Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Pozorování přírody stavba květu.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Morfologie rostlin – květ
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Generativní orgány rostlin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rostlinné orgány - květ
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Stavba květu, květenství
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Stavba rostlinného těla Květ, květenství
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Květ
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Přírodovědné praktikum
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Květ Bohumil Bareš.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Rostlinné orgány KVĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Krytosemenné rostliny
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Rozmnožovací orgány rostlin
KVĚTENSTVÍ.
Květ
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Pohlavní orgány Květ a květenství
BOTANIKA Procvičování pojmů
List a květ.
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
Stavba a znaky květu, květenství
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Generativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

ROSTLINNÉ ORGÁNY IV. KVĚTY Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají základní znalosti v oboru rostlinné orgány – květ. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: září 2013 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Tematický okruh: biologie rostlin Učivo: anatomie a morfologie rostlin – stavba a význam jednotlivých částí těla – květ Očekávaný výstup: porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů, uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku. Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: stavba květu, druhy květu, pohlavní orgány, květní obaly Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II.stupně Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

STAVBA KVĚTU - základní pestík tyčinky koruna kalich květní lůžko květní stopka

KVĚTY Umožňují pohlavní rozmnožování rostlin Květní části vznikají přeměnou listů (kromě květního lůžka) Květní lůžko vzniká z nejsvrchnější části stonku Květní stopka je část stonku pod květním lůžkem a bývá podepřena listem Květní obal vyrůstá z květního lůžka – 2 druhy a.) nerozlišené = okvětí b.) rozlišené = kalich a koruna součásti květních obalů – volné - srostlé

KVĚTNÍ OBALY Vnější část květu složená z lístků vyrůstajících z květního lůžka v přeslenech. 2 typy Stejnoobalné - nerozlišené - složené z okvětních lístků - jsou navzájem podobné tvarem a barvou nazýváme je okvětí (tulipán) Různoobalné - rozlišené květní obaly - na spodu květu vyrůstají kališní lístky tvořící kalich (zeleně zbarvené), nad nimi vyrůstají lístky korunní, ty tvoří korunu (jabloň) Lístky všech květních obalů jsou - volné (hrušeň) - srostlé (prvosenka)

Jsou uloženy uvnitř květu mezi květními obaly. POHLAVNÍ ORGÁNY Jsou uloženy uvnitř květu mezi květními obaly. Samčí tyčinky – nitka + prašník uvolňuje pylová zrnka Samičí pestíky – semeník, čnělka, blizna v semeníku jsou uložena vajíčka (krytá vaječnými obaly), blizna zachycuje pylová zrnka

POHLAVNOST samčí i samičí pohlavní orgány v jednom květu = květ OBOUPOHLAVNÝ (třešeň) samčí pohlavní orgány na jednom květu a samičí pohlavní orgány na druhém květu ( buď pestík, nebo tyčinka) = květ JEDNOPOHLAVNÝ a.) rostou-li květy na jedné rostlině společně př. líska, ořešák = rostlina jednodomá b.) rostou-li na jedné rostlině pouze samičí a na druhé samčí květy = rostlina dvoudomá př. vrba, kopřiva

Počet květních částí - trojčetné květy (narcis) ZNAKY KVĚTŮ Počet květních částí - trojčetné květy (narcis) - čtyřčetné květy (řepka olejka) - pětičetné květy (prvosenka) Souměrnost květu - souměrné květy (hrách, hluchavka) - pravidelné květy (třešeň) - nesouměrné květy (kozlík valerian)