Polní ekosystémy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Advertisements

ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
Ekosystém pole Rostliny našich polí.
Aplikovaná biologie Textilní rostliny.
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Krajina a životní prostředí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Miroslava Melicharová
Pole.
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výroba biopaliv v ČR Jiří Smejkal, 4.ag.
Zemědělství.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Užitkové rostliny.
získávání energie z biomasy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Polní plodiny Filip Bordovský.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_163.
Čeleď: Brukvovité.
Čeleď: Brukvovité.
Okopaniny– druhy, význam
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Brukvovité.
Kulturní rostliny, pojmy
Hospodářské rostliny 4. ročník
Hospodářské plodiny.
Charakteristika jednotlivých užitkových skupin organismů
ROSTLINY POLÍ.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém pole Rostliny
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Polní plodiny – charakteristika, dělení Tématický okruh: Polní plodiny.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Z LEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VÝUKU TECHNICKÝCH OBORŮ A ŘEMESEL Š VEHLOVY STŘEDNÍ ŠKOLY POLYTECHNICKÉ P ROSTĚJOV REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.1.26/
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Na poli Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_22_Na poli Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
STONEK ROSTLINY.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Polní ekosystémy.
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_17
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Pole - kulturní rostliny
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_17_Okopaniny
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
VY_32_INOVACE_32_ Prvouka 3.ročník Pícniny, olejniny, textilní plodiny
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
KULTURNÍ ROSTLINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
VY_32_INOVACE_12 12 Polní plodiny autor: Mgr. Soňa Kubíčková
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

Polní ekosystémy

Olejniny

Brukev řepka olejka

plody (šešule) řepky olejky

Mák setý

rostliny kromě semen jsou POZOR všechny části rostliny kromě semen jsou JEDOVATÉ!!!

Slunečnice roční

květenství (úbor) slunečnice

plodenství slunečnice s nažkami

okopaniny

Lilek brambor

rostliny kromě hlíz jsou POZOR všechny části rostliny kromě hlíz jsou JEDOVATÉ!!! bramborové hlízy

Řepa cukrová

bulvy (zásobní kořeny) řepy cukrové

Přadné rostliny

Len setý

přadný Len olejný textilní výrobky utěrky ložní prádlo oblečení dekorace stany pytle motouzy přadný Len olejný

lněná semínka

Konopě setá

Předností oblečení z konopí je, že v létě chladí a v zimě hřeje Předností oblečení z konopí je, že v létě chladí a v zimě hřeje. Navíc jej dobře snáší i lidé náchylní k alergiím.

Kosmetika z konopí dokáže pomoci od ekzémů, lupénky nebo bolestí kloubů.

Rozmanitost polních ekosystémů 2 . Rozmanitost polních ekosystémů Olejniny – olej ze semen využití: v potravinářství, kosmetice, k výrobě bionafty, krmivo BRUKEV ŘEPKA OLEJKA – medonosná rostlina MÁK SETÝ SLUNEČNICE ROČNÍ Okopaniny – náročné na provzdušňování půdy (okopávání) LILEK BRAMBOR (z Jižní Ameriky) – brambory (=stonkové hlízy) obsahují škrob ŘEPA CUKROVKA – bulvy (=ztlustlý kořen a spodní část stonku) obsahují cukr  k výrobě cukru Přadné plodiny – z pevných vláken se spřádají nitě na provazy a tkaniny LEN SETÝ – lněné tkaniny; lněný olej ze semen KONOPĚ SETÁ (z Asie) – lana, provazy, pytle; konopný olej ze semen

Závěr: Které olejniny se u nás nejčastěji pěstují? Jaké je jejich využití? Proč se některým hospodářským plodinám říká okopaniny? Které okopaniny znáš, proč se pěstují? K čemu slouží přadné plodiny? Které plodiny se u nás pěstují jako přadné? Které jiné části těchto plodin se dají využít a k čemu?