Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala Jitka Ciprová
Advertisements

Zpracovala Jitka Ciprová
Zpracovala Jitka Ciprová
Skupenství látek a vnitřní energie
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Vlastnosti materiálů projekt
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
VY_32_INOVACE_26_ Prvouka 3.ročník Svět kolem nás
Fyzika 6. ročník Těleso a látka Anotace
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
VLASTNOSTI LÁTEK A JEJICH PŘEMĚNY
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Změny skupenství látek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_01.
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Skupenství látek a jejich vlastnosti
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM LÁTKY A JEJICH SKUPENSTVÍ VY_32_INOVACE_11.
FYZIKA Barbora Bartovská.
Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.
Látka, těleso 6. A 2. hodina.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: KRAJINA V NAŠEM OKOLÍ
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI V ČASE Autor: Mgr. Irena Tomicová výukový materiál zpracován.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: Havířov-místo, kde žiju Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový.
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Mgr. Vilibald Schlapák VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od.
VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Člověk a jeho svět 3. ročník
K RAJINNÁ SFÉRA. obsah krajina krajinná sféra příroda přírodní krajinná sféra litosféra pedosféra hydrosféra atmosféra biosféra kontrolní otázky.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_12_JF
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dvořáček Josef. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: HOUBY
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Žáci se seznamují s rozdělením přírodnin na živé, neživé a na výrobky.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS Autor: Mgr. Irena Tomicová výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

VĚCI KOLEM NÁS

Lidské výtvory-výrobky VĚCI, KTERÉ SI ČLOVĚK VYTVOŘIL PRO SVOU POTŘEBU

VZDUCH, VODA, PŮDA, NEROSTY A HORNINY, SVĚTLO A TEPLO Neživá příroda VZDUCH, VODA, PŮDA, NEROSTY A HORNINY, SVĚTLO A TEPLO

ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ, OSTATNÍ ŽIVÉ ORGANIZMY Živá příroda ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ, OSTATNÍ ŽIVÉ ORGANIZMY

SKUPENSTVÍ LÁTEK PEVNÉ KAPALNÉ PLYNNÉ TVAR MĚNÍ PODLE NÁDOBY DO KTERÉ JSOU NALITY TVAR NEMAJÍ JSOU ROZPTÝLENY V PROSTORU TVAR MAJÍ STÁLÝ

PEVNÉ KAPALNÉ PLYNNÉ

Zápis do sešitu

CO NÁS OBKLOPUJE? 1. LIDSKÉ VÝTVORY – věci, které si člověk vytvořil pro svou potřebu 2. NEŽIVÁ PŘÍRODA – vzduch, voda, půda, nerosty a horniny, světlo a teplo 3. ŽIVÁ PŘÍRODA –houby, rostliny, živočichové, ostatní živé organizmy   LIDSKÉ VÝTVORY-výrobky Židle, dům, kolo, telefon, raketa, zubní vrtačka ---- jsou vyrobeny z různých materiálů- látek Vlastnosti látek můžeme sledovat - zrakem, hmatem, sluchem, čichem, chutí Měříme délku, objem, teplotu, hmotnost, čas Skupenství látek v přírodě se látky vyskytují ve skupenství --- pevném, kapalném, plynném

KONEC