Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 RESPONSIBLE CARE Projekt „Adaptabilita a posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu ČR“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Advertisements

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ Zahraniční síť MPO Zpravodajství pro export One-Stop-Shop pro exportéry.
CzechInvest Programové období Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost.
1 Podpora exportu a ekonomických zájmů České republiky v zahraničí Nový koncept Ministerstva zahraničních věcí ČR Ministerstvo zahraničních věcí České.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Praha (blízké) budoucnosti: věda, výzkum a inovace Co Praha nabízí a nabídne?
Vzdělávání v energetice Informace o zahájení realizace projektu „Zvýšení úrovně odborných znalostí, dovedností a kompetencí zaměstnanců a zaměstnavatelů.
HESLO Fórum „HLEDÁNÍ INVESTIČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ V EVROPĚ A ASII A MOŽNOSTI JEJICH FINANCOVÁNÍ“ Zuzana Synková CENTRUM INFORMAČNÍCH SLUŽEB 1.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti a priority MPO pro programové období kohezní politiky 2014.
Český export a zrychlená bankovní a finanční integrace EU
Exportní strategie České republiky Exportní úspěchy podniků Moravskoslezského kraje Ing. Petr Adrián, MBA poradce pro řízení podpory exportu MPO konference,
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Vnější ekonomické vztahy - hlavní faktory a rizika na běžném účtu Ing. Miroslav Kalous, CSc. Česká národní banka, sekce měnová a statistiky
Zpráva o světových investicích 2006 (UNCTAD) KONFERENCE OSN PRO OBCHOD A ROZVOJ (UNCTAD)
Ruská federace x WTO a OECD
Operační program Podnikání a inovace (OPPI) Vladimír Kebo, Sněm RVŠ 22.listopadu 2007.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © 2006 Ministerstvo průmyslu a obchodu Podpora inovací ve firmách.
European Commission Enterprise and Industry Služby sítě Enterprise Europe Network.
CEVTECH Soběslav Vítejte v Centru Ekologických a Vodárenských Technologií !
Obchodní politika EU a její přínos pro české firmy Ing. Jan Walter Ministerstvo průmyslu a obchodu © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
1 Možnosti podpory exportu ze strany státu v návaznosti na strategii mezinárodní konkurenceschopnosti ČR pro období PSP ČR, 29. června 2012.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Pozice průmyslových spotřebitelů elektřiny Podzimní konference AEM 9/2007 K.Šimeček předseda předsednictva SVSE.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Liberalizace trhu z elektřinou a plynem má být prostředkem k dosažení větší konkurenceschopnosti evropského průmyslu, ne cílem za který je často vydávána.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Spolupráce na tvorbě Regionálních inovačních strategií Podpora konkurenceschopnosti krajů CZECHINVEST Agentura pro podporu podnikání a investic Mgr. Lucie.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
3. PLATEBNÍ BILANCE.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Projekt 8.B. Co je to ESAB? Společnost ESAB je přední světový výrobce svařovacích a řezacích zařízení a přídavných svařovacích materiálů. Jejich inovační.
Konkurenceschopnost chemického průmyslu ČR Praha, 6. května 2010 © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Komerční banka - partner pro příjemce dotací Jitka Haubová zástupce výkonné ředitelky korporátního bankovnictví KB 190. Žofínské fórum, Čerpání.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Exportní konference, Zapojení Svazu průmyslu a dopravy ČR do naplňování Exportní strategie Exportní konference,
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
Česká exportní banka Ing. Karel Bureš předseda představenstva a generální ředitel Business Den Ruské federace 30. září 2014 Aktuální možnosti financování.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Adresář e xportérů Tomáš Kotiš Podpora státu českým exportérům, 14. ledna 2009.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
MINISTERSTVO OBRANY ČR. Sekce průmyslové spolupráce a řízení organizací  Praha,
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
AKTUÁLNÍ ZAMĚŘENÍ AGENTURY CZECHTRADE
Finsko k možnostem obchodní spolupráce
Gabriela Nekolová Kancelář zmocněnce vlády pro MSK, ÚK a KVK
Exportní konference Praha, 15. listopadu 2012
Příliv investic do České republiky
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Vládní program na podporu exportu
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu

2 Exportní politika České republiky podpora rozvoje moderních oborů otevírání trhů podle oborů globální podpora lokálních firem potřeba od základu změnit systém podpory

3 Moderní podpora moderních firem zaměření na obory, ne na země aktivní vyhledávání exportních příležitostí nabídka business intelligence nová proexportní sít

4 Více služeb exportérům vytvoření jednotné B2B sítě v zahraničí orientace na potřeby firem specializace na obory, ne země snížení nákladů, zvýšení efektivity

Konkurenceschopnost EU a ČR © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu

 2011  Ministerstvo průmyslu a obchodu 6 Pozice EU na trhu EU ztrácí kvalitativní náskok razantní je zejména nárůst Číny EU už ztratila náskok u výrobků náročných na technologie Náskok v oblasti kvalifikace zaměstnanců Čína zřejmě velmi brzy dožene budoucí konkurenceschopnost závisí jen na inovacích

7 Odkud Závislost teritoriální (Německo/ EU) Kam najít vhodný model odhadu budoucí poptávky/foresighting snížení závislosti nové produktové /exportní portfolio

8 Strategie – změna myšlení

Český export © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu

10 Základní přehled export vytváří 80 % HDP vloni export vzrostl o 17,7 % na 2,5 bilionu Kč přebytek zahraničního obchodu: 124 mld. Kč obrat zahraničního obchodu: 4,9 bilionu Kč

11 Lokální zaměření Podíl EU na exportu: přes 80 % Nárůst exportu mimo EU: 25 %

12 NERV o českém exportu Územní omezení aktivního salda obchodní bilance téměř výhradně na na evropsky blízké země ukazuje, že funkční specializaci ČR v rámci světového obchodu lze charakterizovat jako výrobní základnu pro trhy v Evropě a blízkém okolí, přičemž rozsah a charakter této základny je řízen ze zahraničí. Vcelku lze říci, že import dominuje nad exportéry u služeb řazených mezi inovativní a kreativní.

Nová orientace proexportní politiky podpora dlouhodobé konkurenceschopnosti ekonomiky podněcování žádoucích strukturálních změn důraz na obory a firmy s vysokým inovačním potenciálem

Nová zahraniční síť pro exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu

 2011  Ministerstvo průmyslu a obchodu 15 Nový přístup OdkudZMĚNAKam Prioritní zeměStruktura Optimalizovaná síť (požadavky klientů, trade intelligence, sektorové příležitosti) Reakce na změnyFlexibilita Proaktivní rozvoj a pružný přesun kapacit Specializace na trhyKompetence Specializace na obory Vstup na trhSlužby Internacionalizace a rozvoj trhu Stávající síťDostupnost Páteřní síť – větší geografický dosah + navýšení kapacit

 2011  Ministerstvo průmyslu a obchodu 16 Charakteristika projektu rozšíření B2B sítě v zahraničí navýšení kapacit pro klienty v zahraničí udržitelnost sítě díky samofinancování oborová specializace kvalitní a profesionální služby

 2011  Ministerstvo průmyslu a obchodu 17 Struktura nákladů podpory 2011 Agentura Páteřní síť Regionální centrum (HUB) Zahraniční kanceláře Dílčí strategie regionálních center Strategie agentury Strategická mapa Reporting výkonnosti

 2011  Ministerstvo průmyslu a obchodu 18 Regionální centrum klíčový prvek sítě kapacita – kompetence – geografická působnost – úroveň služeb flexibilita (působnost + oborová specializace) dílčí strategie RC –> ukazatele výkonnosti ZK1 ZK2 ZK3 Regionální centrum CzechInvest MZV Technologická agentura HK Svazy Další partneři HUB Klienti / Firmy Zakázky Projekty

 2011  Ministerstvo průmyslu a obchodu 19 Kde bude síť působit? CT Rusko a SNS CT Skandinávie a Pobaltí CT Jižní Evropa a Středomoří CT Západní Evropa CT Balkánské země CT Skandinávie a Pobaltí CT Jižní Evropa a Středomoří CT Západní Evropa CT Balkánské země CT Severní Amerika CT Latinská Amerika CT Blízký východ CT Indie CT Asie

 2011  Ministerstvo průmyslu a obchodu 20 Rozšíření nabídky exportérům víc exportních specialistů v zahraničí - 41 míst rok 2011: 20 míst; rok 2012: 21 míst změna struktury: odhad nákladů: rok 2011: 62 mil. Kč; rok 2012: 77 mil. Kč součástí sítě i zastoupení agentury CzechInvest

 2011  Ministerstvo průmyslu a obchodu 21 Centrum sdílených služeb Produkční tým Globálně sdílené služby a funkce Podpůrné procesy Klientské centrum Poradenský tým (projekty) Páteřní síť Globálně sdílené zdroje informace, kompetence, technologie Vlastník (MPO) Analytický tým Poskytování služeb podpory exportu a investic – hlavní procesy KLIENTI PARTNEŘI

 2011  Ministerstvo průmyslu a obchodu 22 Vaše dotazy, prosím Ministerstvo průmyslu a obchodu Na Františku 32, Praha 1