SOCIÁLNÍ ROLE 27.10. 2009. ROLE Očekávaný způsob chování vázaný na určitý sociální status (VSS II, s. 943) Připsané Vnucené Získané.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Advertisements

 Seskupení lidí spojených určitými vazbami; vyvíjejí společnou činnost, mají společný cíl.  Protiklad - náhodné setkání (koncert, autobus)  Vzájemné.
VYBRANÉ OTÁZKY Z PSYCHOLOGIE PRO PRACOVNÍKY V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH © SPURNÝ, 2012.
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
sociální psychologie Škola:
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Osobnost v sociálním prostředí sociální aspekty osobnosti.
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY © Spurný, O ČEM TO BUDE?  PROČ  PROČ SOCIÁLNÍ SKUPINY, JEJICH VÝZNAM PRO JEDINCE, PRO PRAXI?  JAK  JAK ČLENÍME SOCIÁLNÍ.
Diagnostika. Hodnotíme:  Závažnost, dlouhodobé přetrvávání  Poruchy chování ve vztahu k rodině  Poruchy chování vázané na činnost v partě  Poruchy.
Definice motivace Teorie motivace Stimulace
OSOBNOST.
Sociální skupina Sociální skupina je specifickým sociálním útvarem, vytvářený různým počtem jedinců a vždy určitým způsobem tak, že jedinci k sobě patří.
Personální management
Týmový herní výkon (THV)
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Řešení konfliktů Proč si nerozumíme ? rozdílné zastoupení hodnot rozdílné hodnocení problému různá schopnost komunikace.
Konflikt sociálních rolí
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Sociálně patologické jevy
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÍ A JEHO DETERMINANTY 01
Psychologie II Sociální psychologie
Judita Vedlová. Definováno v trestním zákoně §199.
1.Obsah marketingového řízení
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Teorie motivace Adéla Furiková.
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Instituce, nositelé a nástroje hospodářské politiky
Sociální role Petr Machala.
SOCIÁLNÍ STRUKTURA, STRATIFIKACE A MOBILITA
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Sociálně psychologické a komunikační modely
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Sociální role Sociální pozice Sociální mobilita
Šárka Hučíková, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
pokus o obecnou teorii sociálního jednání (T
3. téma: Kultura
KULTURA kognitivní prvky normativní prvky jazyk materiální prvky.
Řízení a plánování kariéry
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_KONTROLA_11 Název školyStřední škola služeb,
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Sociologie pro SPP/SPR
Sociální skupiny a role
Učení, praktické aplikace principů učení
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Socializace Kejřová.
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Náročné životní situace
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Modernizační teorie Hans-Ulrich Wehler: Modernisierunstheorien und Geschichte. In: H.-U. Wehler: Die Gegenwart und Geschichte. Esseys. München 1995, s.
SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST
Transkript prezentace:

SOCIÁLNÍ ROLE

ROLE Očekávaný způsob chování vázaný na určitý sociální status (VSS II, s. 943) Připsané Vnucené Získané

Kritika teorie rolí R jako jediný možný způsob jednání v dané situaci Propagace konformity Fatalismus

POJMY Ideální role X aktuální očekávání sociálního okolí Odstup od role Sociální kontrola plnění rolí Sociální konformita Role jako maska, kostým (?) Komplementární role

JEDINEC A ROLE A) Konvergentní X B) divergentní Aa) identifikace – modifikace Bb) asimilace – neasimilace pokus o vrůstání vnější adaptace vnitřní protest vnější protest

STRUKTURA ROLE Oficiální podoba, předepsaná role Subjektivní výklad požadavků role Skutečné chování (Pocity) „Role set“ – několik pozic a rolí současně

ROLOVÉ KONFLIKTY Interpersonální Intrapersonální Konflikt mezi rolemi