Optika lidského těla. Lidské oko jak je vidíme: Uspořádání – příčný řez, pohled shora, P - oko: duhovka čočka sval umožňující „zaostření“ - akomodaci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Advertisements

Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Digitální učební materiál
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY
Optické klamy profesora Lahvičky.
Optické vlastnosti oka
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Optické klamy Martina Mihalíková 8.Au.
Smyslová ústrojí Funkce:
Smysly - zrak (c) Mgr. Martin Šmíd.
Optické vlastnosti oka
Optické vlastnosti oka
Oko jako optická soustava, optické přístroje
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Anatomie a fyziologie oka II.
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
OKO.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
ŽLUTÁ SKVRNA.
Zrakové ústrojí - zrak je nejdůležitějším smyslem pro orientaci v prostoru - orgánem zraku je oko - oko je uložené v očnici Stavba oka - složeno ze tří.
Zrakový smyslový orgán
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smyslové orgány VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Nervová soustava- receptory
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
STAVBA OKA.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Lidské Oko Michal Davídek X33BMI.
Oko.
Zrak Úkon vidění.
Smyslové vnímání OKO.
Optické vlastnosti oka
LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE
Zuzana Gocníková Filip Hutečka Hana Koláčková Václav Slivka Prezentace k projektu Z očí do očí (fyzikální část)
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Z očí do očí Lidské oko z hlediska fyziky Filip Šefčík, Dominik Nop, Lubomír Pala, Matěj Tomešek.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
Projekt „Z očí do očí,“  Komorové oko, dělí se na přední a zadní komoru  Rohovka – propouští světlo do oka  Zornice – ve středu duhovky, rozšiřuje.
Zrak ptáků Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný.
Projekt „Z očí do očí“, 2012 Dominik Nop, Matěj Tomešek, Filip Šefčík, Lubomír Pala.
PaedDr. Jozef Beňuška OKO JAKO OPTICKÁ SOUSTAVA aneb O akomodaci, brýlích a pod.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Smyslová ústrojí Funkce:
Z očí do očí.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
GEOMETRICKÁ OPTIKA Oko, přístroje.
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Lidské oko Optické čočky Název školy
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování)
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Lidské oko
Transkript prezentace:

Optika lidského těla

Lidské oko jak je vidíme:

Uspořádání – příčný řez, pohled shora, P - oko: duhovka čočka sval umožňující „zaostření“ - akomodaci žlutá skvrna slepá skvrna

Která mohutnost čočky odpovídá ostření do dálky? Kdy je ostřící sval namáhán? (Všimněte si, že je obraz na sítnici převrácený)

Přeostřujeme

Sítnice: světlo nervy světločivé buňky Zvláštní je, že sítnice je uspořádána tak, že světlo prochází nejprve přes nervy - útlum

V okolí žluté skvrny je nejvíce čípků – sítnice je zde nejcitlivější Oko se zaměří vždy tak aby obraz vznikal na žluté skvrně.

Najděte si slepou skvrnu: zakryjte si levé oko a pravým klouzejte po lince doleva, až tečka zmizí

Negativní paobraz je následek lokálního přetížení sítnice, která chvíli vykazuje útlum, zatímco nepřetížená část se „hlásí o slovo“ jeho vznik si vyzkoušejte soustředěným pohledem na následující obrázky, po dobu alespoň 20 s, a následným pohledem na bílou stěnu

Děkuji za pozornost