + blog.cz Psychologie v teorii a praxi Kohoutek

Literatura (žlutá kniha):

Témata podle sylabu 1. Předmět a vývoj pedagogické psychologie. 2. Pedagogická psychologie v systému věd. 3. Metodologie a metody pedagogické psychologie. 4. Vztah učení, vývoje a výchovy. 5. Osobnost současného žáka. 6. Problémový žák. 7. Psychologie učení. 8. Psychologie kreativity. 9. Psychologie vyučování. 10. Učební styly a strategie. 11. Školní úspěch a neúspěch. 12. Psychohygiena edukace. 13. Psychologie osobnosti učitele. 14. Psychologie výchovy. 15. Rodina, škola a vývoj. 16. Patopsychologie edukace. 17. Psychosociální klima školy. 18. Perspektivy pedagogické psychologie.

Odkazy na zdroje podle otázek zeleně – KOHOUTEK, Rudolf. Základy pedagogické psychologie. Brno: Cerm, 1996. 184 s. ISBN 80-85867-94-X. černě – blog.cz, Psychologie v teorii a praxi Kohoutek

1. Předmět a vývoj pedagogické psychologie. Kohoutek str 1. Předmět a vývoj pedagogické psychologie. Kohoutek str. 3, Psychologie vyučování a výchovy (edukační psychologie), Předmět pedagogické psychologie 2. Pedagogická psychologie v systému věd. Kohoutek str. 4,

3. Metodologie a metody pedagogické psychologie. Stadia rozhovoru jako poznávací metody Požadavky na poznávací metody psychiky a osobnosti Didaktické testy v současné škole Schéma pedagogicko-psychologického rozhovoru se žákem Pozorování při verbální komunikaci Pozorování při nonverbální komunikaci Zásady aplikace psychometrických technik Schéma pedagogicko-psychologického rozhovoru

4. Vztah učení, vývoje a výchovy. Kohoutek str. 5 5. Osobnost současného žáka. Kohoutek str. 48, 67

6. Problémový žák. Kohoutek str. 75, 33 7. Psychologie učení. Kohoutek str. 12, 15 8. Psychologie kreativity. Kohoutek str. 120 9. Psychologie vyučování. Kohoutek str. 8, 18 10. Učební styly a strategie. Vyučovací styly učitele z hlediska psychologie, Vyučovací a učební styly i strategie.

11. Školní úspěch a neúspěch 11. Školní úspěch a neúspěch. Školní neúspěšnost a diagnostika jejích příčin. 12. Psychohygiena edukace. 13. Psychologie osobnosti učitele. Kohoutek str. 23, 70, Osobnost učitele, Typologie osobnosti učitelů 14. Psychologie výchovy. Kohoutek str. 39 15. Rodina, škola a vývoj. Rodina a saturace psychosociálních potřeb Rodina – důležitá determinace vývoje psychiky a osobnosti

16. Patopsychologie edukace. Duševní zdraví, normalita a patologie     16. Patopsychologie edukace. Duševní zdraví, normalita a patologie 17. Psychosociální klima školy. Zjišťování znaků školy s pozitivním psychosociálním klimatem 18. Perspektivy pedagogické psychologie Zdravá škola a její průzkum.

Další doporučené články na blog.cz - Kariérové poradenství a J. L. Hollandova teorie - Volba a výběr povolání a studia - Sebevýchova, sebeřízení a edukace - Dificility (závady a obtíže) prožívání a chování - Sociální učení - Kariérové poradenství a maladaptivní profesní a studijní orientace - Vztahy mezi učitelem a žákem - Vyučovací učební styly - Biologické, sociální a osobní formativní vlivy psychiáky a osobnosti

Zkouškový test Předtermín So 18. 5. - 8.30 - učebna 20 Literatura: KOHOUTEK, Rudolf. Základy pedagogické psychologie. Brno: Cerm, 1996. 184 s. ISBN 80-85867-94-X. + materiály a odkazy ve studijních materiálech + blog.cz Psychologie v teorii a praxi Kohoutek