Pan učitel v rámci opakování látky ze 6.ročníku zadal žákům tento úkol: Přinesl si do třídy z kabinetu přírodopisu nerosty. Poté navodil atmosféru, že žáci jsou kosmonauti, kteří přistáli na neznámé planetě. Jejich úkolem je posoudit fyzikální vlastnosti nalezených hornin a určit hustotu látky a z tabulek zjistit o jakou látku se jedná. Při té příležitosti vybavil pracoviště laboratorními váhami a odměrnými válci. Jednotlivým týmům rozdal nerosty a na závěr žákům ukázal vzor vypracované práce. Navrhl žákům, že obrázek nerostu si mohou buď nakreslit a nebo si ho vyfotit mobilním telefonem. Zpracování může být i ručně psané a nebo napsané na počítači ve Wordu v rámci hodiny výpočetní techniky
Přistáli jsme na neznámé planetě.
Po ročním namáhavém výcviku byla naše tříčlenná skupina vybrána na vesmírnou pouť k neznámé planetě. S velkým napětím jsme očekávali datum startu našeho raketoplánu. Řídící centrum stanovilo jasný cíl výpravy: přistát na neznámé planetě prozkoumat její klimatické podmínky přivést na Zem vzorky hornin
Naše výprava po výstupu na neznámou planetu zjistila, že tělesa na ní jsou přitahována gravitační silou, která je však 10 x menší než na naší planetě. Na povrchu a v kráterech planety se nacházelo mnoho úlomků hornin.Členové posádky nasbírali velké množství vzorků, které přenesli do přistávacího modulu. Jedním ze vzorků je tato žlutá, krystalická hornina.
Vlastnosti neznámé horniny: Barva: žlutá Struktura: krystalická Elektrické vlastnosti: nevodič Magnetické vlastnosti: nemagnetický Hmotnost: 62,1 g Objem: 30 cm3 Hustota látky: 62,1 : 30 = 2,07 g/ cm3 Z tabulek bylo zjištěno, že vzorek je síra Posádka usoudila, že na planetě byla kdysi vulkanická činnost. Vzorek bude zkoumán v chemických laboratořích.
Po několika hodinovém zkoumání neznámé planety vydalo řídící středisko pokyn k návratu na Zem. Tříčlenná posádka splnila úkol a šťastně přistála na Zemi.