Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS Autor: Mgr. Irena Tomicová výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VĚCI KOLEM NÁS
Lidské výtvory-výrobky VĚCI, KTERÉ SI ČLOVĚK VYTVOŘIL PRO SVOU POTŘEBU
VZDUCH, VODA, PŮDA, NEROSTY A HORNINY, SVĚTLO A TEPLO Neživá příroda VZDUCH, VODA, PŮDA, NEROSTY A HORNINY, SVĚTLO A TEPLO
ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ, OSTATNÍ ŽIVÉ ORGANIZMY Živá příroda ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ, OSTATNÍ ŽIVÉ ORGANIZMY
SKUPENSTVÍ LÁTEK PEVNÉ KAPALNÉ PLYNNÉ TVAR MĚNÍ PODLE NÁDOBY DO KTERÉ JSOU NALITY TVAR NEMAJÍ JSOU ROZPTÝLENY V PROSTORU TVAR MAJÍ STÁLÝ
PEVNÉ KAPALNÉ PLYNNÉ
Zápis do sešitu
CO NÁS OBKLOPUJE? 1. LIDSKÉ VÝTVORY – věci, které si člověk vytvořil pro svou potřebu 2. NEŽIVÁ PŘÍRODA – vzduch, voda, půda, nerosty a horniny, světlo a teplo 3. ŽIVÁ PŘÍRODA –houby, rostliny, živočichové, ostatní živé organizmy LIDSKÉ VÝTVORY-výrobky Židle, dům, kolo, telefon, raketa, zubní vrtačka ---- jsou vyrobeny z různých materiálů- látek Vlastnosti látek můžeme sledovat - zrakem, hmatem, sluchem, čichem, chutí Měříme délku, objem, teplotu, hmotnost, čas Skupenství látek v přírodě se látky vyskytují ve skupenství --- pevném, kapalném, plynném
KONEC