Úvodní obrazovka Objeví se základní obrázek atlasu jako opona, která se začne zvedat a za ním se objeví se první slide s titulkem Za oponou se objeví nadpis.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zoner Foto Studio Bohumil Bareš.
Advertisements

GIMP 3.L. Odkazy Zdrojů či návodů je na internetu téměř nekonečně, uvádím jen některé, které jsem zahlédl: • cafe.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=53www.gimp.cz.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
DSC Monitor DSC Monitor Obsah Tato PowerPointová prezentace je rozdělena do několika různých sekcí. Stisknutím názvu sekce.
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
HyperText Markup Language
Microsoft Silverlight
Softwarový systém DYNAST
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
Internet - historie.
Z ČEHO SE POČÍTAČ SKLÁDÁ
Základy práce v aplikaci Adobe Illustrator 1. část
Počítačové modelování dynamických systémů Simulink 5. cvičení Miloslav LINDA katedra elektrotechniky a automatizace.
Tvorba webových aplikací
Charles University in Prague, 1st Faculty of Medicine, Institute of Pathophysiology, Laboratory of Biocybernetics Implementace rozsáhlého modelu fysiologických.
Tomáš Jeřábek, Praha UK PedF KITTV, 2013
Ovládáme králíčka Petříka
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
Internetové prohlížeče
Klávesové zkratky 1 Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Klávesové zkratky 1 Ověřeno ve výuce:
Základy práce s počítačem Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Power Point– sestavujeme prezentaci
Vytvoříte si nějakou nádhernou tabulku. (lepší než mojí nebudete mít, tak se nikdy moc nesnažte) Celou si ji označíte... Next A kliknete na obrázek grafu.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
WWW stránky – Úvod Mgr. Lenka Švancarová.
Metody geoinženýrství Ing. Miloš Cibulka, Ph.D. Brno, 2015 Cvičení č. 3 Vytvořeno s podporou projektu Průřezová inovace studijních programů Lesnické a.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Základní pojmy v informatice –II.
WORD 2010 Popis prostředí – 2. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, 746.
Vzdálené počítačové sítě a programování v prostředí Windows Okruhy ke zkoušce z předmětu: Ing. Zdeněk Votruba LVALVA.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Karel Vlček, Modelování a simulace Karel Vlček,
Základy práce s počítačem Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 1 Ověřeno ve výuce:
Digitální učební materiál
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_24_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Programování POCSI. Programovani/POCSI2 Základní pojmy Akce - děj nad objekty, mající začátek a konec, a mající přesně definovaný účinek. Příkaz - popis.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Katedra počítačů ČVUT FEL
PHP Programy pro tvorbu WWW stránek - 01
Multimédia.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
Grafika Vytvořil Filip Grela.
CD B A Průmyslová aplikace v Control Webu Virtuální přístroje Propojená technologie Řadič měřící/řídící karty Výstupní.
Martina Braunerová.  Trénovat řadu kompetencí z oblasti algoritmizace (oddálení vykonání příkazu, ladění programu, dekompozice problému…)  Naučit.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 6. Přenos modelu mezi programy „Inventor“ a „EdgeCAM“- základní nastavení.
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
A-1.  studentům a učitelům:  základních,  středních,  vysokých škol  zájemcům o přírodní vědy Dle aktuálních potřeb je možné využít:  celého rozsahu.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
Internetové prohlížeče
Internet - historie.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 18– SPUŠTĚNÍ PREZENTACE. Název školy:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Ing. Milan Houška KOSA PEF ČZU v Praze
(nabídka kreslících nástrojů)
Moje cvičná prezentace
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

Úvodní obrazovka Objeví se základní obrázek atlasu jako opona, která se začne zvedat a za ním se objeví se první slide s titulkem Za oponou se objeví nadpis a pohyblivé postavičky vědce – vymýšlejícího model, programátora, bušícího do klávesnice a malíře, kteslícího obrázek

Co je za oponou postup řešení projektu: "Atlas fyziologie a patofyziologie“

Cíl projektu Cíl: vytvoření internetové multimediální výukové pomůcky z oblasti normální a patologické fyziologie Kombinace: Internet+interaktivní multimédia+simulační hry Objeví se Komenský a stará dřevořezba ze schola ludus. Kolem dřevořezby se prolne počítač, dřevořezba se tak ocitne na obrazovce monitoru, morfuje se na obrázek z našeho atlasu. Komenský vybledne a na pozadí počítače se objeví zeměkoule s propletenou internetovou sítí a uživatel. Objeví se nápis „Internet“. Schématicky by se měla naanimovat interakce obrázku s uživatele. Nápis se doplní „+ interaktivní multimédia“. Na pozadí počítače (v bublině) se objeví kus simulinkového schématu. Nápis se doplní „+simulační hry“.

Simulátory vyžadují matematický model Letecký simulátor – matematický model letadla Lékařský simulátor – matematický model fyziologického systému Objeví se počítač s obrazovkou leteckého simulátoru. Na pozadí v bublině znázorňující model se objeví nápis model letadla, obrazovka morfuje na obrázek z modelu z našeho atlasu (třeba tepající srdce) a v bublině se nápis model letadla změní na model fyziologického systému.

Formalizace Formalizace: převedení popisu biologické reality z čistě slovní deskripce na formalizovaný popis v jazyce matematiky Metodický nástroj – počítačové modely Pokračujeme obrázkem z předchozího slidu. Objeví se nové okénko v němž skrolují matematické rovnice. Z bubliny znázorňující běžící simulační model se objeví šipka propojující ho s okénkem s matematickými rovnicemi. Objeví se obrázek biologického objektu (myši, člověka?) a šipka, která ho propojí s okénkem s matematickými rovnicemi. Nad šipkou se objeví nápis FORMALIZACE

Formalizace v biologii a medicíně Mezinárodní projekt PHYSIOME ( Celoevropský projekt EUROPHYSIOME ( Pokračujeme obrázkem z předchozího slidu, vše krom biologického objektu, šipky a skrolujících matematických rovnic vybledne, zbylé objekty se zvětší. Nad biologickým objektem se objeví nápis experimentální fyziologie. Dole se objeví obdobná dvojice – nějaký fyzikální systém (fotka urychlovače…) šipka s nápisem Formalizace a skrolující okno s matematickými rovnicemi. Nad obrázkem s urychlovačem se objeví nápis Experimentální fyzika a nad skrolujícími rovnicemi nápis teoretická fyzika. Nad skrolujícími rovnicemi u fyziologického objektu se objeví nápis „integrativní fyziologie“ Fyzikální obrázky vyblednou a pod fyziologickými obrázky se objeví nápis PHYSIOME a EUROPHYSIOME a logo naší laboratoře.

Dva problémy – dva typy vývojových nástrojů 1. Tvorba simulačního modelu – výzkumná práce (formalizace) 2. Tvorba vlastního multimediálního simulátoru – vývojová práce (tvorba interaktivních animací a programování) Objeví se obrázek vědce – malujícího schémata a rovnice – pod ním nápis „Tvorba simulačního modelu – výzkumná práce (formalizace)“ a postavičky výtvarníka (kreslícího obrázky) a programátora (bušícího do klávesnice počítače). Pod nimi se objeví nápis: „ Tvorba vlastního multimediálního simulátoru – vývojová práce (tvorba interaktivních animací a programování)“ Za každou z postaviček se objeví symboly nářadí – různé pro vědce a v jiném designu a barvě pro výtvarníky a programátora. Pod nářadím pro vědce se objeví nápis MALAB/SIMULINK © Mathworks. Pod nářadím pro výtvarníky a programátory se objeví nápis Flash, Flex © Adobe, C# - Visual Studio.NET © Microsoft a Java

Tvorba simulačních modelů jako teoretický základ Problém mezioborové komunikace mezi fyziologiem a systémovým analytikem. Simulační čipy- nástroj na podporu mezioborové komunikace Na obrazovce bude vědec, který se rozštěpí na dva – fyziologa a systémového analytika. Fyziolog ukazuje na plátno, kde se zobrazují obrázky ledvin, srdce, atd. Systémový analytik ukazuje na svoje plátno, kde scrolují matematické rovnice a na obrazovce počítače se míhají simulinkové sítě. Mezi oběma vědci se objeví otazník a nápis – problém mezioborové komunikace. Pak se otazník změní na vykřičník a nápis se změní na „Řešení: Simulační čipy“

Simulační čipy vnitřní matematická struktura čipu je před uživatelem skryta uživatel musí znát význam jednotlivých vstupů a výstupů Elektronické čipy vnitřní struktura elektronického propojení je před uživatelem skryta uživatel musí znát význam jednotlivých pinů Simualční čipy jsou nástrojem usnadňujícím mezioborovou komunikaci Objeví se simulinkové schéma simulačního čipu. Ňa chvíli se objeví popiska – popis vstupů popis výstupů se šipkami k masce a k vstupům a výstupům. Pak se na čipu objeví lupa a rozevře se vnitřní uspořádání čipu (look under masc). Pomalu skroluje vnitřní stukrura. Ta se uzavře a opět se vrátí k původnímu čipu, k čipu se připojí vstupy a k výstupům virtuální displeje a grafy. Model se spustí a na výstupech se objeví data. Zmizí vstupy a výstupy a simulační čip je propojen v síti (např. v modelu ledvin). Model pomalu skroluje a pak se zmenšuje na obrazovce aby bylo vidět že je složitý. Pak se postumně prolne opět s obrázkem fyziologa a systémového analytiky a objeví se nápis: Simulační čipy jsou nástrojem mezioborové komunikace. (grafiku nejlépe dělat v Captivatu)

Knihovna Physiolib Simulinková knihovna „Physiolib“ (na kliknutí propojená s otevřením stránky biokyb.lf1.cuni.cz/PROJ ECTS/physiolibrary/ph ysiolibrary.htm v novém okně) Objeví se simulinkové knihovny, zvýrazní se knihovna physiolib, rozevře se některý z komponent knihovny. Prolne se s otevřením internetové stránky physiolib. (grafiku nejlépe dělat v Captivatu)

Od Simulinku k simulátoru Matlab a Simulink – nástroj pro specialisty Simulátor – nástroj pro běžného uživatele Objeví se simulinkové schéma, to se postupně zmenší, až se okolo něj objeví obrazovka počítače a klávesnice, k ní se přišourá vědec a objeví se nápis – Maltab a Simulink – nástroj pro specialisty. Vědce odstrčí od židle student, podívá se na obrazovku, zakroutí hlavou, a šmátne na klávesnici a obrázek se změní na náš obrázek z atlasu (třeba tepající srdce) Objeví se nápis Simulátor-nástroj pro běžnáho uživatele.

Simulátor je zapotřebí naprogramovat Tvorba simulátoru = programátorská práce + tvorba interaktivní grafiky Objeví se programátor, intenzivně bušící do klávesnice, občas bouchající hlavou o stůl. Na obrazovce odrolovávají řádky kódu (schematicky). Do jeho hlavy se ze z rozpadávajícího se simulinkového schématu sypou jednotlivé bloky. Objeví se nápis Tvorba simulátoru = programátorská práce. Vedle programátora se objeví malíř, který kreslí obrázek (třeba srdce) ma plátně, a když ho nakreslí – hodí lopatou s logem Flashe obrázek do monitoru. Z počítače a hlavy programátora se zakouří a na obrazovce se místo programátor si utře pot z hlavy a na obrazovce se objeví tepající srdce. Nápis se doplní o „+ tvorba interaktivní grafiky“

Práci strojům! Programátor programuje a kouří se mu z hlavy. Obrazovka se odtáhne a programátor jde do pozadí. Z rozpadajícího se simulinkového schématu padají části na nějaký dopravník. Dopravník dojede do rentgenu (wizard). Objeví se ozubené kole. Z druhé strany výtvarník nakreslí kolem srdce ozubené kolo a hodí ho vedle prvního kola. Mezi nimi se objeví třetí ozubené kolo a začnou se točit (srdce začne tepat a nebude se otáčet s kolem).

Vše na síť! Na obrazovce bude Země s Internetem. Země se přiblíží k jednomu uzlu ze kterého vyroste server ve kterém se budou točit ozubená kola. Postupně se budou objevovat počítače, které se budou připojovat k serveru a kolečka se budou točit pomaleji až se zastaví. Na jednotlivých počítačích bude tepající srdce. Až se kolečka na serveru zastaví, tak srdce zmizí a na obrazovkách počítačů se objeví vykřičník a ze serveru se začne kouřit. Počítače postupně vyšlou signál do serveru, ze serveru se kolečka rozešlou do jednotlivých počítačů a začnou se v nich točit(na serveru už ne). Na monitorech počítačů začnou objevovat hýbající se modely(srdce, ledviny)

Zpětná vazba přes studenty Zpětná vazbaNa levé části obrazovky se objevuje student pracující s e-learningovým programem, který mu trychtýřem (nebo vymyslet i jinou alegorii) nalévá vědomosti do hlavy. Z pravé strany studenta pozorují členové vývojového týmu, vědec, lékař, programátor a malíř. Náhle studentovi něco nejde (zakroutí hlavou, zakouří se mu z hlavy…) a objeví se šipka od studenta s počítačem k vývojovému týmu. Vývojový tým začne pracovat (kmitat) a výsledek (znázorněný druhou horní šipkou od týmu ke studentovi) mu změní nějak zobrazení na monitoru a studentovy to jde líp. Objeví se nápis „Zpětná vazba“

Kreativní propojení profesí a vývojových nástrojů „Kreativní propojení“Objeví se pracovní multidisiplinární tám – každá něco dělá – pak se kolem každého objeví puzle a pak se puzzle složi do kruhu a kruh se začne točit. Objeví se nápis „Kreativní propojení“