Mediální výchova na GJO Lucie Kavanová, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita II. Blok 11. 11. 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Tisková konference při příležitosti uvedení avokádového oleje Avocadoil na český trh Kulinární studio Chefparade+ 16. říjen 2012.
Trh a jeho zákonitosti.
Daně.
S námi máte informační předstih!
Název Informace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast
Start projektu AdMonitoring - monitoring internetové reklamy hotel Majestic Plaza.
MÉDIA II Mediální trh. Tiskový trh Je regulován velmi volně, k vydávání je potřebná pouze registrace. Vývoj deníků směřoval k postupnému grafickému zpřehlednění,
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA- NOVINY 1
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
9.Komunikace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
KDM s.r.o. Majitel firmy - Dominik Mašík. Základní informace o firmě: Založení společnosti KDM s.r.o. v dubnu 2014 Sídlo společnosti: Ždírec nad Doubravou.
Vydavatelský management 2
Marketing.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Sdružování organizací
Televizní vysílání v České republice
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opakování učiva - hlísti
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Zpracoval: ing. Pavel Králík
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_10 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluHolocaust Anotace Prezentace vysvětluje pojem holocaust.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Zpravodajská licence, par. 12 Občanského zákoníku Fyzická osoba má právo na ochranu projevů osobní povahy, proto mohou být použity nebo pořízeny jen se.
10 min + vyhodnocení + diskuse
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Řád: Chrostíci.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MARKETINGOVÝ MIX.
Televize 8. ročník.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Mediální kampaň Petra Kafková Petr Chládek 1. Osnova produkt produkt fáze projektu fáze projektu statistika statistika náklady náklady zdroje zdroje vlastní.
LÉTO.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní prostředí.
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Dana Mazancová Databáze Anopress a ČTK ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
PACS Picture Archiving and Communication System
Logistika v mezinárodním obchodu a finanční služby
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Akademický senát AMU Meziroční pokles prostředků na činnost VVŠ v rámci kapitoly MŠMT o 1,21% (240,1 mil. Kč) Odlišný způsob výpočtu příspěvku.
Městská knihovna Sezemice Sezemice. Nejžádanější žánry v knihovně Romány historické Romance Detektivky Thrillery,horory, sci-fi Naučná literatura Dětská.
Soudobý svět Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Analýza hospodářského výsledku
Sdružování organizací
Soudobý svět Ekonomický pohled
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-11
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Transkript prezentace:

Mediální výchova na GJO Lucie Kavanová, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita II. Blok

Proč mediální producenti vyrábí mediální produkty?

Z čeho média čerpají zisk? -Prodej předpokládané pozornosti publika inzerentům -Prodej mediálních produktů publiku -Doplňkové marketingové produkty (DVD, knihy, hračky ), vlastní investice, soukromé dary (BBC), prodej licencí, státní podpora, granty,…

Northcliffova revoluce Lord Northcliffe - vl. jm. Alfred Harmsworth (1865 – 1922)

Northcliffova revoluce 1896 založil list Daily Mail klíčová postava pro dnešní nastavení ekonomického fungování médií

Northcliffova revoluce symbol tzv. „northcliffovské revoluce“: inzerce se stává hlavním zdrojem zisku z novin zisk se stává jedním z nejdůležitějších důvodů pro vydávání novin z novin se stává zboží (komodifikace- komodita) noviny mají nově plnit především zábavní funkci

Existují média, která nejsou závislá na příjmech z reklamy?

Média veřejné služby 1. ledna 2008 je koncesionářský poplatek 135 Kč měsíčně pro ČT a 45 Kč pro Český rozhlas Aktuální diskuse o zavedení poplatků za počítače REKLAMA - na ČT1 nesmí přesáhnout 0,75 % denního vysílacího času (na ostatních programech 0,5 %) Výnos z vysílání reklamy je předpokládán v roce 2008 v částce 750 mil. Kč (z toho je částečně financován Státní fond České republiky na podporu a rozvoj české kinematografie)

Důsledky Northcliffovy revoluce

Meziroční vývoj čistých příjmů z inzerce v tisku v letech 2003 – 2007 (v milionech Kč)

Česká média v rukou zahraničních vlastníků MAFRA: Mladá fronta DNES, Lidové noviny, Metro, Svět mobilů, Yop!, ale i televize Óčko nebo Expresrádio; spadá pod Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft (Německo) (podrobnosti: VLTAVA LABE PRESS: 73 regionálních deníků (Deníky Moravia a Deníky Bohemia), 27 týdeníků, Šíp; má prakticky monopolní postavení na regionální úrovni; spadá pod Passauer Neue Presse (Německo) (podrobnosti: RINGIER: Blesk, Aha, Sport, Reflex, 24 hodin, ABC, TV Revue,... ; je odnoží švýcarské společnosti Ringier (podrobnosti: BAUER MEDIA: Bravo, Dívka, Chvilka pro tebe, Rytmus života, TV Revue, Tina, Žena a život, Šťastný Jim,… (Německo) (podrobnosti: ) ECONOMIA: Hospodářské noviny, Ekonom, Marketinga Média, Logistika, Hotel&spa management,...; spadá pod koncern Georg von Holtzbrinck (skrze společnost Handelsblatt) v joint-venture s americkou společností Dow Jones & Company (podrobnosti: managementwww.economia.cz

Česká média v rukou zahraničních vlastníků STRATOSFÉRA: Cosmopolitan, Esquire, Jackie, Speed,..., patří Hearst Maganizes, USA (podrobnosti: HACHETTE FILIPACCHI 2000: Apetit, Elle, Maxim, Marianne, Marianne, Bydlení, Premiere,... (Francie) (podrobnosti: BORGIS: Právo; většinovým majitelem je šéfredaktor Práva Zdeněk Porybný (podrobnosti: ) MLADÁ FRONTA: MF plus, Lidé a země, Mateřídouška, Juicy, For Men, Dieta,…(podrobnosti: Pozn. Skupinu Metro ČR koupila v prosinci 2007 skupina MAFRA. Pozn. 2: V srpnu 2008 koupil společnost Economia Zdeněk Bakala, většinový majitel časpopisu Respekt.

Měsíční objem inzerce v tisku MAFRA VLTAVA LABE PRESS RINGIER ČR METRO ČR BAUER MEDIA Zdroj: Unie vydavatelů denního tisku

Horizontální koncentrace vlastnictví = jeden vlastník získává podniky, které by mu mohly přímo konkurovat (např. společnost Ringier, majitel Blesku, koupila i Aha!)

Vertikální koncentrace vlastnictví = jeden vlastník získá pod svou kontrolu podniky, které zajišťují různé fáze výrobního cyklu (např. majitel novin si koupí distribuční firmu nebo papírny, výrobce záznamové techniky získá pod kontrolu filmové studio a síť videopůjčoven; příklad z praxe – Paramount, společnost vlastněná Viacomem, vlastní i veškeré společnosti potřebné k výrobě filmů, ale zajišťuje si i distribuci – vlastní totiž i síť amerických videopůjčoven Block Buster, má podíl v HBO)

Mediální koncerny ve světě Úkol: Připravit prezentaci této společnosti (měla by obsahovat zemi původu, zda působí i v ČR, v čem je u ní patrná horizontální či vertikální koncentrace vlastnictví, v jakých druzích médií podniká, jaké další produkty kromě mediálních produktů nabízí a případně jakékoliv zajímavosti)

Bylo by dnes možné založit médium zcela nezávislé na reklamě?

Zdroje Foto lorda Northcliffa: FFE.JPG FFE.JPG Metro: to-je-to-tem-novinam- jedno&h=500&w=330&sz=34&hl=cs&start=6&sig2=sBqXesBxX_gNNz1 KeOUrPQ&usg=__ZdLQxmXQQXdPfMq3enzGmD7CRH0=&tbnid=8py C6DNdmQTbLM:&tbnh=130&tbnw=86&ei=IKIYSevfFoWo0gWrpuC1B g&prev=/images%3Fq%3Dmetro%2Bnoviny%26gbv%3D2%26hl%3Dcs %26sa%3DX 24 hodin: Daily Mail: biology/images/Daily%20Mail.front.page.JPGhttp:// biology/images/Daily%20Mail.front.page.JPG Meziroční vývoj čistých příjmů z inzerce: